Μεγαλύτερη ευελιξία στα μέτρα ελέγχου COVID-19 για τα αεροπορικά πληρώματα ζητούν από τις κυβερνήσεις η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) και η Διεθνής Ομοσπονδία Πιλότων Αεροπορικών Γραμμών (IFALPA).

Οι δύο φορείς κάλεσαν από κοινού τις κυβερνήσεις να ακολουθήσουν τις οδηγίες της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO) του Συμβουλίου για την Αποκατάσταση της Αεροπορίας (CART) για την εξαίρεση των πληρωμάτων από το COVID- 19 τεστ που εφαρμόζονται σε αεροπορικούς ταξιδιώτες.

Οι οδηγίες CART προτείνουν τα μέλη του πληρώματος να μην υπόκεινται σε έλεγχο ασφαλείας ή περιορισμούς που ισχύουν για άλλους ταξιδιώτες.

Επιπλέον, σύμφωνα με το CART, οι μέθοδοι ελέγχου υγείας για τα μέλη του πληρώματος πρέπει να είναι όσο το δυνατόν “μη επεμβατικές”.

Παρά αυτήν την καθοδήγηση, ένας αυξανόμενος αριθμός κρατών εφαρμόζουν τα ίδια μέτρα δημόσιας υγείας για το πλήρωμα που εφαρμόζονται στο ευρύ κοινό που ταξιδεύει.

Τέτοια μέτρα περιλαμβάνουν την απόδειξη μιας αρνητικής δοκιμής COVID πριν από την αναχώρηση. Και σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτείται δεύτερη αρνητική δοκιμή COVID κατά την άφιξη.

Επιπλέον, αρκετοί ρυθμιστές πολιτικής αεροπορίας επιτρέπουν μόνο στα μέλη του πληρώματος με αρνητικό πιστοποιητικό δοκιμής PCR COVID-19 να εγκαταλείψουν στις αντίστοιχες χώρες τους.

“Αυτά τα μέτρα δεν αντιβαίνουν μόνο στην προτεινόμενη παγκόσμια καθοδήγηση της ICAO, αλλά δεν λαμβάνουν υπόψη το γεγονός ότι οι αλληλεπιδράσεις με τον τοπικό πληθυσμό ελαχιστοποιούνται, δήλωσε ο Ζίλμπερτο Λόπεζ Μάγερ, Ανώτερος Αντιπρόεδρος της IATA.

Για παράδειγμα, το πλήρωμα κατά την αναχώρηση συχνά περιορίζεται στο ξενοδοχείο. Τέτοια μέτρα αγνοούν επίσης το γεγονός ότι οι αεροπορικές εταιρείες ήδη συμμορφώνονται με τις απαιτήσεις των προγραμμάτων προστασίας και παρακολούθησης της υγείας της χώρας καταγωγής τους για τη διαχείριση της υγείας του πληρώματος, το οποίο συνήθως περιλαμβάνει μέτρα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης”.

Ο πρόεδρος της IFALPA Τζακ Νετσκάρ, τόνισε ότι “τα μέτρα που εφαρμόζουν ορισμένα κράτη όχι μόνο παραβιάζουν την προτεινόμενη καθοδήγηση, αλλά ασκούν επίσης αδικαιολόγητη πίεση στα πληρώματα.

Η καθοδήγηση που δόθηκε έχει αναπτυχθεί προσεκτικά για να διασφαλίσει ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να συνεχιστούν χωρίς να διακυβεύεται η ασφάλεια τόσο για τα πληρώματα όσο και για τους επιβάτες”.

Εκτός από την εισβολή και τη σωματική δυσφορία των καθημερινών δοκιμών COVID-19, υπάρχουν σημαντικές εκτιμήσεις κόστους.

Μία παγκόσμια αεροπορική εταιρεία έχει εκτιμήσει ότι το κόστος συμμόρφωσης με τέτοιες απαιτήσεις για μία και μόνο ημερήσια πτήση θα ανέλθει σε επιπλέον 950.000 δολάρια ετησίως.

“Οι αεροπορικές εταιρείες είναι πρόθυμες να επενδύσουν στην ασφάλεια που αποφέρει ουσιαστικά αποτελέσματα, αλλά αυτό δεν συμβαίνει με τις μονομερείς, μη συντονισμένες απαιτήσεις δοκιμών, είπε ο Ζίλμπερτο Λόπεζ Μάγερ.

Τα κράτη πρέπει να αναγνωρίσουν ότι το πλήρωμα παρουσιάζει διαφορετικό προφίλ κινδύνου από τους επιβάτες. Και ότι θα μπορούσε να εξεταστεί μεγαλύτερη ευελιξία και χαλάρωση των απαιτήσεων δοκιμών ή και καραντίνας, συμπεριλαμβανομένων των εξαιρέσεων”.