Μπορεί το «κανόνι» από τον FTI, τον τρίτο μεγαλύτερο διοργανωτή ταξιδίων στην Ευρώπη, αρχικά να «μούδιασε» τη χώρα, όμως οι παράγοντες του κλάδου αντιμετωπίζουν την εξέλιξη αυτή με ψυχραιμία.

Η περιοχή που βρέθηκε περισσότερο εκτεθειμένη είναι η Κρήτη, με τον Εμμανουήλ Τσακαλάκη πρόεδρο των ξενοδόχων Ρεθύμνου αλλά και πρόεδρο του συνδέσμου ξενοδόχων Κρήτης να επιβεβαιώνει πως το 70% του προγράμματος του συγκεκριμένου tour operator αφορούσε την Κρήτη. Σε απόλυτα νούμερα, η οικονομική πληγή για τους ξενοδόχους της Κρήτης ανέρχεται σε 800.000 ευρώ. «Ένα 20% αφορούσε την Ρόδο και ένα υπόλοιπο 10% άλλες περιοχές της χώρας», συμπλήρωσε.

Η Κρήτη χάνει τουλάχιστον 40.000 επισκέπτες

Εκτιμάται πως οι αφίξεις επισκεπτών μέσω του FTI στην Κρήτη φέτος ανέρχονταν σε 85.000. Στο πλαίσιο αυτό, ο κ. Τσακαλάκης εκφράζει την πεποίθηση πως το 50% των παραπάνω επισκεπτών θα επισκεφτούν τελικά την Κρήτη, αφού ήδη μεγάλοι διοργανωτές ταξιδίων θα φέρουν εις πέρας το παραπάνω έργο που ακυρώθηκε από τον FTI.

«Το βέβαιο ωστόσο είναι ότι 40.000 επισκέπτες θα λείψουν από το νησί φέτος», υπογραμμίζει, ενώ εστιάζει στα νέα δεδομένα που προκύπτουν από την πτώχευση του FTI. Ήδη οι εναπομείναντες 4 μεγάλοι Tour Operators στην Ευρώπη έχουν πιέσει τους ξενοδόχους της Κρήτης για εκπτώσεις στα πακέτα των υπαρχόντων κρατήσεων, που αφορούσαν πελάτες του FTI και την επίσκεψη τους στο νησί.

Παράλληλα, κ. Τσακαλάκης έκανε λόγο και για τις μονοπωλιακές καταστάσεις που θα δημιουργηθούν από την απόσυρση ενός μεγάλου παράγοντα από την τουριστική σκηνή, που όπως εξηγεί, δεν ευνοούν τον ανταγωνισμό. «Αποτέλεσμα της παρούσας εξέλιξης θα είναι η πίεση προς τους ξενοδόχους για χαμηλότερες τιμές στα προσφερόμενα πακέτα», επεσήμανε, ενώ διερωτήθηκε ως πότε θα βγάζει τα κάστανα από τη φωτιά ο ξενοδόχος, υπενθυμίζοντας ότι από το παρελθόν ακόμα είναι ανοικτές οι πληγές από την χρεοκοπία του Μουζενίδη, αλλά και της Thomas Cook.

«Πρέπει άμεσα να δημιουργηθεί μια ευρωπαϊκή νομοθετική ομπρέλα»

Στο ίδιο μήκος κύματος και η δήλωση του προέδρου του ΞΕΕ Αλέξανδρου Βασιλικού που σημειώνει ότι δεν μπορεί κάθε φορά η αντιμετώπιση τέτοιων προβλημάτων να επαφίεται αποκλειστικά στη φιλοπατρία του ξενοδόχου, ο οποίος υφίσταται και την οικονομική ζημιά.

«Πρέπει άμεσα να δημιουργηθεί μια ευρωπαϊκή νομοθετική ομπρέλα, η οποία θα επιτρέπει στα κράτη-μέλη να παρεμβαίνουν προστατεύοντας τα δικαιώματα των καταναλωτών-επισκεπτών, αλλά και των ξενοδόχων. Τώρα, για τη συγκεκριμένη περίπτωση, είμαστε σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού και την κυβέρνηση, διερευνώντας πώς μπορούν να μετριαστούν οι οικονομικές απώλειες για τους ξενοδόχους-μέλη μας», είπε.