
Η αεροπορική εταιρεία Air France εξακολουθεί να χάνει 10 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα. Η επιβράδυνση της ανάκαμψης, που συνδέεται με την επανεμφάνιση της πανδημίας Covid-19, θα την αναγκάσει να καταφύγει σε μακροχρόνια μερική δραστηριότητα (APLD) εάν τα ήδη ανακοινωθέντα μέτρα μείωσης του εργατικού δυναμικού δεν εφαρμοστούν πλήρως.
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Air France Άν Ριγκάιλ ανακοίνωσε τα αποτελέσματα για τον Αύγουστο του 2020 πολύ κάτω από τις προσδοκίες.
Οι τεράστιες απώλειες της εταιρείας είναι εμφανείς.
“Τον Αύγουστο, πετάξαμε στο 70% της χωρητικότητας ενός έτους σε εσωτερικές διαδρομές. Και στο 55% σε μεσαίες αποστάσεις (ιδίως Ιταλία, Ελλάδα, Ισπανία και Πορτογαλία), αλλά λόγω των διαφόρων περιορισμών στις χώρες, το διηπειρωτικό τμήμα δεν ξεπέρασε το 30%.
Όλα αυτά με χαμηλότερους συντελεστές φόρτωσης (20% έως 30% λιγότερο) και 70% χαμηλότερα έσοδα”, δήλωσε η Άν Ριγκάιλ.
Η Διευθύνουσα Σύμβουλος ήλπιζε για σταδιακή ανάκαμψη πριν από το καλοκαίρι, φτάνοντας το 70% των επιχειρήσεων τον Δεκέμβριο. Και τώρα περιμένει μόνο το 50%.
“Τον Σεπτέμβριο, είδαμε ότι οι τουριστικές κρατήσεις μειώθηκαν ραγδαία και δεν παρατηρήσαμε ανάκαμψη στην κίνηση των επιχειρήσεων για προφανείς λόγους (υγεία, επιχειρήσεις και οικονομικά)”, πρόσθεσε.
Άν Ριγκάιλ: “Χάνουμε περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα”
Η Air France χάνει περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ την ημέρα, σύμφωνα με την Άν Ριγκάιλ.
Αλλά η αεροπορική εταιρεία “εργάζεται για να περιορίσει τις απώλειες υιοθετώντας όλα τα πιθανά μέτρα”.
Με στόχο να είναι “πλήρως ανταγωνιστική” μόλις τελειώσει η κρίση υγείας.
Αυτό συνεπάγεται την αναγγελθείσα αναδιάρθρωση, ιδίως στη διαχείριση της υπερπροσφοράς με την κατάργηση 7580 θέσεων έως το τέλος του 2022 (6560 στην Air France και 1020 στην περιφερειακή θυγατρική HOP, δηλαδή “μείωση 16% έως 17%” στο τρέχον 45.000 περίπου εργαζόμενοι).
Ωστόσο, η επιβράδυνση της ανάκαμψης των αεροπορικών μεταφορών θα μπορούσε να καταστήσει αυτές τις απολύσεις ανεπαρκείς.
Ειδικά εάν τα σχέδια εθελούσιας αποχώρησης ή οι συλλογικές συμβάσεις διαπραγμάτευσης δεν είναι επιτυχημένα.
Οι διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα
Οι διαπραγματεύσεις με τα συνδικάτα έχουν ήδη ξεκινήσει. Ιδίως για τη χρήση του προγράμματος μακροπρόθεσμης μερικής δραστηριότητας (APLD) από τον επόμενο μήνα, το οποίο μπορεί να διαρκέσει το πολύ δύο χρόνια και αφορά το 50% του χρόνου εργασίας.
Η Air France θα την εφαρμόζει σε όλες τις ειδικότητες. Από πιλότους έως πλήρωμα καμπίνας και προσωπικό εδάφους.
Σε αυτό το πλαίσιο, οι εργαζόμενοι θα λάβουν το 84% του καθαρού μισθού τους για ώρες που δεν εργάστηκαν, δηλαδή περισσότερο από αυτό που προσφέρεται από τη βραχυπρόθεσμη εργασία (72% το Νοέμβριο) – με παρόμοιες παροχές για την εταιρεία.