Τέσσερις δεκαετίες συμπληρώνονται φέτος από τότε που η Kawasaki «αναστάτωσε» τον κόσμο της μοτοσυκλέτας παρουσιάζοντας την πρώτη Z1.
Από τότε μέχρι σήμερα, οι ιπποδυνάμεις έχουν αυξηθεί κατά 150% ξεπερνώντας πια τους 200 ίππους, ενώ το βάρος των μοτοσυκλετών έχει μειωθεί κατά 20%, παρά την χρήση πολύ περισσότερων και ογκωδέστερων εξαρτημάτων.
Μόνο τους τροχούς και τα λάστιχα να δει κανείς αρκεί για να αντιληφθεί το χάσμα των γενεών, για να μη μιλήσουμε για ψαλίδια, διάμετρο πηγουνιών και τα φρένα.
Η Ζ1 κόστιζε τότε 1.895 δολάρια, περίπου 6 φορές λιγότερο απ’ ότι κοστίζει σήμερα μία αντίστοιχη sport μοτοσυκλέτα (στις ΗΠΑ). Τότε όμως ήταν που με την προσιτή της τιμή και την αξιοπιστία της έγινε ένα από τα σημαντικότερα λιθαράκια στο χτίσιμο της αποδοχής των ιαπωνικών μοτοσυκλετών από το ευρωπαϊκό και αμερικανικό κοινό.
Ας μην ξεχνάμε ότι οι ιαπωνικές μοτοσυκλέτες –συνώνυμο της αξιοπιστίας σήμερα – αντιμετωπίζονταν εκείνες τις εποχές περίπου όπως τα σημερινά κινέζικα προϊόντα.
Η Kawasaki 900 σχεδιάστηκε αρχικά με κινητήρα 750 cc από τον σχεδιαστή της Kawasaki, Gyoichi Inamura και την ομάδα του στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Μία δεκαετία μετά την παρουσίαση του Z1 ήταν η σειρά μιας άλλης ιστορικής Kawasaki, της GPZ900R, ή αλλιώς του «καρχαρία». Σε σχέση με την Ζ1, η GPZ ήταν ήδη «αλλού», δίνοντας όμως και ένα δείγμα για τη συνέχεια.