A “No Alcohol” sign posted at a state beach park.

Οι “διακοπές χωρίς αλκοόλ” γίνονται μια νέα τάση μεταξύ της Gen Ζ γενιάς. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, πάνω από το 40% των νεαρών ταξιδιωτών σκέφτονται να συμμετάσχουν σε διακοπές χωρίς αλκοόλ. Αυτός ο αριθμός αντικατοπτρίζει την έντονη τάση των Gen Zs να παραμένει νηφάλιος ενώ ταξιδεύει.

Γιατί λοιπόν οι νέοι αυτής της γενιάς είναι πιο διατεθειμένοι να αποφεύγουν το ποτό κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους; Τα αποτελέσματα της έρευνας του Flight Centre Travel Group αποκαλύπτουν πολλούς βασικούς λόγους:

Για τη γενιά Z, η ασφάλεια είναι πρωταρχικής σημασίας. Η έρευνα αποκαλύπτει ότι το 66% των ερωτηθέντων Gen Z είναι πρόθυμοι να αποφύγουν πιθανώς επικίνδυνες καταστάσεις που θα μπορούσαν να προκύψουν από την κατανάλωση αλκοόλ. Αυτή η συνειδητή λήψη αποφάσεων τους δίνει τη δυνατότητα να αναλάβουν τον έλεγχο των ταξιδιωτικών τους εμπειριών, διασφαλίζοντας την προσωπική ασφάλεια σε ένα ολοένα και πιο ποικίλο παγκόσμιο ταξιδιωτικό τοπίο.

Για αυτήν τη γενιά, τα πάντα έχουν να κάνουν με τις εμπειρίες. Το 55% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι θα επένδυε τον ταξιδιωτικό προϋπολογισμό του σε μοναδικές εμπειρίες και όχι σε αλκοόλ. Αυτή η επιλογή τους σώζει από πιθανές ενοχλήσεις και ανοίγει έναν κόσμο περιπέτειας, πολιτισμού και εμπειριών ευεξίας, εμπνέοντάς τους να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα ταξίδια τους.

Το 53% των νέων ανησυχούν ότι το ποτό μπορεί να επηρεάσει τα σχέδιά τους για την επόμενη μέρα. Παραμένοντας νηφάλιοι, απελευθερώνονται από την ανησυχία του hangover ή άλλες ενοχλήσεις που σχετίζονται με το αλκοόλ, επιτρέποντάς τους να απολαμβάνουν πλήρως κάθε στιγμή του ταξιδιού τους με μια αίσθηση ελευθερίας και ευελιξίας.

Ποσοστό 45% των ερωτηθέντων εξέφρασε ανησυχίες για τον αυξημένο κίνδυνο να πέσουν θύματα εγκληματικότητας μετά την κατανάλωση αλκοόλ. Αυτή η αυξημένη εστίαση στην ασφάλεια αντανακλά την έμφαση που δίνει η Gen Z στην αυτοπροστασία και στο υπεύθυνο ταξίδι. Επιπλέον, το ένα τέταρτο (28%) των νέων αποφεύγουν το ποτό επειδή φοβούνται να δημοσιεύσουν ενοχλητικό περιεχόμενο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Οι Gen Zs εκτιμούν τη διαχείριση εικόνας και δεν θέλουν μια στιγμή απόλαυσης να επηρεάσει αρνητικά τη δημόσια προσωπικότητά του.