Η τεχνητή νοημοσύνη (AI)  είναι ήδη εδώ, και ειδικά στην ταξιδιωτική βιομηχανία, με τη μορφή των chatbots ή των αλγορίθμων σταδιακά έχει κάνει την εμφάνισή της. Ωστόσο για πολλούς ανθρώπους όμως φαντάζει τρομακτική, σύμφωνα με τα ευρήματα μελέτης της εταιρείας Opinion Way.

Για παράδειγμα, το 66% των Γάλλων πολιτών φοβούνται ότι οι πλήρως αυτοματοποιημένες υπηρεσίες ενδέχεται να επηρεάσουν την ασφάλεια των προσωπικών τους δεδομένων. Προς το παρόν, μόνο το 38% των ερωτηθέντων εμπιστεύονται τις νέες τεχνολογίες για τις αγορές τους χωρίς καμία ανθρώπινη αλληλεπίδραση. Ομοίως, λίγοι εξακολουθούν εμπιστεύονται τα αυτόνομα οχήματα, με το 38% των ερωτηθέντων να είναι εντελώς απρόθυμοι σε μια τέτοια προοπτική.

Ωστόσο, οι φόβοι επικεντρώνονται κυρίως στην απασχόληση. Μια άλλη μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα από την McKinsey & Company μελετά τον αντίκτυπο του αυτοματισμού μέσω της τεχνητής νοημοσύνης στην οργάνωση του έργου και την εξέλιξη των αναγκών του εργατικού δυναμικού.

Σύμφωνα με την εν λόγω μελέτη, το 60% της βιομηχανίας θα επηρεαστεί και τουλάχιστον το 30% των βιομηχανικών δραστηριοτήτων θα αυτοματοποιηθούν ή θα διαχειριστούν με την τεχνητή νοημοσύνη. Ως αποτέλεσμα, περίπου 400 με 800 εκατ. άνθρωποι παγκοσμίως μπορεί να τους ζητηθεί να βρουν μια νέα θέση εργασίας έως το 2030, ανέφερε η μελέτη.

Στον τομέα της φιλοξενίας και της εστίασης, σε ένα άλλο έγγραφο που δημοσιεύθηκε επίσης από την McKinsey & Company εκτιμάται ότι το 66% των καθηκόντων μπορεί να αυτοματοποιηθεί, γεγονός που αντιπροσωπεύει 53,9 εκατομμύρια θέσεις εργασίας παγκοσμίως.

Αντιμέτωπες με την αυτοματοποίηση των δραστηριοτήτων, όλες οι χώρες δεν βρίσκονται σε ισότιμη βάση. Η Κίνα θα μπορούσε να αναλάβει ηγετικό ρόλο, με δυναμικό σχεδόν 400 εκατομμυρίων αυτοματοποιημένων θέσεων εργασίας.

Αυτή η επανάσταση στην οργάνωση της εργασίας θα μπορούσε σε κάθε περίπτωση να έχει θετικό αντίκτυπο στον τουρισμό: αυξάνοντας την παραγωγικότητα και σε συνδυασμό με την άνοδο των μισθών, το φαινόμενο θα προκαλούσε πάντοτε, σύμφωνα με την ανάλυση της McKinsey & Company, αυξημένη ζήτηση στον τομέα της αναψυχής.

Αυτή η αύξηση της ζήτησης, στην αναψυχή, αλλά και στην κατανάλωση εν γένει, θα μπορούσε σε αντάλλαγμα να δημιουργήσει μεταξύ 300 και 365 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας παγκοσμίως.

“Οι επιχειρήσεις θα είναι στην πρώτη γραμμή, σύμφωνα με τη μελέτη. Θα πρέπει ταυτόχρονα να αναδιοργανώσουν τις επιχειρηματικές τους διαδικασίες και να επαναξιολογήσουν τις στρατηγικές τους για τη διαχείριση ταλέντων, την ανάγκη τους για προσωπικό, μελετώντας προσεκτικά ποιος είναι απαραίτητος, ποιος μπορεί να αναδιανεμηθεί σε άλλα θέσεις, και πού μπορεί να είναι τα νέα ταλέντα χρήσιμα.

Επιπλέον, πολλές εταιρείες θεωρούν ότι είναι προς το συμφέρον τους – και στο πλαίσιο και της κοινωνικής ευθύνης τους – να εκπαιδεύουν και να προετοιμάζουν τους εργαζομένους για έναν νέο κόσμο εργασίας “, αναφέρει η μελέτη.