Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης
Το Honda Civic είναι ένα παγκόσμιο αυτοκίνητο, αφού πωλείται στις περισσότερες αγορές του πλανήτη.
Η Honda στηρίζει πολλά επάνω του, μιας και από το όνομα αλλά και την βαριά κληρονομιά, είναι όντως καταδικασμένο σε κάθε γενιά να αποτελεί best seller.
Το Civic έφτασε αισίως στη δέκατη γενιά και βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα. Φαρδύ, μακρύ και χαμηλό σε ύψος τονίζει μεμιάς την επιθετική εμφάνιση, ενώ πίσω από αυτό υπάρχει και ουσία αφού το κέντρο βάρους έχει χαμηλώσει αισθητά.
Το πλαίσιο αποτελείται εσκεμμένα από λιγότερα τμήματα διαθέτοντας μεγαλύτερη κατά 52% στρεπτική ακαμψία, ενώ παράλληλα, εξοικονόμησε πλέον και 16 kg συγκριτικά με τον προκάτοχό του.
Η πίσω ανάρτηση αποτελείται από πολλαπλούς συνδέσμους, ενώ στις πλουσιότερες εκδόσεις, υπάρχουν και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ.
Οι μεγαλύτερες διαστάσεις ευνόησαν τους χώρους και χάρη στο μεταξόνιο των 2,7 μέτρων, οι πίσω επιβάτες νοιώθουν σίγουρα άνετα. Μεγάλος είναι και ο χώρος αποσκευών ο οποίος προσεγγίζει τα 478 lt. Η εικόνα του εσωτερικού είναι τυπική Honda, με άριστη συναρμολόγηση των πλαστικών μερών. Το σύστημα πλοήγησης και πολυμέσων Honda Connect 2 έχει αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά, αποτελεσματική συνδεσιμότητα και ταχύτατο επεξεργαστή.
Το Civic της δοκιμής μας χρησιμοποιεί τον 3κύλινδρο του ενός λίτρου και 129 ίππων. Το πάλαι ποτέ «ατμοσφαιρικό» κάστρο της Honda στα μοτέρ κατέρρευσε πανηγυρικά. Οι άνθρωποι για άλλη μια φορά έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά.
Ο 1000άρης ανεβάζει εύκολα στροφές ενώ ταυτόχρονα κρύβει και την τρικύλινδρη αρχιτεκτονική του. Πηγαίνει περίφημα και δεν καίει αναλογικά με τις δυνατότητές του. Στο πλευρό του βρίσκεται πάντα ένα ιδιαίτερα εύχρηστο (σαν joystic) χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με έξι σχέσεις σωστά κλιμακωμένες.
Στο δρόμο, το Civic πατά με σιγουριά στην άσφαλτο, είναι ασφαλές και ευχάριστο όσο χρειάζεται. Εντυπωσιακά ουδέτερο στις στροφές, ανεβάζει κατακόρυφα την αυτοπεποίθησή σου, δίνοντας την εντύπωση πως έχεις πολλά περιθώρια ακόμη, ανεβάζοντας ουσιαστικά τον δικό σου ρυθμό.
Παράλληλα η νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων λειτουργεί υποδειγματικά προσφέροντας ταυτόχρονα και υψηλά επίπεδα άνεσης.
Με παρακαταθήκη το βαρύ όνομα τoυ Civic και την τεχνογνωσία αλλά και τεχνολογία της Honda δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Τα διαπιστευτήριά του είναι δεδομένα.
Η τιμή του ξεκινάει απο 23.900 ευρώ.