Της Εύας Οικονομάκη

Ποδαρικό με το δεξί έκανε η Fraport Greece, καταγράφοντας άνοδο κατά 1,4% σε επίπεδο επιβατικής κίνησης για τον πρώτο μήνα του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, που διαχειρίζεται η Fraport, ταξίδεψαν 626.299 επιβάτες, όταν το αντίστοιχο μήνα του 2019 ο ίδιος αριθμός έφτασε τους 617.929.

Τη διαφορά έκαναν για μία ακόμη φορά οι ταξιδιώτες από το εξωτερικό, με τις διεθνείς αφίξεις να σημειώνουν άνοδο κατά 13,8% σε σχέση με το 2019 και τις διεθνείς πτήσεις να ακολουθούν αντίστοιχους ρυθμούς, καταγράφοντας αύξηση σε ποσοστό 6%.

Στους κερδισμένους ανήκει το αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης, το οποίο κατέγραψε αύξηση των επιβατών εσωτερικού και εξωτερικού σε ποσοστό 3,5% σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2019, με τους διεθνείς ταξιδιώτες να προσεγγίζουν τις 250 χιλιάδες, αυξημένοι κατά 15,2%.

Στην τελική ευθεία

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται, την ίδια στιγμή, οι εργασίες αναβάθμισης στα αεροδρόμια της Θεσσαλονίκης, της Κέρκυρας, της Μυκόνου, της Σαντορίνης και της Κω, με πηγές που παρακολουθούν στενά τις διαδικασίες να τοποθετούν την ολοκλήρωση των έργων από το τέλος του 2020 έως τις αρχές του 2021, νωρίτερα από τον χρόνο παράδοσης που προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης.

Με ταχείς ρυθμούς πραγματοποιούνται οι εργασίες στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί κάποιες εργασίες, μεταξύ των οποίων, η κατασκευή της γέφυρας που συνδέει τον παλαιό τερματικό σταθμό με τον νέο, καθώς η δημιουργία της μεταλλικής κατασκευής μέσα στην οποία θα αναπτύσσεται ο καινούργιος τερματικός σταθμός.

Με την ολοκλήρωση δημιουργίας του νέου τερματικού σταθμού, θα ξεκινήσει η ανακαίνιση του παλαιού, με το ύψος της συνολικής επένδυση αναβάθμισης αεροδρομίου να ανέρχεται στα 90 εκατ. ευρώ.

Τα έργα στα 4 νησιά

Πιο περίπλοκες είναι οι εργασίες αναβάθμισης στα υπόλοιπα 4 αεροδρόμια, εκείνα της Κέρκυρας, της Κω, της Μυκόνου και της Σαντορίνης, λόγω έλλειψης χώρου, καθώς οι νέοι τερματικοί σταθμοί δημιουργούνται επί της ουσίας εντός των παλαιών.

Ο χώρος στο αεροδρόμιο της Μυκόνου έχει αρχίσει να αποκτά σταδιακά νέα όψη με βάση τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό των γραφείων K-studio & Betaplan, ενώ σε εκείνο της Κέρκυρας βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες ανάπτυξης του νέου τερματικού σταθμού δίπλα στον παλαιό.

Στο κομμάτι του νέου τερματικού σταθμού που θα είναι έτοιμο στο αεροδρόμιο της Κω, θα πραγματοποιούνται οι αφίξεις για την ερχόμενη θερινή περίοδο και από τον παλαιό σταθμό θα πραγματοποιούνται οι αναχωρήσεις, ενώ όταν ολοκληρωθεί η τουριστική σεζόν του 2020 θα ολοκληρωθεί η αναβάθμιση του αεροδρομίου.

Υψηλής δυσκολίας χαρακτηρίζεται η αναβάθμιση του αεροδρομίου της Σαντορίνης, τόσο λόγω του περιορισμένου χώρου στον οποίο πραγματοποιούνται οι εργασίες, όσο και λόγω της αυξημένης επιβατικής κίνησης στο νησί, το οποίο υποδέχεται τουρίστες καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Υπενθυμίζεται ότι η εταιρεία έχει ήδη ολοκληρώσει τις εργασίες αναβάθμισης στα 9 από τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται, εκείνα των Χανίων, της Κεφαλονιάς, της Ζακύνθου, της Κεφαλονιάς, του Ακτίου, της Σάμου, της Σκιάθου, της Ρόδου και της Μυτιλήνης.