Η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (CAA) πραγματοποιεί τακτικές συναντήσεις με το Gatwick και τον πάροχο ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας Nats για την εξάλειψη των καθυστερήσεων στο αεροδρόμιο πριν από το επόμενο καλοκαίρι.

Ο Rob Bishton, διευθύνων σύμβουλος της CAA, είπε πρόσφατα στην Επιτροπή Επιλογής Μεταφορών: «Συγκαλούμε εργασίες με το εμπορικό υποκατάστημα του Gatwick και του Nats, εξετάζοντας την ανθεκτικότητα για το 2024 και τις διατάξεις ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας [ATC] στο Ηνωμένο Βασίλειο ευρύτερα.

«Αυτό θα συνεχιστεί μέχρι τον Μάρτιο για να διασφαλιστεί η ανθεκτικότητα από το Πάσχα».

Είπε: «Υπάρχει ιστορικό γιατί [το Gatwick ATC] έχει καταλήξει εκεί που είναι. Δεν είναι εύκολο να επιλυθεί βραχυπρόθεσμα».

Η έλλειψη ελεγκτών στο Gatwick οδήγησε σε καθυστερήσεις κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού και σε περιορισμό της χωρητικότητας τον περασμένο μήνα.

Τόσο ο επικεφαλής της Ryanair, Μάικλ Ο’ Λίρι, όσο και η εμπορική διευθύντρια της easyJet, Σόφι Ντέκερς, διαμαρτυρήθηκαν στους βουλευτές για το αεροδρόμιο, με τον Ο’ Λίρι να κατηγορεί τον Nats για «συνήθη έλλειψη προσωπικού στην ATC».

Σημείωσε: «Στο Συμβούλιο Αεροπορίας [των ηγετών του κλάδου και των υπουργών] λάβαμε τη διαβεβαίωση ότι ο Nats θα στελεχωθεί πλήρως για το καλοκαίρι. Οι διαβεβαιώσεις ήταν άχρηστες».

Η Ντέκερς είπε στην επιτροπή: «Έπρεπε να αφαιρέσουμε τη χωρητικότητα στο Gatwick επειδή το σύστημα δεν μπορεί να αντεπεξέλθει. Δεν υπάρχουν άλλοι φορείς ATC στην Ευρώπη που να μας ζητούν να μειώσουμε τη χωρητικότητα.

«Υπάρχει έλλειψη προσωπικού ATC στο Gatwick. Το σύστημα είναι ξεπερασμένο. Οι πιλότοι μας εκπαιδεύονται σε προσομοιωτές, [αλλά] οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας εκπαιδεύονται στον πύργο.

«Ένας πιστοποιημένος ελεγκτής από το εξωτερικό πρέπει να ξαναπεράσει όλη την εκπαίδευση και οι αεροπορικές εταιρείες υποφέρουν για αυτό».