“Μετά από αυτά τα χρήματα που δαπανώνται από τους Ιταλούς, σχεδόν 10 δισεκατομμύρια από το 2008 μέχρι σήμερα, για την επιβίωση της Alitalia, δεν μπορούμε να δεχτούμε μια αποτυχία”.

Αυτό δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Αρμάντο Σέρι στην εφημερίδα Messaggero ανακοινώντας ότι η κυβέρνηση έχει σχεδιάσει ήδη την νέα διαδρομή για να φέρει την Alitalia πίσω στα χέρια του κράτους, με ένα μερίδιο κεφαλαίου που πρέπει να είναι πάνω από 50%.

Τα σενάρια που έχουν πέσει στο τραπέζι έχουν να κάνουν με τη μετατροπή σε μετοχές της πίστωσης για το κρατικό δάνειο ύψους 900 εκατομμυρίων ευρώ στην Alitalia (η προθεσμία επιστροφής καθορίστηκε για τις 15 Δεκεμβρίου αλλά μπορεί να αλλάξει) ή μέσω της άμεσης συμμετοχής εταιρειών όπως η η loan Bank και οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι.

“Η διαδρομή για την επιστροφή της Alitalia έχει εντοπιστεί, τονίζει ο υφυπουργός γιατί τώρα έχουμε συγκεντρώσει όλα τα δεδομένα σχετικά με την κατάσταση της εταιρείας.”

Η κυβέρνηση του Τζουζέπε Κόντε αποφάσισαν να μεταθέσουν την προθεσμία για την ολοκλήρωση της διαδικασίας πώλησης του πρώην εθνικού μεταφορέα στις 31 Οκτωβρίου, οπότε τώρα όσοι επιθυμούν να συμμετάσχουν στο μερίδιο της μειοψηφίας (αυτό που απομένει) μετά την απόφαση του το ιταλικό κράτος, θα πρέπει να υποβάλει νέα προσφορά.

Όπως είναι γνωστό, μνηστήρες για τον Ιταλικό αερομεταφορέα είναι προς το παρόν η Lufthansa, η Air France, η Dellta και η EasyJet, ενώ η Lufthansa είναι η μόνη που έχει στείλει μια επίσημη επιστολή επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον της για μειοψηφικό πακέτο.

“Πρέπει να είναι σαφές, εξηγεί ο Αρμάντο Σέρι ότι “η γενική προσέγγιση θα υποστεί πλήρεις αλλαγές. Δεν θα υπάρξει εκκαθάριση, καμία διάσπαση της εταιρείας, αλλά μια αναβίωση για να ενταχθεί όλο και περισσότερο η εταιρεία στον τουριστικό τομέα. Για να γίνει αυτό, πρέπει να επενδύσουμε στο στόλο και να αυξήσουμε τις μακρινές πτήσεις, που είναι η πιο κερδοφόρα επιχείρηση.”