Ποσοστό 93% των ταξιδιωτών μπορούν πλέον να θεωρηθούν γαστρονομικοί τουρίστες, όπως προκύπτει από ταξιδιωτική έρευνα της Παγκόσμιας Ταξιδιωτικής Ένωσης Τροφίμων (WFTA) που πραγματοποιήθηκε το 2016.

Σύμφωνα με την WFTA, ως γαστρονομικός τουρίστας νοείται ο ταξιδιώτης που συμμετείχε σε κάποια εμπειρία φαγητού ή ποτού εκτός του να δειπνήσει έξω, κάποια στιγμή τους τελευταίους 12 μήνες.

Με βάση την έρευνα οι σύγχρονοι ταξιδιώτες είναι πιο βιωματικοί σε όλες τις πτυχές του ταξιδιού τους, από την πολιτισμική τους εμβάπτιση στον προορισμό μέχρι την τοπική δειγματοληψία τροφίμων, μια τάση που έχει επηρεάσει σημαντικά την ανάπτυξη ταξιδιωτικών προορισμών.

Μάλιστα, υπολογίζεται ότι με 1.1 δισ. Αφρικανούς ταξιδιώτες μεσαίας τάξης έως το 2060, η εν λόγω κατηγορία διαθέτει μεγαλύτερο εισόδημα στην αναζήτηση της γευστικής εμπειρίας τοπικών λιχουδιών προκειμένου να ενισχύσει την ταξιδιωτική του εμπειρία.

Βέβαια, αν και παραμένει ένα λιγότερο δημοφιλές είδος τουρισμού, ο γαστρονομικός τουρισμός αναπτύσσεται με γρήγορους ρυθμούς, με αποτέλεσμα οι πάροχοι υπηρεσιών όπως τα εστιατόρια και τα ξενοδοχεία να προσθέτουν μια πιο έντονη “υφή” στις κουζίνες τους, καθώς είναι πλέον εξαιρετικά σημαντικό το φαγητό στην απόφαση του πελάτη να επιστρέψει ή όχι στην συγκεκριμένη τοποθεσία.

Παράλληλα τα street foods έχουν γίνει πλέον κοινός τόπος στην προώθηση προορισμών. Για παράδειγμα, η Κένυα είναι γνωστή για το Nyama Choma της, ενώ η Ουγκάντα ​​ταυτίζεται με το Rolex και η Νότια Αφρική με το boery roll.

Ταυτόχρονα, μεε κάποιους τουρίστες να ταξιδεύουν σε συγκεκριμένους προορισμούς για να δοκιμάσουν ειδικά την κουζίνα τους και άλλοι που επιστρέφουν σε γνωστά μέρη για να απολαύσουν δοκιμασμένες συνταγές, είναι αδύνατον να αγνοηθεί η σημασία του γαστρονομικού τουρισμού που λέγεται ότι συμβάλλει στο 25% περίπου των δαπανών του ταξιδιώτη.

Τέλος, δεδομένου ότι βασικά βήματα, όπως η γνησιότητα ενός προορισμού μέσω της διαφημιστικής προώθησης της γαστρονομίας του καθώς και η προσπάθεια να εξυπηρετηθούν οι γευστικές ανάγκες των επισκεπτών με τη χρήση βιώσιμων και ποιοτικών προϊόντων, σαφώς και θα καταστήσουν μακροπρόθεσμα τον γαστρονομικό τουρισμό ένα ανεξάρτητο τουριστικό προϊόν, αυξάνοντας τα οφέλη του στους ταξιδιωτικούς προορισμούς.