Ο διευθύνων σύμβουλος της Ryanair Μάιλ Ολιρέι, προέβλεψε μια «ισχυρή ανάκαμψη μετά το Covid», μιλώντας σε διαδικτυακή εκδήλωση του Eurocontrol.
Παράλληλα κατηγόρησε τους αντιπάλους αερομεταφορείς ότι θέλουν να κρατήσουν τα αεροσκάφη στο έδαφος το επόμενο έτος, για να αυξήσουν τους ναύλους.
Ο Μάιλ Ολιρέι, είπε ότι η Ryanair θα βγει από την πανδημία ως «ο ευρωπαϊκός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους» μαζί με τις αεροπορικές εταιρείες δικτύου Lufthansa, Air France-KLM, British Airways IAG. Και αμφισβήτησε πως η easyJet θα παραμείνει «ανεξάρτητος πέμπτος αερομεταφορέας».
«Οι παλαιότερες αεροπορικές εταιρείες, είπε θα είναι αργές και καταληκτικές στα slots τους. Θέλουν να επιστρέψουν με λιγότερη χωρητικότητα και υψηλότερες τιμές. Θέλουν να κρατήσουν τα αεροπλάνα στο έδαφος το επόμενο καλοκαίρι».
Λόγω Brexit οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να χρησιμοποιούν slots απογείωσης και προσγείωσης σε περιορισμένους αερολιμένες 80% του χρόνου ή να τους χάσουν. Ο κανόνας αναστέλλεται έως τον Μάρτιο. Αλλά οι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες ασκούν πιέσεις για την παράταση της παραίτησης έως το καλοκαίρι του 2021.
Επιτακτική ανάγκη η επιστροφή, με περισσότερη χωρητικότητα
«Είναι επιτακτική ανάγκη, επέμενε ο επικεφαλής της Ryanair να επιστρέψουμε με περισσότερη χωρητικότητα.
Ένα από τα κρίσιμα ζητήματα θα είναι να μειώσουμε τις τιμές – χρεώσεις ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας, φόρους – για να κάνουμε τους ανθρώπους να πετούν ξανά».
Επίσης προέβλεψε «πτώχευση της Norwegian Air. Και θα δούμε αν η easyJet επιβιώσει ως πέμπτος ανεξάρτητος αερομεταφορέας ή αν η Wizz Air την αντικαταστήσει στο νούμερο πέντε.
Θα είμαστε ο ευρωπαϊκός αερομεταφορέας χαμηλού κόστους, με την IAG, τη Lufthansa και την Air France-KLM.
Μάιλ Ολιρέι: «Η Wizz θα μάθει, όπως έκανε και η Ryanair».
Η EasyJet και η Wizz δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τη Ryanair με το κόστος. Δεν βλέπω τη Wizz ως ανταγωνιστή χαμηλότερου κόστους. Το κόστος ανά αεροσκάφος αυξάνεται γρηγορότερα από ό, τι της Ryanair. Η Wizz έχει πολύ υψηλότερο κόστος αεροσκαφών και υψηλότερο κόστος αεροδρομίου από εμάς.
Έχει ένα πλεονέκτημα στο κόστος εργασίας στην Ανατολική Ευρώπη, αλλά αρχίζει να κατανοεί ότι η λειτουργία στη Δυτική Ευρώπη είναι πολύ πιο δύσκολη.
Δεν θα ξεφύγει από την φοροαπαλλαγή επειδή απασχολεί άτομα στη Δυτική Ευρώπη μέσω ενός γραφείου στην Ουγγαρία και στη συνέχεια τους πληρώνει μέσω της Ελβετίας. Η Wizz θα μάθει, όπως έκανε και η Ryanair».
Η Ryanair επιβεβαίωσε μια παραγγελία πολλών εκατομμυρίων δολαρίων για 75 αεροσκάφη Boeing 737 Max την περασμένη εβδομάδα για να τα προσθέσει στα 135 που έχει ήδη παραγγείλει.