Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το TikTok πρέπει να οικοδομήσει εμπιστοσύνη και να διασφαλίσει την προφύλαξη των δεδομένων για να κερδίσει χώρο στο ηλεκτρονικό εμπόριο, λέει η GlobalData.

Η εφαρμογή σύντομων βίντεο TikTok -που ανήκει στην ByteDance- πρόκειται να ανταγωνιστεί τις Amazon, Shein, Shopee της Sea Group και Lazada της Alibaba, με την επιχείρηση της για το ηλεκτρονικό εμπόριο μέσω ζωντανής ροής.

Ήδη, η εταιρεία βρίσκεται υπό έλεγχο για τις ανησυχίες σχετικά με την προστασία των προσωπικών δεδομένων στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Και καλείται να αποδείξει πώς είναι νόμιμη πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου.

“Η ασφάλεια και η εμπιστοσύνη είναι ζωτικής σημασίας για τις συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου, δήλωσε η Pinky Hiranandani, επικεφαλής αναλύτρια της GlobalData.

Η TikTok πρέπει να εφαρμόσει ισχυρά μέτρα ασφαλείας για την προστασία των δεδομένων των χρηστών από μη εξουσιοδοτημένη πρόσβαση, συμπεριλαμβανομένης της κρυπτογράφησης των ευαίσθητων δεδομένων από άκρο σε άκρο και της συμμόρφωσης με τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων (GDPR) στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) και τον Νόμο περί Προστασίας Απορρήτου Καταναλωτών Καλιφόρνιας (CCPA) στις ΗΠΑ.

Επίσης, ο επερχόμενος νόμος για τις ψηφιακές υπηρεσίες στην ΕΕ απαιτεί από πλατφόρμες όπως η TikTok να περιορίσουν την παραπληροφόρηση και να προστατεύσουν καλύτερα τα παιδιά στο διαδίκτυο”.

Το TikTok Shop

Το TikTok Shop, η πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου της εταιρείας, η οποία επιτρέπει στους χρήστες να ανακαλύπτουν και να αγοράζουν προϊόντα απευθείας από τα βίντεο του TikTok, έχει κερδίσει δημοτικότητα στην αγορά της Νοτιοανατολικής Ασίας χάρη στη μεγάλη και αφοσιωμένη βάση χρηστών της.

Μόνο το 2022, το TikTok Shop επεκτάθηκε στη Μαλαισία, τη Σιγκαπούρη, την Ινδονησία, τις Φιλιππίνες, το Βιετνάμ και την Ταϊλάνδη.

Ενώ η κύρια εστίαση του θα είναι σε αγορές όπως η Ινδονησία, το TikTok σχεδιάζει να επεκτείνει την επιχείρησή του ηλεκτρονικού εμπορίου στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Ωστόσο, η εταιρεία αντιμετωπίζει ήδη πλήγματα στις ΗΠΑ και την Ευρώπη (Ηνωμένο Βασίλειο, Δανία και Βέλγιο), με τους νομοθέτες να απαγορεύουν την εφαρμογή σε κυβερνητικές συσκευές.

Τον Μάιο του 2023, η πολιτεία της Μοντάνα έκανε την κίνηση ορόσημο απαγορεύοντας  εντελώς την εφαρμογή.
Παρόλο που τέτοιες απαγορεύσεις μπορεί να μην εμποδίζουν την TikTok ή οποιαδήποτε άλλη εταιρεία social media να έχει πρόσβαση στα προσωπικά δεδομένα ενός χρήστη, η ύπαρξη ενός ολοκληρωμένου ομοσπονδιακού νόμου για την προστασία των δεδομένων στις ΗΠΑ θα βοηθήσει.

Σύμφωνα με την Pinky Hiranandani “ο ανταγωνισμός στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, ιδίως στις ΗΠΑ, είναι έντονος, δεδομένης της κλίμακας και της εμβέλειας εγχώριων κολοσσών όπως η Amazon και η Walmart.

Η TikTok στοχεύει να βασιστεί στην τεράστια βάση χρηστών της και στις συνεργασίες της με μάρκες και influencers για να προωθήσει τις πωλήσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο.

Προσπαθεί να μιμηθεί την Amazon, παράγοντας εσωτερικά προϊόντα και δημιουργώντας ένα δίκτυο πωλήσεων, καθώς και χρεώνοντας τους πωλητές με προμήθεια για την παρουσίαση προϊόντων στο TikTok Shop.

Ωστόσο, η κινεζική εταιρεία θα χρειαστεί σημαντικές επενδύσεις στην πλατφόρμα και την υποδομή της για ξεχωρίσει από τους ανταγωνιστές της”.