Η παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων για την αεροπορία παρουσίασε «απογοητευτικά αργή» ανάπτυξη το 2024, σύμφωνα με την τελευταία ανάλυση της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Συγκεκριμένα, η παραγωγή αυτού που η βιομηχανία αποκαλεί «αειφόρο» αεροπορικά καύσιμα (SAF) θα φτάσει το 1 εκατ. τόνους κατά τη διάρκεια του 2024. Αν και αυτή είναι διπλάσια από την ποσότητα που κατασκευάστηκε το 2023, το καύσιμο εξακολουθεί να αντιπροσωπεύει μόνο το 0,3% του συνολικού παγκόσμιου καυσίμου αεροσκαφών παραγωγή.
Η IATA πρόσθεσε ότι η παραγωγή του 2024 ήταν «σημαντικά χαμηλότερη» από τις προηγούμενες εκτιμήσεις ότι 1,5 εκατ. τόνοι εναλλακτικού καυσίμου θα παραδοθούν το 2024.
Προσβλέποντας στο 2025, η IATA είπε ότι η παραγωγή του καυσίμου αναμένεται επί του παρόντος να φτάσει τους 2,1 εκατ. τόνους, αντιπροσωπεύοντας ακόμη μόνο το 0,7% της συνολικής παραγωγής καυσίμου αεριωθουμένων.
Η χρήση εναλλακτικών καυσίμων για την αεροπορία είναι το πιο σημαντικό στοιχείο στο σχέδιο της αεροπορικής βιομηχανίας για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών ρύπων έως το 2050. Όμως η IATA εκτιμά ότι θα χρειαστούν μεταξύ 3.000 και 6.500 νέες εγκαταστάσεις παραγωγής καυσίμων παγκοσμίως για να επιτευχθεί το απαραίτητο επίπεδο παραγωγής.
Το επόμενο έτος θα υπάρξει επίσης η εισαγωγή δύο εντολών εναλλακτικών καυσίμων από την ΕΕ και την κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου, οι οποίες απαιτούν ότι τουλάχιστον το 2% του συνόλου των αεροπορικών καυσίμων που χρησιμοποιούνται στα αεροδρόμια πρέπει να ταξινομηθεί ως «βιώσιμο» καύσιμο.