Ο Δ.Σ. της Fraport Greece μιλά για τις 100 πρώτες ημέρες από την ανάληψη των αεροδρομίων

του ΧΑΡΗ ΝΤΙΓΡΙΝΤΑΚΗ (pressntigri@gmail.com)

Χαίνουσα πληγή στο μαλακό υπογάστριο του ελληνικού τουρισμού είναι τα περισσότερα αεροδρόμια της χώρας. Είναι η πρώτη και η τελευταία εικόνα που διαλαμβάνει ο εκάστοτε επισκέπτης στην Ελλάδα. Όμως ορισμένα εκ των περιφερειακών αεροδρομίων αποτελούν πρότυπο για τους οπαδούς του Αταβισμού. Οι επενδυτές που τα ανέλαβαν και δη η Fraport Greece γνώριζε ότι τα εν λόγω αεροδρόμια προσιδίαζαν με ένα είδος Tabula Rasa, όπου απουσίαζαν ακόμη και στοιχειώδη έργα ασφαλείας.

Με αφορμή τη συμπλήρωση 100 ημερών από την ανάληψη της διαχείρισης και λειτουργίας των 14 ελληνικών περιφερειακών αεροδρομίων, από την Fraport Greece το tourismtoday.gr ακτινογράφησε τα πρώτα έργα/παρεμβάσεις που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί στα αεροδρόμια που διαχειρίζεται η νεόδμητη εταιρεία. Σύμφωνα με πληροφορίες την περασμένη Πέμπτη ενημερώθηκαν από την Fraport Greece τα στελέχη της τοπικής αυτοδιοίκησης ανά προορισμό για την πορεία των 100 πρώτων ημερών. Συνολικά στα 14 αεροδρόμια από τις 11 Απριλίου και μέχρι σήμερα πραγματοποιήθηκαν  5.433 εργασίες και τον προσεχή Οκτώβριο ξεκινούν τα έργα που θα ανέλθουν στο ποσό των 400 εκατ. ευρώ.

Όπως επισημαίνει στο tourismtoday.gr ο Διευθύνων Σύμβουλος της Fraport Greece κ. Αλέξάντερ Τσίνελ «οι προσδοκίες από τη Fraport Greece είναι μεγάλες. Θέλαμε να ξεκινήσουμε από την πρώτη κιόλας μέρα την υλοποίηση των μεγάλων έργων που θα αλλάξουν για πάντα την εικόνα των αεροδρομίων, ωστόσο, κάτι τέτοιο θα σήμαινε σημαντική μείωση της χωρητικότητας και της δυναμικότητας των αεροδρομίων στο μέσο της τουριστικής περιόδου. Το πλήγμα από την έναρξη των έργων υποδομής κατά τη θερινή περίοδο θα ήταν σημαντικό. Αναγνωρίζοντας την ευθύνη μας απέναντι στις τοπικές κοινωνίες, αλλά και τον ρόλο του αεροδρομίου στην τοπικές οικονομίες, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε σε παρεμβάσεις και εργασίες, οι οποίες δεν θα περιόριζαν / εμπόδιζαν την επιβατική κίνηση». Και συμπληρώνει

«Οι 5.433 εργασίες δεν αποτελούν για τη Fraport Greece διαπιστευτήρια επιτυχούς διαχείρισης και λειτουργίας. Η σημερινή κατάσταση των αεροδρομίων δεν μπορεί να αφήνει κανέναν ικανοποιημένο. Δεν ισχυριζόμαστε  ότι δώσαμε λύσεις μέσα από αυτές τις παρεμβάσεις. Κάναμε όμως ό,τι μπορούσαμε προκειμένου να βελτιώσουμε την υφιστάμενη κατάσταση. Η πραγματική αλλαγή μπορεί να έρθει μόνο μετά από την ολοκλήρωση των έργων υποδομής, τα οποία θα ξεκινήσουν τον προσεχή Οκτώβριο και για τα οποία  η εταιρία μας θα επενδύσει συνολικά 400 εκατ. ευρώ».

Όπως διαπιστώνεται, βασική προτεραιότητα και στα 14 αεροδρόμια από την 11η Απριλίου ήταν η ενίσχυση του τομέα πυρασφάλειας. Η εταιρία προχώρησε  στη συντήρηση των εξόδων κινδύνου και διόδων διαφυγής, φωτισμό σε περίπτωση ανάγκης και σήμανση στις εξόδους ασφαλείας, αντικατάσταση πυροσβεστήρων και συντήρηση ανιχνευτών φωτιάς αλλά και συντήρηση των επονομαζόμενων «πυροσβεστικών φωλιών». Έγινε συντήρηση στις εξόδους διαφυγής που οδηγούν σε περίπτωση ανάγκης στο διάδρομο από-προσγείωσης και συντήρηση σε όλες τις αυτόματες θύρες εξόδου από τους αεροσταθμούς ενώ επανατοποθετήθηκαν πυρίμαχα τζάμια. Εις επίρρωσιν των παραπάνω, κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι στην περίπτωση μετασεισμού που συνέβη στην Κω την επομένη του καταστροφικού συμβάντος, και όταν προκλήθηκε αναστάτωση από τη δόνηση οι επιβάτες κατάφεραν να διαφύγουν  στο διάδρομο προσγείωσης με απόλυτη ασφάλεια. Όπως αναφέρουν μέχρι 11 Απριλίου στα περισσότερα αεροδρόμια κάποιες από τις εν λόγω εισόδους ήταν κλειστές !

Στις προτεραιότητες των έργων καταγράφεται η συντήρηση και επισκευή όλων των μηχανημάτων x-ray για τον έλεγχο αποσκευών και χειρο-αποσκευών. Επίσης πραγματοποιήθηκε καθαρισμός σε όλα τα αεροδρόμια, η τοποθέτηση εξοπλισμού wi-fi, η επισκευή πολλών συστημάτων παραλαβής αποσκευών τα οποία δεν λειτουργούσαν, η συντήρηση των γεννητριών σε περίπτωση διακοπής ρεύματος αλλά και άλλα πολύ πιο μικρές παρεμβάσεις για παράδειγμα όπως σαπούνι και χαρτί υγείας  στις τουαλέτες κλπ. Τέλος έγιναν επισκευές στους διαδρόμους από προσγείωσης αλλά και επισκευάστηκαν οι κλιματιστικές μονάδες και όπου αυτές δεν επαρκούσαν τοποθετήθηκαν προσωρινά φορητές.

Ειδικότερα τα έργα που συνθέτουν το κάδρο των μέχρι στιγμής εργασιών ανά αεροδρόμιο είναι τα παρακάτω :

Αεροδρόμιο Ακτίου: 

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 228 έργα, από τα οποία 14 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 29 σε δομικά έργα, 57 σε ηλεκτρολογικά έργα και 128 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Ζακύνθου: 

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 386 έργα, από τα οποία 29 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 28 σε δομικά έργα, 107 σε ηλεκτρολογικά έργα και 222 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης:

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 909 έργα, από τα οποία 48 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 110 σε δομικά έργα, 188 σε ηλεκτρολογικά έργα και 563 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Καβάλας:

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 327 έργα, από τα οποία 28 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 39 σε δομικά έργα, 85 σε ηλεκτρολογικά έργα και 175 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Κέρκυρας:

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 326 έργα, από τα οποία 16 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 29 σε δομικά έργα, 81 σε ηλεκτρολογικά έργα και 200 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Κεφαλληνίας:

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 326 έργα, από τα οποία 24 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 44 σε δομικά έργα, 95 σε ηλεκτρολογικά έργα και 163 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Κω:

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 511 έργα, από τα οποία 43 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 52 σε δομικά έργα, 131 σε ηλεκτρολογικά έργα και 258 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Μυτιλήνης :

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 257 έργα, από τα οποία 25 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 23 σε δομικά έργα, 71 σε ηλεκτρολογικά έργα και 138 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Μυκόνου:

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 327 έργα, από τα οποία 23 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 46 σε δομικά έργα, 100 σε ηλεκτρολογικά έργα και 158 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Ρόδου:

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 739 έργα, από τα οποία 65 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 44 σε δομικά έργα, 78 σε ηλεκτρολογικά έργα και 552 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Σάμου:

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 204 έργα, από τα οποία 10 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 22 σε δομικά έργα, 53 σε ηλεκτρολογικά έργα και 119 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Σαντορίνης:

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 330 έργα, από τα οποία 29 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 29 σε δομικά έργα, 111 σε ηλεκτρολογικά έργα και 161 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Σκιάθου:

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 252 έργα, από τα οποία 18 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 25 σε δομικά έργα, 50 σε ηλεκτρολογικά έργα και 159 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.

Αεροδρόμιο Χανίων:

Συνολικά, πραγματοποιήθηκαν 311 έργα, από τα οποία 12 αφορούσαν σε έργα φωτοσήμανσης, 26 σε δομικά έργα, 68 σε ηλεκτρολογικά έργα και 205 σε υδραυλικά/μηχανολογικά έργα.