Στην ανάγκη ανάπτυξης εθνικού σχεδιασμού συγκεκριμένης στρατηγικής για το είδος κρουαζιέρας που θα πρέπει να αναπτυχθεί περαιτέρω στη χώρα, επικεντρώθηκε η συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη με τους εκπροσώπους της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA).

“Η βιομηχανία της κρουαζιέρας και η περαιτέρω ανάπτυξή της επί ελληνικού εδάφους, βρίσκεται ψηλά στην ατζέντα της κυβέρνησης, στο πλαίσιο της ενίσχυσης της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας” , δήλωσε ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Η Ελλάδα στους κορυφαίους παγκοσμίως προορισμούς κρουαζιέρας

Αν και η Ελλάδα κατατάσσεται στους κορυφαίους παγκοσμίως προορισμούς κρουαζιέρας, ο οικονομικός αντίκτυπος της, τόσο σε εθνικό, όσο και σε τοπικό επίπεδο, δεν ανταποκρίνεται στις πραγματικές δυνατότητες.
Αυτό αποδεικνύουν τα στοιχεία που παρουσίασαν στο Γιάννη Πλακιωτάκη, η Μαρία Δεληγιάννη, εκπρόσωπος Κυβερνητικών και Δημοσίων Υποθέσεων Ανατολικής Μεσογείου της CLIA και ο Νίκος Μερτζανίδης, Διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων της CLIA.

Σύμφωνα με την CLIA, η Ελλάδα αποτελεί την 3η μεγαλύτερη χώρα προορισμού κρουαζιέρας στην Ευρώπη, μετά την Ιταλία και την Ισπανία.

  • Το 2017 ταξίδεψαν στην Ελλάδα 4,09 εκατ. επιβάτες.
  • Ο Πειραιάς, η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κέρκυρα και το Κατάκολο είναι οι δημοφιλέστεροι προορισμοί της χώρας.

Επίσης, όλο και περισσότερες εταιρείες αναμένεται να εντάξουν την Ελλάδα στο πρόγραμμά τους τα επόμενα χρόνια.
Ήδη από το 2018 σημειώθηκε σημαντική αύξηση των επιβατών κρουαζιέρας που ταξίδεψαν στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου. Η άνοδος άγγιξε το 8,5 % με 746.000 επιβάτες, σηματοδοτώντας την απαρχή της επιστροφής της εμπιστοσύνης στην περιοχή.

Κρουαζιερόπλοια μικρού και μεσαίου μεγέθους σε Ελλάδα

Στην συνάντηση έγινε αναφορά και στα κρουαζιερόπλοια μικρού και μεσαίου μεγέθους. Που μπορούν να ανταποκριθούν καλύτερα σε έναν χώρο με τα γεωγραφικά στοιχεία του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους, που χαρακτηρίζονται από μια πολυνησία με μικρά νησιά.
Συζητήθηκε η ιδιωτικοποίηση των 10 λιμένων που εντάσσονται στο αναπτυξιακό πρόγραμμα του ΤΑΙΠΕΔ. Κάτι που αναμένεται να βοηθήσει την ανάπτυξη των υποδομών προς όφελος του κλάδου.
Επίσης επισημάνθηκε η ανάγκη ευαισθητοποίησης του κόσμου για την κρουαζιέρα. καθώς και οι τρόποι προσέλκυσης των νέων στον κλάδο.

CLIA: Προτεραιότητα για τις εταιρείες κρουαζιέρας, το άνοιγμα των νέων προορισμών

Σύμφωνα με την CLIA, για τις εταιρείες κρουαζιέρας προτεραιότητα αποτελεί το άνοιγμα των νέων προορισμών.
Καθώς η Ελλάδα με μια από την μεγαλύτερη ακτογραμμή στον κόσμο, διαθέτει μεγάλη προοπτική για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.

Στην καρδιά των δράσεων των εταιρειών κρουαζιέρας παραμένει η παροχή μιας ευχάριστης εμπειρίας διακοπών. Φροντίζοντας να διατηρείται η απαραίτητη ισορροπία με την τοπική κοινωνία.
Αυτή η αρμονική συνύπαρξη είναι καταλυτική για την επίτευξη της βιώσιμης ανάπτυξης των προορισμών και η συνεργασία μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων έχει κομβική σημασία για την επίτευξη αυτού του στόχου.

Ραγδαία η διεθνής ανάπτυξη του κλάδου της κρουαζιέρας

Με βάση τα στοιχεία της CLIA, η ανάπτυξη του κλάδου σε διεθνές επίπεδο είναι ραγδαία. Με 290 κρουαζιερόπλοια σε λειτουργία και 114 που πρόκειται να κατασκευαστούν σε βάθος οκταετίας.
Επίσης, τα ίδια στοιχεία υποστηρίζουν ότι 30 εκατ. επιβάτες αναμένεται να ταξιδέψουν παγκοσμίως με κρουαζιέρα μέχρι το τέλος του 2019. Αύξηση 5% συγκριτικά με το 2018 – με παγκόσμια οικονομική συμβολή 135 δις δολάρια και 1,1 εκατ. δολάρια εργασίες στον κλάδο.