Εντός του 2017, ο Τομέας Επενδύσεων του Enteprise Greece δέχθηκε και χειρίστηκε περισσότερα από 1.000 αιτήματα μέσω του επενδυτικού help desk, στο πλαίσιο των υπηρεσιών που έχει αναπτύξει για τη διαχείριση αιτημάτων διεθνών και Ελλήνων επενδυτών.

Σύμφωνα με τον απολογισμό του φορέα για την προηγούμενη χρονιά, το 2017 πραγματοποίηθηκαν συναντήσεις με 3.300 διεθνείς επενδυτές και ελληνικές επιχειρήσεις, εκ των οποίων, περίπου 30 εταιρείες έχουν ήδη αναπτύξει συγκεκριμένα επενδυτικά σχέδια για την Ελλάδα.

Επιπλέον, μέσω του χαρτοφυλακίου ιδιωτικών επενδυτικών έργων που διατηρεί και προωθεί ο τομέας επενδύσεων του Εnterprise Greece πέρυσι πραγματοποιήθηκε η προώθηση 60 στοχευμένων επενδυτικών προτάσεων σε διεθνείς επενδυτές με ώριμο ενδιαφέρον, καθώς επίσης και η υποδοχή 17 οργανωμένων αποστολών στελεχών ξένων επιχειρήσεων, επιχειρηματικών φορέων και κρατικών φορέων.

Χώρες προέλευσης των αποστολών ήταν οι: Κίνα, Ολλανδία, Πολωνία, Ιταλία, Γαλλία, Χόνγκ Κόνγκ, ΗΠΑ και Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα.

Εντός του 2017, στο πλαίσιο της Υποστήριξης Επενδύσεων, ο Τομέας Επενδύσεων επίλυσε το 86% των υποθέσεων επενδυτών που αναζήτησαν τη συνδρομή του Οργανισμού, στο πλαίσιο της υλοποίησης επένδυσής τους στην Ελλάδα, μέσω του Διαμεσολαβητή του Επενδυτή, ενώ το υπόλοιπο 14% βρίσκεται σε εξέλιξη.

Τέλος, πέρυσι, εντάχθηκαν, όπως επισημαίνεται στον απολογισμό, στη διαδικασία Fast Track, 3 νέα έργα συνολικού προϋπολογισμού 600 εκ. ευρώ, τα οποία αναμένεται να δημιουργήσουν 1.050 νέες θέσεις εργασίας.

Εντός του 2017, ο Τομέας Επενδύσεων, στο πλαίσιο της Προσέλκυσης Επενδύσεων, σχεδίασε και υλοποίησε ολοκληρωμένο πρόγραμμα προβολής της επενδυτικής πρότασης της χώρας και των επενδυτικών ευκαιριών της, που περιελάμβανε μεταξύ άλλων:

-Tη διοργάνωση στο εξωτερικό 28 δράσεων προσέλκυσης επενδύσεων, όπως roadshows, διοργάνωση επενδυτικών εκδηλώσεων, διοργάνωση εθνικών περιπτέρων σε σημαντικές Εκθέσεις

-Τη συμμετοχή σε 27 ενημερωτικές εκδηλώσεις που διοργανώθηκαν από τρίτους με σκοπό την καθιέρωση της Ελλάδος ως σημαντικό επενδυτικό προορισμό

-Τη διοργάνωση ή υποστήριξη της διοργάνωσης 25 ενημερωτικών-επενδυτικών εκδηλώσεων στην Ελλάδα, στις οποίες έλαβαν μέρος 1.500 συμμετέχοντες, και στις περισσότερες εκ των οποίων πραγματοποιήθηκαν κατ’ ιδίαν συναντήσεις μεταξύ Ελλήνων και ξένων συμμετεχόντων.

Παράλληλα, ο Τομέας Επενδύσεων προώθησε ενεργά το Πρόγραμμα GOLDEN VISA σε Κίνα, Αραβικές χώρες, Ρωσία και Τουρκία μέσα από στοχευμένες δράσεις όπως εθνικά περίπτερα σε εκθέσεις, ομιλίες σε συνέδρια, συνεντεύξεις και άρθρα σε κλαδικά διεθνή Μέσα.

Προώθηση εξαγωγών

Στοχεύοντας στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και την αύξηση των ελληνικών εξαγωγών σε όλους τους παραγωγικούς τομείς και κλάδους, στους οποίους η χώρα παρουσιάζει ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα, ο Τομέας Εξωτερικού Εμπορίου:

-Διοργάνωσε την ελληνική συμμετοχή με εθνικό περίπτερο σε 45 διεθνείς εκθέσεις του εξωτερικού, με τη συμμετοχή των ελληνικών επιχειρήσεων να σημειώνει ιδιαίτερα σημαντική αύξηση, η οποία σε πολλές περιπτώσεις ξεπέρασε το 50%

-Παρείχε υποστήριξη σε 1.000 περίπου μικρομεσαίες επιχειρήσεις.

-Ο κλάδος των Τροφίμων και Ποτών συμμετείχε στα μεγαλύτερα εμπορικά γεγονότα του κλάδου, όπως ANUGA (Κολωνία), GULFOOD (Ντουμπάι), PROWEIN (Ντίσελντορφ), SUMMER FANCY (Νέα Υόρκη), κ.λπ.

-Ο κλάδος των δομικών υλικών, καταναλωτικών και βιομηχανικών προϊόντων, συνέβαλε στη δραστηριοποίηση των ελληνικών επιχειρήσεων σε νέες αγορές, όπως αυτές της νοτιοανατολικής Ασίας και της Βόρειας & Ανατολικής Αφρικής (Μαρόκο, Αίγυπτος, Κένυα κ.λπ.) σε συνδυασμό βέβαια με τις παραδοσιακές χώρες εξαγωγών.

-Νέοι και δυναμικά αναπτυσσόμενοι κλάδοι που εντάχθηκαν στο πρόγραμμα του Οργανισμού, σκάφη αναψυχής, ναυτιλιακός εξοπλισμός, νέες τεχνολογίες και κόσμημα, δίνουν νέα ώθηση στο εξαγωγικό προφίλ της χώρας.

Στο πλαίσιο των ολοκληρωμένων προγραμμάτων προβολής και προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών, υλοποιήθηκε πρόγραμμα προβολής του ελληνικού κρασιού σε ξένες αγορές το οποίο περιελάμβανε την πρόσκληση δημοσιογράφων και διαμορφωτών κοινής γνώμης και ξένων εισαγωγέων από τις αγορές της Ευρώπης, της Βορείου Αμερικής, της Ιαπωνίας, της Κορέας, και διοργανώθηκαν παράλληλα εκδηλώσεις προώθησης της ελληνικής κουζίνας και γαστρονομίας.

Επίσης, πραγματοποιήθηκαν 6 κλαδικά partenariat, με περισσότερους από 300 αγοραστές και εισαγωγείς από τις σημαντικές αγορές των ΗΠΑ, των Αραβικών Χωρών, της Ευρώπης, της Κορέας, της Ιαπωνίας.

Παράλληλα, στοχεύοντας στη συνεχή διεύρυνση των δράσεών του, ο Οργανισμός για πρώτη φορά υλοποίησε δράση in store promotion 40 εταιρειών τροφίμων και ποτών με 400 νέους κώδικους σε αλυσίδα super market του εξωτερικού, αλλά και εκδήλωση προβολής για την προώθηση του ελληνικού κοσμήματος στην αγορά των ΗΠΑ.

Ταυτόχρονα, ο Enterprise Greece υλοποίησε πρόγραμμα ενημέρωσης και εκπαίδευσης εκπροσώπων των Ελλήνων εξαγωγέων.

Στην κατεύθυνση αυτή, διοργανώθηκαν σε συνεργασία με τα Επαγγελματικά Επιμελητήρια και άλλους φορείς, 30 εκπαιδευτικά σεμινάρια με θέμα: «Δημιουργία εξαγώγιμου προϊόντος και εξαγωγικές διαδικασίες», τα οποία παρακολούθησαν 1.148 στελέχη μικρομεσαίων κυρίως επιχειρήσεων.