Ανοικτή επιστολή προς τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο Timmermans για τις Πολυτροπικές Ψηφιακές Υπηρεσίες Κινητικότητας (Multimodal Digital Mobility Services ) – Οι φίλοι των MDMS καλούν για φιλοδοξία, τα ημίμετρα δεν είναι αποδεκτά.
Μία ευρεία συμμαχία ενδιαφερομένων που εκπροσωπούν σημαντικό μέρος του οικοσυστήματος κινητικότητας της Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων καταναλωτών και επιβατών, περιβαλλοντικών ομάδων, ανεξάρτητων σιδηροδρομικών φορέων και μεσαζόντων εισιτηρίων, έστειλαν ανοιχτή επιστολή στον Frans Timmermans, Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, σχετικά με τον επερχόμενο Κανονισμό για τις Πολυτροπικές Ψηφιακές Υπηρεσίες Κινητικότητας (MDMS), ζητώντας μια φιλόδοξη πρόταση προς το συμφέρον των Ευρωπαίων ταξιδιωτών και για την επίτευξη των κλιματικών στόχων της ΕΕ.
Ως μέρος ενός ευρέος συνασπισμού, η ECTAA έχει υποστηρίξει ήδη από την αρχική σύλληψη του Κανονισμού αυτού ότι η ΕΕ θα πρέπει να διευκολύνει την κράτηση (πολυτροπικών) ταξιδιών, που περιλαμβάνουν διαφορετικές προσφορές μεταφοράς με όλα τα μέσα και από όλους τους φορείς εκμετάλλευσης, με μια ενιαία πράξη. Ένας φιλόδοξος Κανονισμός θα διευκόλυνε τη μετάβαση προς ένα πιο βιώσιμο σύστημα κινητικότητας και μεταφορών, επιτρέποντας βολικούς συνδυασμούς διαφορετικών μέσων και φορέων εκμετάλλευσης με εύκολο, ευέλικτο και ολοκληρωμένο τρόπο.
Ο συνασπισμός αυτός συνειδητοποίησε πρόσφατα ότι η Επιτροπή σκέφτεται να υποβαθμίσει τις φιλοδοξίες της και να υποβάλει μια αδύναμη πρόταση, που θα απέρριπτε αυτόν τον κεντρικό στόχο της πρωτοβουλίας.
Ως εκ τούτου, προτρέπει σθεναρά τον Εκτελεστικό Αντιπρόεδρο Timmermans να διασφαλίσει ότι η Επιτροπή θα διατηρήσει ένα υψηλό επίπεδο φιλοδοξίας για τον Κανονισμό, με τα συμφέροντα των Ευρωπαίων ταξιδιωτών και τους στόχους της ΕΕ για το κλίμα στο επίκεντρο της πρωτοβουλίας.
Αν επιτραπεί μόνο η «σύνδεση» με τους διαδικτυακούς τόπους των φορέων μεταφορών, αντί για την ολοκληρωμένη κράτηση και έκδοση εισιτηρίων, αυτό θα σημάνει την αποτυχία της πρωτοβουλίας MDMS ως προς τους θεμελιώδεις στόχους της: τη διευκόλυνση της ζωής των καταναλωτών, τη διευκόλυνση των νέων υπηρεσιών και τη μείωση των εκπομπών μέσω μιας στροφής προς πιο βιώσιμες μεταφορές.
Δεν θα σημάνει καμία πρόοδο για τους καταναλωτές και το περιβάλλον, αλλά την συνέχιση και πιθανώς την αύξηση των αντι-ανταγωνιστικών πρακτικών των κυρίαρχων φορέων, με στόχο την αποτροπή της ολοκληρωμένης κράτησης μέσω ανεξάρτητων καναλιών διανομής. Αυτή η προοπτική δεν θα αντιμετωπίσει τον περιορισμό της σύγκρισης και των συνδυασμών μεταξύ μεταφορέων και τρόπων μεταφοράς, ο οποίος ωφελεί τους κυρίαρχους φορείς, αλλά βλάπτει τους καταναλωτές και το περιβάλλον.
Αντίθετα, η ΕΕ θα πρέπει να απελευθερώσει τις τεράστιες δυνατότητες της πρωτοβουλίας MDMS ως παράγοντα τροποποίησης των τρόπων μεταφοράς και του ανταγωνισμού, υποχρεώνοντας την κράτηση/έκδοση εισιτηρίων μέσω καναλιών τρίτων φορέων, στη βάση δίκαιων, εύλογων και αμερόληπτων συνθηκών.