Με συμβόλαια συνεργασίας μεταξύ tour operators δραστηριοποιούμενων στη Γαλλία και τοπικών ξενοδοχειακών καταλυμάτων σε ό,τι αφορά το μαζικό τουρισμό, με προσέλκυση γαλλικών θεματικών γραφείων σε μικρότερα καταλύματα και σταθερά ανοδική αύξηση των «διαδικτυακών» αφίξεων προερχόμενων από τη γαλλική τουριστική αγορά, υποδέχεται η Ανατολική Χαλκιδική τη νέα τουριστική περίοδο, η οποία σηματοδοτεί την καθιέρωση της Γαλλίας στον προορισμό ως σημαντικής δεξαμενής ταξιδευτών.
Με βάση αυτό το δεδομένο τέσσερις Γαλλίδες – εκπρόσωποι γραφείων πολιτιστικού τουρισμού ακολούθησαν την τουριστική πολιτιστική διαδρομή με τίτλο «από τον Αριστοτέλη στο Μεγαλέξανδρο», μέσω ενός εκπαιδευτικού ταξιδιού, που πραγματοποιήθηκε από τις 2 μέχρι και τις 5 Μαΐου στο γεωγραφικό τόξο «Ανατολική Χαλκιδική – Αμφίπολη».
Η επίσκεψη, η οποία αποτελεί συνέχεια των επαγγελματικών παρουσιάσεων που οργάνωσαν το Γραφείο Ε.Ο.Τ. Γαλλίας και ο Προαθωνικός Οργανισμός Τουρισμού στο Παρίσι τον προηγούμενο Γενάρη, ενδυναμώνει έναν πολύ σημαντικό κύκλο συνομιλιών που ξεκίνησε πριν από 7 έτη στη Γαλλία, αποφέροντας τα προαναφερόμενα εξαιρετικά αποτελέσματα.
Η περιήγηση, η οποία είχε ως βάση και αφετηρία το Αριστοτελικό Όρος, ακολούθησε τα «μονοπάτια της φύσης και της ιστορίας» και έφτασε μέχρι το αρχαιολογικό πάρκο της Αμφίπολης, δίνοντας την ευκαιρία στις συμμετέχουσες να κατανοήσουν την ιστορική διαδρομή, όπως αυτή αποτυπώνεται σήμερα στους αρχαιολογικούς θησαυρούς των δύο χώρων.
Στη συνέχεια, οι επαγγελματίες του κλάδου επισκέφθηκαν την προαθωνική χερσόνησο και περιπλανήθηκαν στους θαλάσσιους δρόμους του Άθωνα, περιμετρικά του Αγίου Όρους, της Ουρανούπολης και της Αμμουλιανής, μεταβαίνοντας έτσι από την αρχαιότητα στους βυζαντινούς χρόνους και από το χθες στο σήμερα.
Για την επίτευξη της υψηλού επιπέδου πρωτοβουλίας, η οποία πραγματοποιήθηκε από τον Π.Ο.Τ. με την αρωγή του γραφείου Ε.Ο.Τ. Γαλλίας και του Δήμου Αμφίπολης, συνεργάσθηκαν 8 επιχειρήσεις – μέλη του φορέα και 2 τοπικοί κοινωνικοί φορείς, οι οποίοι παρουσίασαν το αυθεντικό πρόσωπο της περιοχής σε όλες του τις «πολιτιστικές εκφράσεις».
Αξίζει να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της προαναφερόμενης 7ετίας ο προορισμός προβάλλεται κατά κόρον στη Γαλλία ως πολιτιστικός και γαστρονομικός μέσω στοχευμένων πρωτοβουλιών προώθησης, ενώ σπουδαίες έντυπες και ηλεκτρονικές εκδόσεις όπως η Le Monde, η Figaro, η Nouvel Observateur, κλπ. και τηλεοπτικοί σταθμοί όπως η France 24, το TF1 και η France 3 έχουν προβεί σε διθυραμβικά αφιερώματα, αναφερόμενα στην ιστορική και φυσική του κληρονομιά.
Συνολικά 64 Γάλλοι εκπρόσωποι Τύπου και 48 εκπρόσωποι τουριστικών γραφείων επισκέφθηκαν το προαναφερόμενο χρονικό διάστημα την Ανατολική Χαλκιδική, ενώ κορυφαία προωθητική στιγμή αποτέλεσε η επαγγελματική παρουσίαση του προορισμού στο Παρίσι κατά τη διάρκεια της έκθεσης με τίτλο «Αρχαία Μακεδονία: στο Βασίλειο του Μεγαλέξανδρου», η οποία πραγματοποιήθηκε στο Μουσείο του Λούβρου τον Ιανουάριο του 2012.
Ακολούθησε επίσκεψη των 12 σημαντικότερων Γάλλων αρχισυντακτών του πολιτιστικού ρεπορτάζ στα Αρχαία Στάγειρα και την Αμφίπολη, οι οποίοι συνοδεύθηκαν, ενημερώθηκαν και ξεναγήθηκαν από την ίδια τη διευθύντρια του Μουσείου, κ. Sophie Descamps-Lequime. Η συνέχεια είναι γνωστή και αποδεικνύεται ότι δικαίωσε την παρέμβαση.