Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης

Το καλύτερο CR-V όλων των εποχών επιστράτευσε την τελευταία λέξη υβριδικής τεχνολογίας, εκείνη την έξυπνη εναλλακτική μορφή κίνησης που επί του προκειμένου καθιστά αχρείαστο το ντίζελ. Όλα αυτά, λίγο πριν οτιδήποτε διαθέτει τροχούς μπει αποκλειστικά στην πρίζα…

Οι πανούργοι Ιάπωνες και δη αυτοί της Honda, διαχρονικά πρωτοστάτες σε τεχνολογικό επίπεδο, διέβλεψαν πως η πτώση του ντίζελ θα αυξήσει συστηματικά τη ζήτηση για διαφορετικές μορφές ενέργειας. Δεν αποκάλυψαν τυχαία πως μέχρι το 2025 η πλειονότητα των μοντέλων τους θα αφορά στα υβριδικά. Γιατί; Ο λόγος είναι πασιφανής, δεν μπορείς να πας απευθείας από το Α στο Ω. Δεν γίνεται από τους αμιγώς θερμικούς κινητήρες να περάσει μια ολόκληρη Ήπειρος στον εξηλεκτρισμό. Πρακτικά είναι ανέφικτο, διαφορετικές υποδομές διαθέτει η προηγμένη Νορβηγία και διαφορετικές ο… υπανάπτυκτος στην πλειοψηφία του Νότος. Η μεταβατική λύση που δεν περιορίζει τις ελευθερίες κίνησης με τις οποίες πορευόμαστε δεκαετίες τώρα, είναι η υβριδική τεχνολογία. Αυτή που η Honda δοκιμάζει χρόνια προτού την φέρει σε αυτό το υψηλό επίπεδο όπως την γνωρίσαμε πρόσφατα στο μεγάλο, επιβλητικό SUV της.

Η κορυφαία εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου, αλλά και πολλές λειτουργικές εφαρμογές, το καθιστούν ιδιαίτερα πρακτικό στην καθημερινή χρήση. Για παράδειγμα, το ύψος της πίσω πόρτας όταν ανοίγει, μπορεί να ρυθμίζεται για να μην «χτυπά» σε χαμηλές οροφές, ή αντικείμενα ενώ η λειτουργικότητα της καμπίνας αυξάνεται με έναν αποθηκευτικό χώρο στην κεντρική κονσόλα τριών διατάξεων, ή την αναδίπλωση (με μία κίνηση) των διαιρούμενων 60:40 των καθισμάτων της δεύτερης σειράς, για ταχύτερη και ευκολότερη φόρτωση.

Το CR-V e:HEV υιοθετεί την υβριδική τεχνολογία της Honda, Intelligent Multi-Mode Drive (i-MMD), η οποία συνδυάζει δύο ηλεκτροκινητήρες, έναν βενζινοκινητήρα κύκλου Atkinson, και ένα καινοτόμο κιβώτιο ταχυτήτων. Πρακτικά, η μετάβαση λειτουργίας από τους ηλεκτροκινητήρες στον βενζινοκινητήρα είναι τόσο ομαλή που κυριολεκτικά προκαλεί ευχάριστα συναισθήματα. Οι συνθήκες κίνησης στην πόλη ευνοούν τη μέγιστη εκμετάλλευση του υβριδικού συστήματος λόγω της ευκολότερης ανάκτησης ενέργειας, με αποτέλεσμα να βλέπεις αρκετά χαμηλές τιμές κατανάλωσης (5-6 lt). Στον αυτοκινητόδρομο και τον επαρχιακό από την άλλη, η συχνότερη συνδρομή του βενζινοκινητήρα ανεβάζει τις τιμές γύρω στα 8-9 lt.

Το υβριδικό σύστημα, ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης επιλέγει κάποιο από τα τρία διαθέσιμα προγράμματα κίνησης -EV Drive, Hybrid Drive και Engine Drive. Στο πρώτο, η μπαταρία τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα των 184 ίππων και εκείνος τους τροχούς. Στο δεύτερο και πιο σύνθετο, το CR-V είναι και πάλι ηλεκτροκίνητο, αλλά ο βενζινοκινητήρας τροφοδοτεί μια γεννήτρια που παράγει ρεύμα, ως range extender. Στο τρίτο, που είναι διαθέσιμο μόνο αφού το αυτοκίνητο ξεκινήσει και δεν υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις επιτάχυνσης, το ηλεκτρικό σύστημα βγαίνει από την εξίσωση και ο βενζινοκινητήρας συνδέεται απ’ ευθείας με τους τροχούς, χωρίς κιβώτιο. Ο οδηγός μπορεί απλώς να επιλέξει EV Drive, Econ Mode ή Sport Mode, με το τελευταίο να βελτιώνει την απόκριση της δύναμης.

Σε συνδυασμό με το ηλεκτρομοτέρ των 184 ίππων, οι επιδόσεις που χαρίζει το υβριδικό σύστημα στο CR-V των 1.670 kg είναι πολύ καλές. Σύμφωνα με την Honda το CR-V e:HEV επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 8,9 δευτερόλεπτα (στην έκδοση AWD της δοκιμής μας) με τελική ταχύτητα 180 km/h. Το υβριδικό σύστημα πετυχαίνει εκπομπές CO2 από 126g/km (WLTP μικτός κύκλος) και κατανάλωση καυσίμου 7,1l/100km (WLTP μικτός κύκλος) στην τετρακίνητη έκδοση.

Στο δρόμο, το εξελιγμένο υβριδικό σύστημα έχει μεταμορφώσει προς το καλύτερο το ιδιαίτερα άνετο και αγχολυτικό προφίλ του CR-V. Επιταχύνει άμεσα με την ένταση του ήχου στο “mute”, κυρίως ξεκούραστα από το μηδέν χωρίς να κάνεις σχεδόν τίποτα. Το κιβώτιο μονής σχέσης έχει

απαλλάξει εν μέρει το SUV της Honda από την ενοχλητική λειτουργία του συμβατικού αυτόματου κιβωτίου διαρκώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT. Στα υπόλοιπα, το CR-V είναι τόσο άνετο και smooth ακόμη και σε σκαμμένα οδοστρώματα σε σημείο να σε κάνει να μη θέλεις να κατέβεις από το ποιοτικό, ευρύχωρο και κυρίως ιδιαίτερα πρακτικό εσωτερικό με τις αμέτρητες ανοιχτές θήκες. Στον ανοιχτό δρόμο θόρυβο θα ακούσεις μόνο από τον αέρα στα πολλά χιλιόμετρα, ή σε κάποια ανωφέρεια, εκεί όπου ο βενζινοκινητήρας μπαίνει στο παιχνίδι.

Η καμπίνα θυμίζει προσεγμένο καθιστικό το οποίο σε απομονώνει από εξωτερικούς παράγοντες. Πολλές φορές θαρρείς πως παρεμβάλλεται μεταξύ αυτοκίνητου και δρόμου ένα στρώμα αφρού που διατηρεί ξεκούραστους τους επιβάτες ανεξαρτήτως ποιότητας οδοστρώματος. Σε καλή ή κακή άσφαλτο, το SUV της Honda εντυπωσιάζει με την κύλιση του διατηρώντας οδηγό και επιβάτες στο δικό τους μικρόκοσμο. Όχι με τον φλύαρο τρόπο μιας γαλλικής ανάρτησης, όσο με μια ισοπεδωτική εκτέλεση που παραπέμπει σε premium Δυτικοευρωπαίο. Σε συνθήκες πίεσης το αμάξωμα θα γείρει φυσιολογικά, η τροχιά όμως δύσκολα θα διαταραχθεί ενώ τιμόνι και φρένα συμπληρώνουν θετικά το οδηγικό πρόσημο. Σαφώς και δεν υπάρχει σπορ διάθεση τόσο στο πάτημα όσο και στην αίσθηση που αποκομίζεις, ωστόσο, το CR-V Hybrid παραπέμπει σε ήσυχο αποτελεσματικό ταξιδευτή μεγάλων αποστάσεων.

Είναι που μεγαλώνουμε ηλικιακά, κατασταλάζουμε τι είναι πρέπον και τι όχι, εκτιμούμε στοιχεία που μέχρι πρότινος δεν διανοούμαστε πως θα είχαν πρωταγωνιστικό ρόλο. Παραδείγματος χάρη, η απαράμιλλη άνεση σε κάθε επίπεδο του CR-V, η οποία σε βάζει σε σκέψεις για το πως θα είναι τα σύγχρονα οικογενειακά του μέλλοντος, προσφέροντας πειστικές απαντήσεις σε κάθε δύσκολο ερώτημα. Μάλιστα, σε silent mode…

Η τιμή του CR-V Hybrid ξεκινά από 39.800 ευρώ για την δικίνητη έκδοση (2WD) και από 44.800 ευρώ για την τετρακίνητη (4WD). Και στις δυο περιπτώσεις, πλούσιος είναι ο στάνταρ εξοπλισμός ο οποίος περιλαμβάνει σχεδόν τα πάντα.