Τα επαγγελματικά ταξίδια προβλέπεται να αυξηθούν φέτος σε σχέση με πέρυσι με τρεις στους πέντε αγοραστές εταιρικών ταξιδιών να αναμένουν αύξηση του όγκου τους, σύμφωνα με δημοσκόπηση της Global Business Travel Association (GBTA).
Τέσσερις στους πέντε αγοραστές εταιρικών ταξιδιών ανέφεραν ότι οι κρατήσεις (83%) και οι δαπάνες (84%) αυξήθηκαν το 2023 και το 59% προέβλεψε αύξηση του όγκου φέτος , ενώ το 66% αύξηση των δαπανών.
Ωστόσο, η δημοσκόπηση βρήκε σημαντική διακύμανση μεταξύ Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής, με το 66% των ταξιδιωτικών αγοραστών στη Βόρεια Αμερική να προβλέπουν αύξηση των ταξιδιών φέτος σε σύγκριση με 37% στην Ευρώπη.
Υπήρχε επίσης μια έντονη διακύμανση ως προς το βαθμό ανησυχίας για την κλιματική αλλαγή και τη βιωσιμότητα, με το 41% των Ευρωπαίων ερωτηθέντων να αναφέρουν το κλίμα και τη βιωσιμότητα ως κύρια ανησυχία σε σύγκριση με το 12% στη Βόρεια Αμερική.
Η δημοσκόπηση σε περισσότερους από 700 αγοραστές και προμηθευτές τον Ιανουάριο διαπίστωσε ότι τα αυξανόμενα ταξιδιωτικά κόστη, οι καθυστερημένοι εταιρικοί προϋπολογισμοί και η οικονομική αβεβαιότητα ήταν στην κορυφή των ανησυχιών στον κλάδο, μαζί με τους φόβους για διακοπή των ταξιδιών.
Τα δύο τρίτα (66%) αναγνώρισαν το αυξανόμενο κόστος των ταξιδιών ως την υπ’ αριθμόν ένα ανησυχία, σχεδόν τα μισά (46%) ανέφεραν την οικονομική αβεβαιότητα και το 42% τους προϋπολογισμούς της εταιρείας, με έναν στους τρεις (32%) να λέει ότι η διακοπή ήταν μια σημαντική ανησυχία.
Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (57%) θεώρησαν ότι δεν ήταν πλέον σημαντικό να συγκρίνουν τις επιδόσεις του κλάδου με τα προ πανδημίας επίπεδα. Ωστόσο, το ένα τρίτο (32%) θεώρησε ότι η σύγκριση παρέμεινε σχετική.
Σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων (62%) ανέφεραν ότι η εταιρεία τους λειτουργεί ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας, το 27% δήλωσε ότι είχε αναθεωρήσει την πολιτική ή το πρόγραμμα επαγγελματικών ταξιδιών της εταιρείας τους ως αποτέλεσμα και το 21% είπε ότι σχεδιάζεται αναθεώρηση.
Ένας στους τέσσερις (27%) ανέφερε ότι το κόστος ταξιδιού της εταιρείας του είχε αυξηθεί για να επιτρέψει την υβριδική ή εξ αποστάσεως εργασία.
Οι μισοί (53%) θεώρησαν «μη ελκυστικούς» μισθούς και παροχές ως εμπόδια για την πρόσληψη και τη διατήρηση στον κλάδο, σχεδόν οι μισοί (48%) ανέφεραν έλλειψη ειδικευμένων ή έμπειρων υποψηφίων και το 40% ανέφεραν έλλειψη επενδύσεων στη διατήρηση και ανάπτυξη προσωπικού .
Μόνο ένας στους έξι ταξιδιωτικούς αγοραστές (14%) περίμενε να προσθέσει προσωπικό φέτος, αλλά σχεδόν οι μισοί προμηθευτές (46%) το έκαναν.
Οι αγοραστές και οι προμηθευτές ταξιδιών διέφεραν ως προς τη σημασία που έδιναν στην τεχνητή νοημοσύνη, με το 27% των προμηθευτών αλλά μόνο το 13% των αγοραστών να θεωρούν την ανάπτυξή της ως ανησυχία.
Τα αποτελέσματα της δημοσκόπησης υποδεικνύουν ότι οι συναντήσεις εξωτερικών πελατών θα μπορούσαν να αντιπροσωπεύουν το 36% των επαγγελματικών ταξιδιών φέτος, τα συνέδρια και οι εκδηλώσεις του κλάδου το 20%, οι εσωτερικές συναντήσεις 20%, τα ταξίδια εξυπηρέτησης (9%), η εκπαίδευση (7%) και οι συναντήσεις με προμηθευτές (6% ).
Η έρευνα με περισσότερους από 700 αγοραστές ταξιδιών GBTA, προμηθευτές και επαγγελματίες του κλάδου πραγματοποιήθηκε στις 9-22 Ιανουαρίου.