Άνοδο σε ποσοστό 7% πρόκειται να καταγράψουν οι αφίξεις ξένων ζευγαριών το 2018 στην Ιταλία προκειμένου να παντρευτούν, καθιστώντας το γαμήλιο τουρισμό μια σημαντική πηγή εσόδων για την ιταλική τουριστική βιομηχανία.

Υπενθυμίζεται ότι το 2017 ο γαμήλιος τουρισμός «εμπλούτισε» την ιταλική αγορά με περίπου 385 εκατ. ευρώ ενώ τα τελευταία επτά έτη η εν λόγω αγορά έχει γίνει ιδιαίτερα επικερδής καθώς ο γαμήλιος τουρισμός κοστίζει περίπου 55 χιλ. ευρώ ανά εκδήλωση.

Οι κύριες αγορές-πηγές τουριστών για γαμήλιο τουρισμό στην Ιταλία είναι  το Ηνωμένο Βασίλειο (26,4%), οι Ηνωμένες Πολιτείες (20,7%), η Αυστραλία (8,4%), η Ιρλανδία (5,4%) και η Γερμανία (4,9%). Πολλοί αλλοδαποί τείνουν να ζητούν μη παραδοσιακούς γάμους και προκειμένου να  ικανοποιήσουν τις ανάγκες τους, απαιτούνται ειδικοί σχεδιαστές γάμων.

Επιπλέον υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία απαιτήσεων από τις μέλλουσες συζύγους. Κάποιες επιθυμούν γρήγορους και απλώς συμβολικούς γάμους και δεν ξοδεύουν περισσότερα από 1.200 ευρώ.

Οι Ελβετίδες, οι Αυστριακές και οι Γερμανίδες, περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο, αγαπούν αυτό το είδος γαμήλιας τελετής. Υπάρχουν επίσης πολλοί Ιταλοί που έχουν μεγαλώσει στο εξωτερικό και επιστρέφουν στη χώρα τους για να παντρευτούν..

Οι πιο δημοφιλείς περιοχές για την τέλεση γάμου είναι η Τοσκάνη (31,9% των εκδηλώσεων), η Λομβαρδία (15%), η Καμπανία (14%), το Βένετο (8%) και το Λάτσιο (7%). Κάθε χρόνο, στην Ιταλία, ο γαμήλιος τουρισμός παράγει περισσότερες από 7 χιλιάδες εκδηλώσεις.

Τα πιο δημοφιλή μέρη για την τέλεση του γάμου είναι τα πολυτελή ξενοδοχεία πάνω από όλα, οι επώνυμες βίλες, εστιατόρια, φάρμες και τέλος τα κάστρα.

Ωστόσο, υπάρχει και ένα διαφορετικό κεφάλαιο το οποίο αποτελεί μια νέα τάση που προέρχεται από την Ανατολή. Υπάρχουν πολλά ινδικά ζευγάρια που δαπανούν εκατομμύρια για έναν γάμο στην Ιταλία σε πλήρη στυλ Bollywood, ενώ υπάρχει και ένα κύμα από την Κίνα.

Από πάνω από ένα δισεκατομμύριο Κινέζοι κάτοικοι, το 60% των ζευγαριών θέλει να παντρευτεί στο εξωτερικό, σύμφωνα με ειδικούς. Οι Κινέζοι που επιλέγουν την Ιταλία ανήκουν στην κατηγορία των millennials και γενικά είναι παιδιά κυβερνητικών εκπροσώπων.