
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Σχεδόν επτά στους δέκα ταξιδιώτες από γενιά σε γενιά (69%) ανυπομονούν για επαγγελματικά ταξίδια, αλλά υπάρχουν σαφείς διαφορές ανάμεσα τους.
Αυτό αποκαλύπτει έρευνα της Ipsos UK και της American Express Global Business Travel (Amex GBT), σε επαγγελματίες ταξιδιώτες στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο. Ανέλυσε τα δεδομένα για να κατανοήσει καλύτερα τις ανάγκες των επιχειρηματιών ταξιδιωτών και να διερευνήσει πώς νιώθουν πραγματικά οι άνθρωποι όταν ταξιδεύουν για δουλειά.
- Το 70% της Gen Z (ηλικίας 18 – 28 ετών) ανυπομονεί πολύ ή αρκετά να ταξιδέψει για δουλειά.
- Είναι πιο πιθανό να αναφέρουν ότι βιώνουν άγχος, αναστάτωση και δυσκολίες στα επαγγελματικά ταξίδια σε σχέση με τις παλαιότερες γενιές.
- Οι εταιρικοί ταξιδιώτες της Gen Z είναι επίσης το λιγότερο πιθανό (63%) να καταλάβουν ότι ο εργοδότης του έχει την ευθύνη να τους φροντίζει ενώ βρίσκονται σε ταξίδια εργασίας έναντι των επιχειρηματιών συνολικά (68%) και των Millennials (73%), υπογραμμίζοντας μια ευκαιρία για καλύτερη εκπαίδευση και επικοινωνία σχετικά με τις πολιτικές επαγγελματικών ταξιδιών και τις υπηρεσίες υποστήριξης.
- Η μεγαλύτερη ομάδα Millennials (ηλικίας 29-44 ετών) είναι πιο θετική όσον αφορά τα ταξίδια για δουλειά. Σε σχέση με άλλες γενιές περιγράφει τα επαγγελματικά ταξίδια ως καλά για την καριέρα του, συναρπαστικά, παρακινητικά και καλά για ομαδική εργασία.
Διαταραχές στα ταξίδια και τεχνολογία
- Η πλειονότητα των ταξιδιωτών από όλες τις γενιές, που ανέφεραν ότι αντιμετώπισαν προβλήματα στα ταξιδιωτικά σχέδια εργασίας κατά το περασμένο έτος, λένε ότι ένιωθαν καλή υποστήριξη από τον εργοδότη τους (84% στο Ηνωμένο Βασίλειο και 90% στις ΗΠΑ).
- Οι ταξιδιώτες της Gen Z αναφέρουν υψηλότερα επίπεδα διαταραχών στα ταξιδιωτικά σχέδια εργασίας τους το περασμένο έτος (45%) έναντι των Millennials (36%) και Gen X (32%).
- Στις διαταραχές, έξι στους δέκα επαγγελματίες ταξιδιώτες σε όλες τις γενιές εκφράζουν ενδιαφέρον για χρήση ψηφιακών εργαλείων και εργαλείων αυτοεξυπηρέτησης, ενώ επτά στους δέκα επιθυμούν ανθρώπινη βοήθεια, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για συνδυασμό ανθρώπινης και τεχνικής υποστήριξης.
- Περισσότεροι από τους μισούς σε όλες τις γενιές αναφέρουν ότι αισθάνονται άνετα με την γεννετική τεχνητή νοημοσύνη (GenAI) που εκτελεί εργασίες που κυμαίνονται από την κράτηση πτήσεων (62%), τη συμπλήρωση αναφορών εξόδων (60%) έως την κράτηση ξενοδοχείων και εστιατορίων για λογαριασμό τους. Ωστόσο, οι Millennials ξεπερνoούν σταθερά τους Gen Z στην χρήση GenAI.
- Παρά το γεγονός ότι μερικές φορές θεωρούνται ως «ψηφιακή εγγενής» γενιά, οι ταξιδιώτες της Gen Z (60%) είναι λιγότερο πιθανό από τους Millennials (66%) να εκφράσουν άνεση χρησιμοποιώντας την GenAI για κράτηση πτήσεων.
«Μπορούμε να δούμε ότι οι εργαζόμενοι της Gen Z αναγνωρίζουν πώς τα επαγγελματικά ταξίδια μπορούν να επιτρέψουν την ανάπτυξη της καριέρας και τη σύνδεση ακόμα και σε ένα διαταραγμένο περιβάλλον, επισημαίνει ο Evan Konwiser, επικεφαλής στρατηγικής σε Amex GBT.
Ετσι, γνωρίζουμε ότι το ταξίδι μπορεί να είναι μια συναισθηματική εμπειρία, ειδικά όταν διαταράσσεται. Ως κλάδος είναι σημαντικό να βρούμε τον σωστό συνδυασμό ψηφιακής αυτοεξυπηρέτησης και αυριανής υποστήριξης.
Ο συνδυασμός τεχνητής νοημοσύνης με ανθρώπινο ταλέντο, ξεκλειδώνει εξαιρετικές εμπειρίες χρηστών στη διαχείριση της εταιρικής πολιτικής και προγράμματος».
Ευκαιρίες και προκλήσεις για εργοδότες
- Συνδυάζοντας την εργασία με την ευχαρίστηση ή ταξίδια bleisure: Σχεδόν τα δύο τρίτα (62%) των επαγγελματικών ταξιδιωτών στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν εκτεταμένα ταξίδια εργασίας για αναψυχή και οι μισοί (52%) έχουν ενσωματώσει την εργασία σε ταξίδια αναψυχής, αυξάνοντας τις συζητήσεις σχετικά με την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και συμμόρφωσης.
- Προσωπικές αξίες που ακούγονται: Σχεδόν τα δύο τρίτα (65%) λένε ότι ο εργοδότης τους επιτρέπει να τηρούν τις προσωπικές τους αξίες στο δρόμο. Οι πιο συχνοί ταξιδιώτες (που έχουν τουλάχιστον 11 πτήσεις για δουλειά τα τελευταία δύο χρόνια) το νιώθουν πιο έντονα, με σχεδόν οκτώ στους δέκα (78%) να συμφωνούν ότι ισχύει.
- Εξ αποστάσεως και υβριδικοί εργαζόμενοι στα ταξίδια: Μεταξύ εκείνων που εργάζονται εξ αποστάσεως, τέσσερις στους δέκα είπαν ότι οι ευκαιρίες για ταξίδια θα ήταν ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες κατά την αναζήτηση νέας εργασίας. Σχετικά με τον σκοπό του τελευταίου ταξιδιού εργασίας τους, οι υβριδικοί εργαζόμενοι ήταν πιο πιθανό να αναφέρουν ένα ευρύτερο φάσμα κατηγοριών ταξιδιών. Για το 55% η εργασία πελατών (εργασία έργου, οικοδόμηση σχέσεων και συναντήσεις πωλήσεων) ήταν ο λόγος για το ταξίδι, από 49% εργαζομένων εξ αποστάσεως.
- Αναμένουν να ταξιδεύουν περισσότερο για δουλειά και για να γίνει ευκολότερο: Συνολικά, πάνω από τους μισούς (55%) των ερωτηθέντων σε όλες τις γενιές αναμένουν να ταξιδέψουν περισσότερα σε πέντε χρόνια από ό,τι σήμερα, με τα δύο τρίτα να πιστεύουν ότι τα ταξίδια για δουλειά θα γίνουν ευκολότερα στο μέλλον.