Σύνταξη tourismtoday.gr

Οι δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια στην Ευρώπη προβλέπεται να φτάσουν τα 360,4 δις ευρώ το 2024, στο +10,4% σε σχέση με το 2023, αντανακλώντας ισχυρή ανάπτυξη εν μέσω οικονομικών προκλήσεων.

Σύμφωνα με νέα περιφερειακή ανάλυση της Παγκόσμιας Ένωσης Επιχειρηματικών Ταξιδιών (GBTA), προβλέπεται να αυξηθούν στα 476,6 δις ευρώ έως το 2028, αλλά πιο αργά από την Ασία-Ειρηνικό (APAC).

Πού θα κινηθούν οι δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια στην Ευρώπη

Οι ευρωπαϊκές δαπάνες αναμένεται να αντιστοιχούν στο 26,4% των παγκόσμιων για επαγγελματικά ταξίδια (1,36 τρις ευρώ) το 2024.
Το μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς βρίσκεται ελαφρώς κάτω από τα προ του Covid επίπεδα, σύμφωνα με το Business Travel Index Outlook της GBTA.

Ενώ ο όγκος στα εταιρικά ταξίδια δεν έχει ανακάμψει στα προ της πανδημίας επίπεδα, λόγω του πληθωρισμού –που ωθεί προς τα πάνω τις τιμές σε αεροπορικά εισιτήρια και ξενοδοχεία– οι δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια αυξάνονται πέρα ​​από τα ρεκόρ του 2019.

Η Ελλάδα στις χώρες με αυξημένες δαπάνες για επαγγελματικά ταξίδια

Στην ανάλυση της, η GBTA σημείωσε ότι η αύξηση τους στη Δυτική Ευρώπη ξεπέρασε την «αναδυόμενη» Ευρώπη από το 2020.

Φέτος προβλέπει πως αυτή την τάση θα αντιστραφεί, με τις δαπάνες στην «αναδυόμενη» Ευρώπη να κινούνται στο +14,7%, σε σχέση με την άνοδο 9,8% στη Δυτική Ευρώπη.

Παρ’ όλα αυτά, η ανάπτυξη αναμένεται να είναι πιο ομοιόμορφα κατανεμημένη στη Δυτική Ευρώπη φέτος.
Καθώς η αύξηση επαγγελματικών ταξιδιών μετριάζεται φέτος, έντεκα από τις 16 χώρες της Δυτικής Ευρώπης αναμένεται να δουν αύξηση δαπανών μεταξύ 7% και 13%.

Αρκετές που είχαν καθυστερήσει να ανακάμψουν έχουν πλέον ξεπεράσει τα επίπεδα δαπανών πριν από την πανδημία, όπως η Ισπανία, η Ελλάδα, η Ολλανδία, η Αυστρία και η Ελβετία.

Βιομηχανίες με κορυφαίες επιδόσεις για ανάπτυξη το 2024

  • Δυτική Ευρώπη: Οι δραστηριότητες στον τομέα των ακινήτων προβλέπεται να οδηγήσουν στην ανάπτυξη των επαγγελματικών ταξιδιών με προβλεπόμενη αύξηση 15,6%, ακολουθούμενη από τον τομέα των τεχνών, της ψυχαγωγίας και της αναψυχής με 13,6% και της δημόσιας διοίκησης και άμυνας με 12,7%.
  • Αναδυόμενη Ευρώπη: Οι ταχύτερα αναπτυσσόμενες βιομηχανίες περιλαμβάνουν τις κατασκευές (22,8%), τις χρηματοοικονομικές και ασφαλιστικές δραστηριότητες (19,7%) και τις μεταφορές και την αποθήκευση (19,6%).

Οι τάσεις στα επαγγελματικά ταξίδια των Ευρωπαίων

  • Παράλληλα, παρατηρείται μια «αυξημένη ευαισθητοποίηση για περιβαλλοντικές ανησυχίες». Για το 22% ο περιορισμός των εκπομπών άνθρακα είναι η πρώτη τους προτεραιότητα όταν ταξιδεύουν, σε σύγκριση με παγκόσμιο μέσο όρο 16%.
  • Ωστόσο, οι Ευρωπαίοι επαγγελματίες ταξιδιώτες -αν και δίνουν ολοένα και περισσότερο προτεραιότητα στη βιωσιμότητα- δεν ακολουθούν πάντα πιο βιώσιμες ταξιδιωτικές επιλογές.
  • Tα καταλύματα (128,9 δις ευρώ) παραμένουν η μεγαλύτερη κατηγορία δαπανών στα ταξίδια τους για δουλειά, ακολουθούμενα από τα τρόφιμα και τα ποτά (63,3 δις ευρώ),  τα αεροπορικά ταξίδια (56,9 δις ευρώ) και τις επίγειες μεταφορές (42,2 δις ευρώ).
  • Τα ευρωπαϊκά επαγγελματικά ταξίδια είναι λιγότερο πιθανό να περιλαμβάνουν αεροπορικά ταξίδια, με το ένα τρίτο των Ευρωπαίων επιχειρηματιών ταξιδιωτών (34%) να λέει ότι το τελευταίο τους ταξίδι εργασίας περιελάμβανε πτήση. Αυτό είναι χαμηλότερο από το μερίδιο παγκοσμίως (43%), και σε κάθε άλλη περιοχή.
  • Τα πολυτροπικά ταξίδια, συμπεριλαμβανομένων των σιδηροδρομικών και άλλων φιλικών προς το περιβάλλον επιλογών μεταφοράς, αντιπροσωπεύουν ένα αυξανόμενο μερίδιο επαγγελματικών ταξιδιών σε όλη την περιοχή.
    Σχεδόν το ένα τρίτο (29%) επέλεξαν τρένο στο τελευταίο τους ταξίδι, σημαντικά υψηλότερο από τον παγκόσμιο μέσο όρο του 19%.
  • Οι Ευρωπαίοι επαγγελματίες ταξιδιώτες συμβαδίζουν με άλλες περιοχές όσον αφορά τη συχνότητα ταξιδιών. Σχεδόν το ένα τέταρτο (23%) ταξιδεύει «πιο συχνά» σήμερα από ό,τι πριν από πέντε χρόνια. Αντίθετα, ένας στους πέντε (22%) λέει ότι ταξιδεύει για δουλειά λιγότερο συχνά τώρα.
    Παγκοσμίως, ένας μεγαλύτερος αριθμός επιχειρηματιών ταξιδεύει σήμερα για δουλειά «πιο συχνά» (28%) παρά «λιγότερο συχνά» (20%).
    Κατά μέσο όρο, οι Ευρωπαίοι επαγγελματίες ταξιδιώτες έμειναν 2,9 νύχτες στον προορισμό τους στο τελευταίο τους ταξίδι εργασίας. Αυτό είναι παρόμοιο με τον παγκόσμιο μέσο όρο των 3 διανυκτερεύσεων.
  • Τα premium ταξίδια δεν είναι ούτε λίγο ούτε πολύ συνηθισμένα στην Ευρώπη. Όταν οι επαγγελματίες έκαναν μια πτήση στο τελευταίο τους ταξίδι εργασίας, το ένα τέταρτο των ταξιδιωτών με έδρα την Ευρώπη (26%) πέταξαν σε business class. Αυτό είναι υψηλότερο από το μερίδιο στη Βόρεια Αμερική (21%), αλλά χαμηλότερο από το μερίδιο στην Ασία-Ειρηνικό (30%) και τη Λατινική Αμερική (29%).
  • Οι εταιρικοί ταξιδιώτες έμειναν σε ένα ξενοδοχείο στο τελευταίο τους ταξίδι. Σχεδόν το ένα τρίτο αυτών με έδρα την Ευρώπη έμεινε σε luxury (7%) ή upscale (22%) ξενοδοχείο. Αυτό είναι υψηλότερο από το μερίδιο στη Λατινική Αμερική (20%) που έμειναν σε τέτοιες κατηγορίες ξενοδοχείων, αλλά χαμηλότερο από το μερίδιο στη Βόρεια Αμερική (36%) και την Ασία-Ειρηνικό (33%).
  • Πολλά ευρωπαϊκά ταξίδια είναι «μη διαχειριζόμενα», με το 45% των ταξιδιωτών να κάνει  κράτηση για πτήσεις μέσω ενός καναλιού λιανικής, όπως τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία (OTA), αντί των διαχειριζόμενων εταιρικών καναλιών (31%).
    Είναι επίσης πιο πιθανό να χρησιμοποιήσουν λιανική (41%) από ό,τι διαχειριζόμενα κανάλια (28%) και στην κράτηση ξενοδοχείου.
  • Σχετικά με τον τύπο του καναλιού λιανικής που χρησιμοποιείται, οι Ευρωπαίοι επαγγελματίες ταξιδιώτες (27%) είναι πιο πιθανό από τους ομολόγους τους στη Βόρεια Αμερική (17%) να χρησιμοποιήσουν ένα OTA για την πτήση τους, ενώ οι Αμερικανοί είναι πιο πιθανό να κάνουν απευθείας κράτηση με αεροπορική εταιρεία (27% έναντι 18% αντίστοιχα).

«Μπορούμε να δούμε σε αυτήν την περιφερειακή ανάλυση ότι η αξία και η ζήτηση για επαγγελματικά ταξίδια στην Ευρώπη συνεχίζει να είναι ισχυρή, δήλωσε η Catherine Logan, περιφερειακή ανώτερη αντιπρόεδρος της GBTA.

Ταυτόχρονα, δείχνει επίσης την κρίσιμη σημασία για την επιτάχυνση των προσπαθειών για την οικοδόμηση μιας πιο βιώσιμης βιομηχανίας.
Η μελλοντική ευημερία των επαγγελματικών ταξιδιών βασίζεται στην ενσωμάτωση της βιωσιμότητας σε όλες τις πτυχές της ταξιδιωτικής εμπειρίας».