Green aircraft. 3D illustration.

Η Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών IATA τόνισε ότι το σχέδιο της βιομηχανίας να επιτύχει καθαρό μηδέν στις εκπομπές άνθρακα έως το 2050 είναι «εφικτό», αλλά προειδοποίησε ότι θα εξαρτηθεί από την «ενότητα του σκοπού» των υπευθύνων χάραξης πολιτικής σε όλο τον κόσμο.

Η ένωση, η οποία φιλοξενεί το Παγκόσμιο Συμπόσιο Αειφορίας στο Μαϊάμι αυτή την εβδομάδα, δημοσίευσε νέες αναλύσεις και οδικούς χάρτες για το πώς η αεροπορία μπορεί να επιτύχει το καθαρό μηδέν, που περιλαμβάνει το υψηλό κόστος αυτής της μετάβασης τα επόμενα 25 χρόνια.

Ο οδικός χάρτης της IATA για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην ανάπτυξη και τη μαζική παραγωγή εναλλακτικών καυσίμων αερομεταφορών, όπως το βιώσιμο καύσιμο αεροπορίας (SAF), το οποίο προβλέπεται να αντιπροσωπεύει περίπου τα δύο τρίτα της μείωσης των εκπομπών του κλάδου έως το 2050.

Παράλληλα, η ένωση εκτιμά ότι θα κοστίσει περίπου 128 δις. δολάρια ετησίως για την κατασκευή αρκετών εγκαταστάσεων για την παραγωγή των εναλλακτικών καυσίμων αερομεταφορών που απαιτούνται για να φτάσουν στο καθαρό μηδέν έως το 2050, και αυτό είναι στο «καλύτερο σενάριο».

Το ετήσιο μεταβατικό κόστος της απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές, που είναι το πρόσθετο κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες για την αγορά εναλλακτικών καυσίμων πέρα ​​από την αγορά παραδοσιακών καυσίμων αεριωθουμένων, αναμένεται να αυξηθεί από 1,4 δις. δολάρια το 2025 σε 744 δις. δολάρια έως το 2050, σύμφωνα με στοιχεία της IATA.