Η αβεβαιότητα μετά την πτώχευση των ταξιδιωτικών πρακτόρων FTI, 5 vor Flug, Big Xtra, Cars and Camper και Drive FTI είναι τεράστια. Υπάρχουν ακόμη πολλά αναπάντητα ερωτήματα – και σαφείς επικρίσεις για την επικοινωνία της FTI και του προσωρινού διαχειριστή αφερεγγυότητας.

Αυτό κατέστη σαφές κατά τη διάρκεια ενημερωτικής εκδήλωσης από την Ένωση Τουριστικών Πρακτόρων Γερμανίας (DRV).

Μεταξύ άλλων, οι διευθύνοντες σύμβουλοι του Γερμανικού Ταμείου Ασφάλειας Ταξιδιών (DRSF), Stefan Mees και Ali Arnaout, ήταν παρόντες για να μεταφέρουν τις τελευταίες. Ένα από τα σημαντικότερα μηνύματα ήταν ότι τα ταξίδια των τουριστικών πρακτόρων που επηρεάζονται από την αφερεγγυότητα έχουν ακυρωθεί έως και τις 10 Ιουνίου.

Ωστόσο, ούτε ο Arnaout ούτε ο Mees ήταν σε θέση να πουν κάτι για μεταγενέστερες αναχωρήσεις. Το ερώτημα αυτό θα πρέπει να απαντηθεί από τον προσωρινό διαχειριστή αφερεγγυότητας Axel Bierbach. Αυτός θα πρέπει να εξετάσει πόσα χρήματα είναι ακόμη διαθέσιμα και σε τι θα δαπανηθούν, εξήγησε ο Mees.

Πότε μπορούν να γίνουν νέες κρατήσεις

Ο αντιπρόεδρος της DRV κ. Ralf Hieke, ο οποίος εκπροσώπησε τα ταξιδιωτικά γραφεία, τόνισε πως τα πρακτορεία και οι πελάτες χρειάζονται αξιόπιστες πληροφορίες. Καθώς χάνουν προμήθειες λόγω των ακυρώσεων, εξαρτώνται από τις νέες κρατήσεις προκειμένου να διατηρήσουν τις απώλειες όσο το δυνατόν χαμηλότερα.

Οι Arnaout και Mees συμφώνησαν επίσης με την κριτική των ταξιδιωτικών γραφείων για την «κακή» επικοινωνία. Σύμφωνα με τον Stefan Mees, ο οποίος βρίσκεται από το βράδυ της Κυριακής στο Μόναχο με ομάδα της DRSF και συνεργάζεται στενά με την FTI και την Bierbach, η ροή πληροφοριών θα βελτιωθεί.

Ο ίδιος και ο Arnaout ανακοίνωσαν ότι οι πληροφορίες θα δημοσιεύονται συνεχώς στην ιστοσελίδα του DRSF. Μέχρι στιγμής, προτεραιότητα έχει δοθεί στην ενημέρωση των πελατών που έχουν ήδη ταξιδέψει. Αυτό θα αλλάξει τις επόμενες ημέρες.

Ανάληψη κόστους για ξενοδόχους και αεροπορικές

Σύμφωνα με τους δύο διευθύνοντες συμβούλους του DRSF, τις τελευταίες δύο ημέρες επιτεύχθηκαν πολλά. Μεταξύ άλλων, τόσο οι αεροπορικές εταιρείες όσο και όλοι οι ξενοδόχοι έλαβαν ειδοποιήσεις για την κάλυψη του κόστους. «Η προστατευτική μας ασπίδα είναι σε λειτουργία.

Έχουμε μια ισχυρή κεφαλαιακή βάση. Αυτό είναι μακράν αρκετό για να διευθετηθεί οποιαδήποτε απαίτηση των πελατών”, τόνισε για άλλη μια φορά ο Arnaout. Είναι σημαντικό να διασφαλιστεί ότι οι επισκέπτες μπορούν να ολοκληρώσουν τις διακοπές τους με ηρεμία. Υποθέτει ότι η πλειονότητα των πελατών θα μπορέσει να συνεχίσει το ταξίδι της.

Οι δύο διευθυντές της DRSF δεν ήταν σε θέση να απαντήσουν στο ερώτημα πότε οι πελάτες που δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν θα πάρουν πίσω τα χρήματά τους. Ο έλεγχος των αιτήσεων είναι χρονοβόρος και εξαρτάται από την ποιότητα των δεδομένων, εξήγησε ο Arnaout. Παρ’ όλα αυτά, ο Fiebig προέτρεψε σε επιτάχυνση των διαδικασιών, καθώς από αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό η φήμη του κλάδου και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών.

Το ζήτημα της χαμένης προμήθειας

Όταν ρωτήθηκε αν οι άνθρωποι πρέπει να ακυρώνουν οι ίδιοι τα ταξίδια, ο Mees απάντησε με ένα σαφές «όχι». «Αν το κάνετε αυτό, η νομική σχέση και οι απαιτήσεις σας αλλάζουν. Θα πρέπει να διατηρήσετε την κράτηση. Αυτός είναι ο μόνος τρόπος για να σας επιστραφούν οι πληρωμένες υπηρεσίες σας», πρόσθεσε.

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι της DRSF σχολίασαν επίσης το θέμα της χαμένης προμήθειας. Τα ταξιδιωτικά γραφεία θα πρέπει να διεκδικήσουν τις απαιτήσεις τους με την FTI. Ωστόσο, θα εισρεύσουν στην πτωχευτική περιουσία, οπότε δεν αναμένεται υψηλή επιστροφή.