H Περιφέρεια Πελοποννήσου σταθερή στην στρατηγική της εξωστρέφειας συμμετείχε σε σημαντικά διεθνή γεγονότα στον τομέα του τουρισμού και των προϊόντων το πρώτο δίμηνο του 2016. Στόχος των δράσεων ήταν η υποστήριξη των τοπικών επαγγελματιών, οι οποίοι συμμετέχουν δίχως καμία επιβάρυνση στις δράσεις της Περιφέρειας, και η ενδυνάμωση της τοπικής οικονομίας μέσω συνεργειών και συνεργασιών.
Η Πελοπόννησος συμμετείχε από τις 11 έως τις 13 Φεβρουαρίου στη Διεθνή έκθεση τουρισμού Bit Milan 2015, η οποία έλαβε μέρος στην Fiera Μιλάνο. Σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο οι εκπρόσωποι της Περιφέρειας και οι τουριστικοί επαγγελματίες που συμμετείχαν ενημέρωσαν το κοινό της έκθεσης για τον προορισμό και τις απευθείας πτήσεις Μιλάνο, Ρώμη με το αεροδρόμιο Καλαμάτας. Παράλληλα, το κοινό είχε την ευκαιρία να δοκιμάσει παραδοσιακά προϊόντα της Πελοποννήσου σε συνέχεια της πολιτικής για συνδυασμό του τουρισμού με τον πρωτογενή τομέα μέσω της γαστρονομίας. Στο πλαίσιο της συμμετοχής έγιναν συναντήσεις με τουριστικά γραφεία της Ιταλικής αγοράς αλλά και με τη Διευθύντρια του Γραφείου Ε.Ο.Τ. με στόχο την διοργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης από Ιταλούς δημοσιογράφους στις περιφερειακές ενότητες της Πελοποννήσου.
Η Μυθική Πελοπόννησος στη συνέχεια βρέθηκε στο Βελιγράδι της Σερβίας υλοποιώντας μια από τις δεσμεύσεις της στην Philoxenia Θεσσαλονίκης, όπου και συνέχισε τις προσπάθειες για απευθείας πτήσεις charter από Βελιγράδι προς το αεροδρόμιο της Καλαμάτας για τη θερινή περίοδο. Η διεθνή έκθεση τουρισμού IFT Βελιγράδι πραγματοποιήθηκε από 18 έως 21 Φεβρουαρίου και αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τουριστικά γεγονότα των Βαλκανίων προσελκύοντας περισσότερους από 50.000 επισκέπτες. Οι επισκέπτες της έκθεσης έδειξαν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τον θερμαλισμό στην Πελοπόννησο αλλά και τα ταξίδια περιήγησης. Το μεγαλύτερο μέρος των επισκεπτών και των επαγγελματιών τουρισμού δεν γνώριζαν τον νέο αυτό προορισμό με αποτέλεσμα να δηλώνουν εντυπωσιασμένοι από τις δυνατότητες αυτές της Πελοποννήσου. Το περίπτερο της Πελοποννήσου το επισκέφθηκε και ο Περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας κ. Απόστολος Τζιτζικώστας. Την δεύτερη ημέρα της έκθεση στο χώρο του ελληνικού περιπτέρου έγινε παρουσίαση του προορισμού Πελοπόννησος με προσκεκλημένους τουριστικούς πράκτορες και δημοσιογράφους. Ακολούθησε γαστρονομική επίδειξη της Πελοποννησιακής γαστρονομίας με τοπικά προϊόντα και συνταγές όπου δοκίμασαν και γνώρισαν τις τοπικές συνταγές. Συνάντηση στο χώρο της Πελοποννήσου έγινε με τον Πρέσβη της Ελλάδος στο Βελιγράδι κ. Οικονομίδη και τη Διευθύντρια του Γραφείου Ε.Ο.Τ κα. Λαζαρίδου.
Στην πρωτεύουσα της Σουηδίας τη Στοκχόλμη η Πελοπόννησος συμμετείχε για μια ακόμα φορά στη μοναδική έκθεση για την Ελλάδας GREKLAND PANORAMA από 12 έως 14 Φεβρουαρίου. Στη Στοκχόλμη στο περίπτερο της Πελοποννήσου φιλοξενήθηκε και ο Δήμος Λουτρακίου – Περαχώρας – Αγίων Θεοδώρων ενώ παρευρέθηκε ο δήμαρχος κ. Γεώργιος Γκιώνης και εκπρόσωπος του Τουριστικού Οργανισμού Λουτρακίου, εκπρόσωποι του Συνδέσμου Τουριστικών Επιχειρήσεων Τολού και μεμονωμένοι τουριστικοί επαγγελματίες από την Πελοπόννησο. Στο περίπτερο της Περιφέρειας έμπειρος σεφ προετοίμασε Πελοποννησιακές συνταγές για το Σουηδικό κοινό με πολύ μεγάλη συμμετοχή και ανταπόκριση.
Η Πελοπόννησος πέρα από τις σημαντικές εκθέσεις τουρισμού δεν έλειψε ούτε από τις εθνικές προσπάθειες για άνοιγμα νέων αγορών όπως η Τεχεράνη του Ιράν, στο πλαίσιο συμμετοχής της Πελοποννήσου στο 2ο “Greek Tourism Workshop”. Στην παρουσίαση της Πελοποννήσου, αναφέρθηκαν τα πλεονεκτήματα της Πελοποννήσου, τα εξαιρετικά τουριστικά καταλύματα και εν γένει το υψηλό αίσθημα φιλοξενίας. Προηγήθηκαν b2b συναντήσεις, με Ιρανούς τουριστικούς πράκτορες και στόχο να επενδύσουν στην Πελοπόννησο. Στην προσπάθεια για άνοιγμα της σημαντικής αγοράς του Ιράν συμμετείχε η αναπληρώτρια Υπουργός Τουρισμού κα Κουντουρά και ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ κος Τρυφωνόπουλος. Το workshop έλαβε μέρος στις 16 Φεβρουαρίου και συμμετείχαν συνολικά 167 Ιρανοί τουριστικοί πράκτορες.
Πέραν της ανάδειξης του τουριστικού της προϊόντος η Περιφέρεια Πελοποννήσου υλοποίησε δράσεις εξωστρέφειας και για τον επίσης σημαντικό πρωτογενή τομέα.
Για πρώτη φορά τα Πελοποννησιακά προϊόντα και οι Πελοποννήσιοι παραγωγοί βρέθηκαν στην 81η Διεθνή Έκθεση International Green Week – Internationale “Gruene Woche” που έλαβε χώρα από τις 15 – 24 Ιανουαρίου στο Βερολίνο. Η συγκεκριμένη έκθεση απευθύνεται στους Γερμανούς καταναλωτές αλλά και εμπόρους. Η Δ.Ε. International Green Week διεξήχθηκε για 81η φορά στη σειρά και ξεχωρίζει ως ένα μοναδικό γεγονός για τον κλάδο των τροφίμων και των γεωργικών και κηπευτικών προϊόντων. Ο αριθμός των επισκεπτών ξεπέρασε τις 400.000, με 100.000 απ’ αυτούς να είναι επαγγελματίες στον κλάδο των προϊόντων, ενώ παράλληλα διανεμήθηκαν και τουριστικά έντυπα της Πελοποννήσου. Το περίπτερο της Πελοποννήσου επισκέφθηκαν ο Υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων κ. Βαγγέλης Αποστόλου, ο Γερμανός ομόλογος του κ. Christian Schmidt , ο Περιφερειάρχης του Schwabisch Hall κ. Gerhard Bauer, ο Πρέσβης της Ελλάδος στη Γερμανία κ. Θεόδωρος Δασκαρόλης και ο Γενικός Διευθυντής του Ελληνογερµανικού Επιμελητηρίου ∆ρ. Αθανάσιος Κελέµης.
Τα Πελοποννησιακά προϊόντα συμμετείχαν για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά συμμετείχε δυναμικά στην έκθεση Fruit Logistika 2016, στο Βερολίνο. Πελοποννησιακές επιχειρήσεις είχαν την ευκαιρία να προωθήσουν τα προϊόντα τους και να δυναμώσουν τις εξαγωγές τους. Στην καρδιά της Ευρώπης, για τρεις μέρες, κτυπούσε η καρδιά της παραγωγής, της δημιουργίας, της υγιούς επιχειρηματικότητας για τα νωπά προϊόντα. Τα πελοποννησιακά προϊόντα βρέθηκαν για μια ακόμη φορά στο προσκήνιο της παγκόσμιας αγοράς των τροφίμων. Στο σύνολο των δράσεων συμμετείχαν επαγγελματίες τουρισμού και παραγωγοί από όλη την Πελοπόννησο οι οποία είχαν την ευκαιρία να συνάψουν επιχειρηματικές συνεργασίες.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου το επόμενο διάστημα θα συνεχίσει με την ίδια ένταση την στήριξη των Πελοποννησιακών επιχειρήσεων συμμετέχοντας στην διεθνή έκθεση τουρισμού Itb Βερολίνο, την Mitt Μόσχα και την έκθεση προϊόντων κρασιού Prowein μαζί με την Ένωση Οινοπαραγωγών Αμπελουργών Πελοποννήσου (ΕΝΟΑΠ). Η Περιφερειακή Αρχή επιλέγει την εξωστρέφεια από την αδράνεια και υλοποιεί μια σειρά δράσεων με σκοπό την οργανωμένη και αποτελεσματική προβολή της τουριστικής υποδομής, των πόρων και του συνόλου του παραγωγικού, τουριστικού κεφαλαίου της Πελοποννήσου.