του Γιάννη Τσιρογιάννη

Το νέο Kona αποτελεί την ηχηρή απάντηση της Hyundai στις ολοένα αυξανόμενες προτάσεις στα B-Crossover.

Σε ότι αφορά στη δομή του, βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα ενώ η κατασκευή του αμαξώματος έχει γίνει κατά 51% από χάλυβα υπερυψηλής αντοχής, που εξασφαλίζει αυξημένη ακαμψία.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η νέα πλατφόρμα έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να επιτρέπει τη χρήση ηλεκτροκίνησης.

Οι κινητήρες που χρησιμοποιούνται είναι ο 1.0 τούρμπο βενζίνης με ισχύ 120 ίππους ο οποίος συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και μπροστινή κίνηση, αλλά και ένας νέος 1.6 τούρμπο με 177 ίππους που συνδυάζεται με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και τετρακίνηση.

Για τις εκδόσεις ντίζελ υπάρχει επίσης ένας νέος κινητήρας 1.6 σε δύο εκδόσεις απόδοσης, τόσο με 115 όσο και 136 ίππους.

Στην πρώτη περίπτωση συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων και κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ στη δεύτερη με ημιαυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων και κίνηση στους εμπρός ή σε όλους τους τροχούς.

Σε ότι αφορά στον εξοπλισμό, διατίθεται μια μεγάλη γκάμα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και οδηγικών βοηθημάτων, όπως και συστημάτων συνδεσιμότητας, πληροφόρησης και ψυχαγωγίας (και σύστημα head up display).

Οι τιμές ξεκινούν από 16.590 ευρώ για το 1.0 τούρμπο των 120 ίππων, με ένα πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, και από 19.290 ευρώ για την έκδοση πετρελαίου στα 1,6 λίτρα, ενώ οι τετρακίνητες εκδόσεις ξεκινούν από τα 21.990 ευρώ (1.6 βενζίνης).

Στο δρόμο, στο πλαίσιο της ελληνικής παρουσίασης δυο είναι τα χαρακτηριστικά που σου μένουν αποτυπωμένα στο υποσυνείδητο από την οδήγηση του νέου Kona.

Αφενός η άνεση από την ανάλογη ρύθμιση της ανάρτησης, αφετέρου, η αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου στον τρόπο που πατά στην εγχώρια άσφαλτο.

Το Kona είναι βέβαιο πως θα ικανοποιήσει στο έπακρο νέους οικογενειάρχες που πέρα των τετριμμένων καθημερινών διαδρομών δεν θα αρνηθούν να εκδράμουν το Σαββατοκύριακο.