Το «κόκκινο χαλί» στρώνουν οι Ευρωπαίοι στους Κινέζους τουρίστες προκειμένου να αισθανθούν ευπρόσδεκτοι και να επιλέξουν τη γηραιά ήπειρο για τις διακοπές τους. Αν μάλιστα υπολογιστεί το γεγονός ότι οι Κινέζοι είναι οι αρκετά γενναιόδωροι στα χρήματα που ξοδεύουν στα ταξίδια τους τότε σίγουρα αποτελούν το μήλο της έριδος για της χώρες της Ευρώπης.
Σημειώνεται ότι ο αριθμό των κινέζων τουριστών στην Ευρώπη αναμένεται να αυξηθεί κατά 70% τα επόμενα πέντε χρόνια.
Συνολικά, 12,4 εκατ. Κινέζοι, κυρίως σε ομάδες με ξεναγήσεις, ήρθαν στην Ευρώπη το 2017, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων, ενώ η Κινεζική Ακαδημία Τουρισμού (CTA) αναμένει ότι ο αριθμός θα φτάσει τα 20,8 εκατ. μέχρι το 2022.
Τα Φεστιβάλ, τα μαθήματα μαγειρικής είναι μερικές από τις δραστηριότητες που επιθυμούν ενώ “θέλουν να έχουν προσωπικές εμπειρίες και να επισκέπτονται περιοχές όπου δεν βλέπουν άλλους Κινέζους”, δηλώνει ο εκτελεστικός διευθυντής του ETC, Eduardo Santander.
«Τους αρέσει η τοπική κουζίνα, η μουσική, οι γαλάζιοι ουρανοί καθώς πολλοί προέρχονται από την ακτή, όπου η ρύπανση είναι εξαιρετικά υψηλή», συμπληρώνει ο κ. Santander.
Kάποιοι μάλιστα εκπλήσσονταν από το γεγονός ότι μπορούν να “αναπνεύσουν χωρίς να βήχουν”, πρόσθεσε.
Υπενθυμίζεται ότι η Κίνα αποτελεί τη μεγαλύτερη αγορά εξερχόμενου τουρισμού στον κόσμο – με 129 εκατ. κινέζους παραθεριστές που ταξιδεύουν στο εξωτερικό, αντιπροσωπεύοντας το 1/5 του συνολικού αριθμού τουριστών παγκοσμίως, ξοδεύοντας ταυτόχρονα περισσότερο από το διπλάσιο του ποσού που, για παράδειγμα, δαπανούν οι τουρίστες από τις ΗΠΑ – 261 δις. δολάρια το 2016 σε σχέση με 123 δις. δολάρια ΗΠΑ.
Ζεστό νερό και πιστωτικές κάρτες
Οι μικρές χειρονομίες μπορούν να κάνουν τη σημαντική διαφορά για τους Κινέζους τουρίστες ούτως ώστε να αισθανθούν πιο άνετα στην Ευρώπη, δήλωσε ο Jacopo Sertoli, επικεφαλής του οργανισμού Welcome Chinese, που απονέμει πιστοποιητικά στις τουριστικές επιχειρήσεις που τροφοδοτούν τους Κινέζους πελάτες.
“Μπορείς να τους κάνεις πολύ χαρούμενος, προσφέροντάς τους ένα ποτήρι ζεστό νερό”, είπε, σημειώνοντας ότι οι περισσότερες κινεζικές οικογένειες πίνουν νερό σε αυτή τη θερμοκρασία παρά σε κρύο.
Παράλληλα, οι κινεζικοί τηλεοπτικοί σταθμοί και το καλό wifi στα δωμάτια του ξενοδοχείου είναι μια καλή ιδέα, ενώ οι μέθοδοι πληρωμής που προτιμούν οι Κινέζοι, όπως η UnionPay, ο μόνος εκδότης πιστωτικών καρτών στην Κίνα, η WeChatPay ή η Alipay είναι απαραίτητες για αυτούς υπηρεσίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ETC, η Γαλλία είναι ο νούμερο ένα επιθυμητός προορισμός στην Ευρώπη για τους κινέζους τουρίστες, με το 61% των επισκεπτών να ελπίζει να πάει εκεί, ακολουθούμενος από τη Γερμανία με 37% και την Ιταλία με 28%.
Παρ ‘όλα αυτά, η εικόνα αυτή έχει αρχίσει να αλλάζει τα τελευταία χρόνια και τα ταξίδια στην Ανατολική Ευρώπη αυξάνονται, εξαιτίας της ευκολότερης χορήγησης θεωρήσεων και της αυξημένης διαθεσιμότητας φτηνών πτήσεων. Η σειρά των τρομοκρατικών επιθέσεων στη Γαλλία και τη Γερμανία τα τελευταία χρόνια είναι επίσης ένας παράγοντας.
Το 2016, ο αριθμός κινεζικών επισκεπτών που επισκέφθηκαν τη Σερβία, για παράδειγμα, αυξήθηκε κατά 173% και οι αριθμοί αυξήθηκαν κατά σχεδόν 90% στο Μαυροβούνιο.