Του Χάρη Ντιγριντάκη

Μεγαλύτερη διάσταση από την πραγματική, αλλά αδιαμφισβήτητο γεγονός, που καταδεικνύει την τηλεδιοίκηση ως παρακαταθήκη για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, δόθηκε σε συμβάν που έλαβε χώρα λίγο πριν τα Χριστούγεννα.

‘Αλλωστε εξηγήσεις για περιστατικό με δύο τρένα που εικάζεται ότι κινδύνευσαν να συγκρουστούν παραμονές Χριστουγέννων κλήθηκαν να δώσουν οι αρμόδιοι φορείς μετά την αποκάλυψη της εφημερίδας τα «Νέα».

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες βρέθηκαν στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές, η μία εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και η άλλη το Θεσσαλονίκη-Αθήνα, ενώ η σύγκρουση αποφεύχθηκε χάρη στην ετοιμότητα του υπεύθυνου της τηλεδιοίκησης του σταθμού Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών (ΣΚΑ), που «ούρλιαζε στον ασύρματο», όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο δημοσίευμα.

Ερωτηθείς, ο κ. Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Παναγιώτης Τερεζάκης, αν κόντεψε να επαναληφθεί μια νέα τραγωδία Τεμπών απάντησε ότι : «Χωρίς να υποβαθμίζεται η σοβαρότητα του περιστατικού, ας μην υπερβάλλουμε τόσο πολύ».

Όπως διεφάνη το σύστημα της τηλεδιοίκησης λειτούργησε και υπήρξε έγκαιρη ενημέρωση σε επιχειρησιακό επίπεδο προς αποφυγή ατυχήματος τονίζει σε ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ αναφορικά με το συμβάν που έλαβε χώρα στις 23 Δεκεμβρίου 2023 στο Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρνών.

Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το συμβάν έγινε στην περιοχή του δυτικού ΣΚΑ, στο σημείο όπου η γραμμή του Προαστιακού από το Κιάτο συγκλίνει με τη γραμμή καθόδου του σιδηροδρομικού άξονα από Θεσσαλονίκη προς Αθήνα. Τα τρένα, προτού ακινητοποιηθούν, κινούνταν σε συγκλίνουσες γραμμές και όχι μετωπικά, μετά από παραβίαση ερυθρού σηματοδότη.

Ο ΟΣΕ ενημέρωσε άμεσα τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για το συμβάν, ενώ έχει ήδη κινήσει όλες τις προβλεπόμενες διαδικασίες. Το προσεχές διάστημα αναμένεται να συνταχθούν υπομνήματα τόσο από την πλευρά του όσο και από την πλευρά της Hellenic Train, όπως προβλέπεται, τα οποία πρόκειται να κατατεθούν για τη σύνταξη του τελικού πορίσματος από τη ΡΑΣ και τον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών & Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών, με σκοπό να αποφευχθούν αντίστοιχα συμβάντα στο μέλλον.

«Είναι αληθές το δημοσίευμα», είπε, στο μεταξύ, μιλώντας το Ρ/Σ Παραπολιτικά 90,1, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Χρήστος Σταϊκούρας.

«Είναι μια επιστολή που έχει σταλεί προς την Hellenic Train και τον ΟΣΕ όπως όφειλε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων μετά από έγγραφο που απέστειλε ο ΟΣΕ προς τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων σχετικά με ένα συμβάν το οποίο έγινε στις 23/12/23.

Είμαστε σε αναμονή πορίσματος και έχω ζητήσει και εγώ όσο γίνεται πιο γρήγορα να έχουμε το πόρισμα. Δούλεψε η τηλεδιοίκηση, έχουμε τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση σε όλο τον σιδηροδρομικό άξονα από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη πλέον, εκτός του τμήματος που έχει καταστραφεί από τον Daniel, και ως προς το συγκεκριμένο περιστατικό τα τρένα ήταν σε συγκλίνουσες γραμμές, όχι μετωπικά αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να υποβαθμίζουμε το οποιοδήποτε περιστατικό».