Πριν από δύο δεκαετίες, ο Alex Zozaya κοίταξε την κρυστάλλινη σφαίρα φιλοξενίας του και είδε περιόδους άνθησης για all-inclusive θέρετρα, μια πρόβλεψη που αποδείχθηκε προληπτική.

Τώρα, βλέπει ένα μέλλον όπου τα all-inclusive ακίνητα κυριαρχούν στα χαρτοφυλάκια ξενοδοχείων — με τους ταξιδιωτικούς συμβούλους να καρπώνονται τα οφέλη.

Νωρίτερα αυτό το μήνα, ο Zozaya παραιτήθηκε από τη θέση του προέδρου του Apple Leisure Group μετά την εξαγορά της εταιρείας από τη Hyatt για 2,7 δισεκατομμύρια δολάρια. Σηματοδότησε το τέλος της συνεργασίας του με μια εταιρεία που είχε χτίσει με βάση αυτό το όραμα που είχε πριν από 20 χρόνια.

Ο Zozaya εργαζόταν στην Grupo Posadas τη δεκαετία του 1990 όταν πλησίασε τους ανωτέρους του με ένα σχέδιο να λανσάρει πολυτελή all-inclusive στο Μεξικό και την Καραϊβική.

Όπως πολλές μεγάλες εταιρείες φιλοξενίας εκείνη την εποχή, η Grupo Posadas δεν ενδιαφερόταν για τη θέση. Έτσι δημιούργησε την AMResorts ως εταιρεία υπό την ομπρέλα του χονδρέμπορου Apple Vacations τον Αύγουστο του 2001. Όταν η 11η Σεπτεμβρίου συνέτριψε τον ταξιδιωτικό κλάδο μόλις ένα μήνα αργότερα, άρχισε να συλλέγει επιχειρησιακές συμφωνίες σε ταλαιπωρημένα ακίνητα.

Τελικά, όταν η Apple Vacations και η AMResorts — μαζί με την εταιρεία εδάφους Amstar που ανήκει στην Apple Vacations και μια σειρά από άλλες εξαγορασθείσες εταιρείες — έγιναν Apple Leisure Group (ALG), o Zozaya έγινε Διευθύνων Σύμβουλος της .

Τώρα που αποχώρησε από την ALG, ο Zozaya θα υπηρετήσει στα διοικητικά συμβούλια μιας χούφτας εταιρειών φιλοξενίας, ενώ θα υπηρετήσει επίσης ως πρόεδρος δύο φιλανθρωπικών οργανισμών με τους οποίους ασχολείται εδώ και καιρό.

Αλλά ενώ απομακρύνεται από τη διοίκηση, λέει ότι οι δυνατότητες για all-inclusives είναι τόσο μεγάλες όσο ποτέ.

«Ο κόσμος θα γελούσε μαζί μου όταν έλεγα πριν από 12, 15 χρόνια ότι όλες οι παγκόσμιες ξενοδοχειακές μάρκες θα εισέρχονταν στον χώρο all inclusive», είπε ο Zozaya. “Θα έλεγαν: Είναι για μια συγκεκριμένη αγορά. Δεν είναι αυτό που ξέρουν να κάνουν. Μπλα, μπλα, μπλα”. Τώρα, όλοι μπαίνουν στο all inclusive».

Εκτός από την αγορά της ALG από τη Hyatt, η Marriott, η Hilton, η Wyndham και άλλες ξενοδοχειακές εταιρείες έχουν κάνει μεγάλες ωθήσεις στον τομέα all-inclusive το 2021 .

«Στο μέλλον, το all-inclusive θα είναι σχεδόν ο μόνος τρόπος», είπε. “Θα συνεχίσετε να έχετε την εξειδικευμένη θέση, περισσότερα boutique ξενοδοχεία, αλλά νομίζω ότι όλο και περισσότερα ακίνητα, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για ομάδες ή συνέδρια, θα είναι all inclusive. Η αγορά το απαιτεί.”

Προχωρώντας προς τα εμπρός, ο Zozaya είπε ότι πιστεύει ότι η διαφοροποίηση του all-inclusive προϊόντος θα συμβάλει στη διεύρυνση του πεδίου εφαρμογής και της απήχησής του.

«Πιστεύω ότι τα ακίνητα τεσσάρων αστέρων, μόνο για ενήλικες θα μπορούσαν να είναι πολύ επιτυχημένα και αυτό το προϊόν δεν υπάρχει σήμερα», είπε. “Η συντριπτική πλειονότητα των προϊόντων που βλέπετε είναι σε υψηλό επίπεδο με υψηλές τιμές, αλλά νομίζω ότι υπάρχει μεγαλύτερη αγορά μόνο για ενήλικες.”

Επιπλέον, ο Zozaya είπε ότι η έκρηξη στα all-inclusive θέρετρα θα οδηγήσει σε απροσδόκητα κέρδη για ταξιδιωτικούς συμβούλους έτοιμους να επωφεληθούν.

«Οι ταξιδιωτικοί πράκτορες κερδίζουν πολύ περισσότερα χρήματα πουλώντας all inclusive, επειδή κάνουν προμήθειες όχι μόνο για το δωμάτιο, αλλά και για τα τρόφιμα και τα ποτά, ακόμη και τον φόρο και το φιλοδώρημα στην πλήρη τιμή», είπε. “Όποιος πουλά ταξίδια για τρίτους θα προωθήσει αυτό το προϊόν.”

Ο Zozaya διατηρεί μερίδιο ιδιοκτησίας σε περισσότερες από δώδεκα ακίνητα που διαχειρίζεται η AMResorts, τα οποία αυξήθηκαν σε περισσότερα από 100 ακίνητα και θα παραμείνει συνδεδεμένη με τη φιλοξενία.

Είπε ότι ελπίζει να ιδρύσει γραφεία για έναν οργανισμό του οποίου τώρα προεδρεύει, το Saving Our Sharks, σε ένα από τα μεξικανικά θέρετρα της Καραϊβικής που ανήκει εν μέρει.

Είναι επίσης πρόεδρος σε ένα ορφανοτροφείο στην Ονδούρα και εργάζεται σε ένα σχολείο στην Τζαμάικα που διδάσκει επαγγέλματα φιλοξενίας σε ανύπαντρες μητέρες, ενώ παρέχει δωρεάν παιδική φροντίδα.