Τους κορυφαίους προορισμούς για το 2024 αλλά και τις τάσεις που παρακινούν τους ταξιδιώτες να ταξιδέψουν αποκάλυψε η Global Hotel Alliance (GHA), η συμμαχία ανεξάρτητων εμπορικών σημάτων ξενοδοχείων.

Η Ιαπωνία και η Ταϊλάνδη έχουν αναδειχθεί ως οι πιο δημοφιλείς προορισμοί, ακολουθούμενες από την Ισπανία, τον Καναδά και τη Χαβάη.

Η επιθυμία για εξερεύνηση νέων προορισμών και εμπειριών ήταν ο κύριος μοχλός πίσω από τις ταξιδιωτικές αποφάσεις, σύμφωνα με την έρευνα.

Μεταξύ των περιοχών, η Ευρώπη ήταν η προτιμώμενη περιοχή για ταξίδια το 2024, ενώ οι διαμονές έχουν αυξηθεί στην Ασία. Ακολούθησαν η Ταϊλάνδη και η Μαλαισία, με περισσότερα από τέσσερα ταξίδια.

Τα μέλη στην Κίνα σχεδιάζουν να κάνουν έξι έως επτά ταξίδια αναψυχής (κατά μέσο όρο 6,8) το 2024.

Ακολουθούν το Χονγκ Κονγκ (6,7), η Ταϊλάνδη (6,4) και η Γερμανία (6,1).

Οι ταξιδιώτες στη Μέση Ανατολή και την Αφρική σχεδιάζουν σχεδόν τον ίδιο αριθμό επαγγελματικών και ταξιδιών αναψυχής (4,9 έναντι 4).

Στην κορυφή η Ιαπωνία

Η Ιαπωνία αναδείχθηκε ως ένας από τους πιο δημοφιλείς προορισμούς για ταξίδια το 2024, σύμφωνα με την έρευνα.

Ασία

Η πρόθεση των ταξιδιωτών να επισκεφθεί και να κλείσει ταξίδια στην Ιαπωνία, την Κίνα και την Ταϊλάνδη παρέμεινε η ίδια με το 2023, αποκαλύπτοντας το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών για εξερεύνηση ενδοπεριφερειακών προορισμών.

Ευρώπη

Οι ταξιδιώτες προτίμησαν την Ιαπωνία και την Ταϊλάνδη για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά, αλλά αντικατέστησαν το hotspot των ΗΠΑ για το 2023. Κορυφαίοι προορισμοί αναδείχθηκαν η Ισπανία και η Ιταλία.

Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία

Οι ταξιδιώτες επιλέγουν τη Σιγκαπούρη και το Ηνωμένο Βασίλειο να ταξιδέψουν το 2024, με το Σίδνεϋ να αναδεικνύεται ως hotspot της πόλης για διαμονή. Στην Ευρώπη, οι ταξιδιώτες προτιμούσαν την Πορτογαλία.

Βόρεια Αμερική

Οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να δείχνουν τις προτιμήσεις τους για να ταξιδέψουν στην Ιαπωνία, η οποία ήταν αγαπημένη και το 2023. Ωστόσο, η Κίνα αντικαταστάθηκε με αποδράσεις στη Χαβάη, την Ισπανία και την Ταϊλάνδη. Αυτή η αγορά έχει το λιγότερο ενδιαφέρον για διαμονή, με κατά μέσο όρο προγραμματισμένες περισσότερες από δύο.

Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική

Η Ιαπωνία παρέμεινε φαβορί και το 2024, αλλά ο Καναδάς και το Ομάν αναδείχθηκαν ως οι νέοι πιο προτιμώμενοι προορισμοί σε αυτές τις περιοχές, σε σύγκριση με την Ιταλία και τη Σιγκαπούρη το 2023.

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης

Τα social media ήταν η κύρια πηγή έμπνευσης, με το 75% των συμμετεχόντων να λένε ότι ταξιδεύουν σε νέα μέρη αφού δουν εικόνες στις αναρτήσεις των γνωστών τους. Η Ασία, η Μέση Ανατολή, η Βόρεια Αφρική και η Ωκεανία ηγήθηκαν αυτής της τάσης. Στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αφρική, τα ταξιδιωτικά περιοδικά εξακολουθούν να είναι μια σημαντική πηγή, αλλά οι συστάσεις από φίλους και συγγενείς είχαν μεγαλύτερη επιρροή.

Ταξίδια με την οικογένεια

Σε ένδειξη «κανονικών» μοτίβων ζήτησης, μετά τη φάση «ταξιδιών εκδίκησης» μετά την COVID, τα μέλη φαίνεται να επιλέγουν να ταξιδεύουν με τους συντρόφους τους και οικεία οικογενειακά ταξίδια αντί για ατομικά ταξίδια ή μεγάλες διακοπές με μεγάλη οικογένεια . Η τάση των ταξιδίων για φαγητό έχει αυξηθεί και έχει ξεπεράσει τις αποδράσεις ευεξίας ως την πιο επιθυμητή ταξιδιωτική εμπειρία.

Προγράμματα επιβράβευσης

Οι ιστότοποι και οι εφαρμογές προγραμμάτων επιβράβευσης είναι επί του παρόντος η κορυφαία επιλογή για έρευνα και κρατήσεις ταξιδιών σε όλες τις περιοχές, αυξάνοντας απότομα από το 2023.

Ακολούθησαν ιστότοποι ταξιδιωτικών πρακτόρων στο διαδίκτυο και αποκλειστικές πύλες κριτικών, όλες προτιμώμενες από ιστότοπους επωνυμίας και ξενοδοχείων. Αυτό αποκαλύπτει ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν από μια σειρά επιλογών σε ένα μέρος για να εξοικονομήσουν χρόνο και προσπάθεια.

Πως επιλέγουν ξενοδοχεία

Κατά τη λήψη της απόφασης για ξενοδοχεία, η ποιότητα των καταλυμάτων και τα οφέλη του προγράμματος επιβράβευσης ήταν οι πιο σημαντικοί παράγοντες, που σηματοδοτούν μια αλλαγή από το 2023, όταν η τοποθεσία, η περιοχή και η τιμή είχαν προτεραιότητα.

Αναβαθμίσεις στη ζήτηση

Οι ειδικές τιμές και τα προνόμια ξενοδοχείου ήταν τα πιο κρίσιμα οφέλη αφοσίωσης εντός ξενοδοχείου από μέλη προγραμμάτων επιβράβευσης σε όλο τον κόσμο. Η μεγαλύτερη αλλαγή παρατηρήθηκε στην Ευρώπη, όπου οι εκπτώσεις ήταν η κορυφαία επιλογή το 2023, αλλά το 2024, τα προνόμια όπως αναβαθμίσεις δωματίων, πρόωρο check-in και καθυστερημένη ταμείο εκτιμήθηκαν πολύ περισσότερο.

Σε όλες τις περιοχές, το 70% των ελίτ μελών του GHA Discovery τοποθετούν τις αναβαθμίσεις δωματίων στην κορυφή των προτιμήσεών τους, υποστηρίζοντας μεγαλύτερη διαθεσιμότητα αυτού του πλεονεκτήματος.