Η Iata ανέφερε «κάποια ανακούφιση» στα οικονομικά των αεροπορικών εταιρειών μετά από έρευνα για την επιχειρηματική εμπιστοσύνη μεταξύ των αερομεταφορέων τον Ιούλιο.

Η αεροπορική ένωση Iata ανέφερε επίσης αυξημένη αισιοδοξία για τη μελλοντική κερδοφορία των αερομεταφορέων.

Μια έρευνα της Iata με τους οικονομικούς αξιωματούχους των αεροπορικών εταιρειών (CFO) και τους επικεφαλής φορτίου διαπίστωσε ότι οι αποδόσεις των επιβατών παρέμειναν χαμηλές τους τρεις μήνες έως τον Ιούνιο. Αλλά τα τρία τέταρτα των ερωτηθέντων (73%) προέβλεπαν ότι η κερδοφορία θα βελτιωνόταν καθώς θα ανακάμψει η επιβατική κίνηση.

Ένας στους τέσσερις (25%) δεν περίμενε καμία αλλαγή ή επιδείνωση των απωλειών λόγω νέων κυμάτων του Covid-19. Ορισμένοι ερωτηθέντες φοβούνται ότι το τέλος των κρατικών προγραμμάτων βοήθειας μπορεί επίσης να αντισταθμίσει τα έσοδα από την αύξηση της κυκλοφορίας.

Περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (55%) ανέφεραν μείωση του εργατικού δυναμικού το τρίμηνο καθώς οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν την αναδιάρθρωση, αλλά μόνο το 15% περίμενε περαιτέρω μείωση της απασχόλησης τους επόμενους 12 μήνες σε σύγκριση με το 24% τον Απρίλιο.

Ένας στους τρεις (33%) ανέφερε αύξηση του αριθμού των εργαζομένων τους τρεις μήνες έως τον Ιούνιο, από μόλις 6% τον Απρίλιο και το 45% αναμένει να προσλάβει προσωπικό καθώς αυξάνονται οι υπηρεσίες.

Πάνω από το ένα τρίτο (36%) των CFO αεροπορικών εταιρειών ανέμεναν τη συρρίκνωση των δικτύων τους και το 27% τη μείωση των συχνοτήτων πτήσεων, έναντι 67% συρρικνωμένων δικτύων και 55% περικοπών συχνοτήτων τον Απρίλιο.

Η έρευνα υποδηλώνει ότι η πίεση στα οικονομικά των αεροπορικών εταιρειών έχει χαλαρώσει καθώς σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) των CFO ανέφεραν μειωμένες απώλειες.

Αλλά περισσότερο από το ένα τέταρτο (28%) δήλωσαν ότι ο Covid εξακολουθεί να έχει σημαντικό αντίκτυπο στις επιχειρήσεις.

Τέσσερις στους πέντε (81%) ανέφεραν αύξηση του όγκου επιβατών σε ετήσια βάση κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Ωστόσο, περισσότεροι από τους μισούς (54%) ανέφεραν αμετάβλητες ή μειωμένες αποδόσεις επιβατών καθώς οι αερομεταφορείς προσπαθούν να τονώσουν τη ζήτηση μέσω προσφορών ναύλων.

Οι μισοί (48%) ανέμεναν ότι οι αποδόσεις των επιβατών θα αυξηθούν τους επόμενους 12 μήνες, το 37% των προβλέψεων θα παρέμεναν αμετάβλητες και το 15% περίμεναν αποτυχημένες αποδόσεις εν μέσω σκληρού ανταγωνισμού «για τους λίγους ταξιδιώτες στην αγορά».

Σχεδόν το μισό (45%) προβλέπει ότι το κόστος θα μειωθεί το επόμενο έτος, από 30% στις τελευταίες τρεις τριμηνιαίες έρευνες της Iata. Ωστόσο, το ένα τρίτο (30%) προέβλεψε υψηλότερο κόστος μονάδας, αναφέροντας την αύξηση των τιμών των καυσίμων και την αύξηση των τελών αεροδρομίου.

Οι μισοί ερωτηθέντες (52%) προβλέπουν ότι η ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια θα ανακάμψει στα επίπεδα του 2019 έως το 2023, με τη Βόρεια Αμερική να πρωτοστατεί σύμφωνα με το 42%των ερωτηθέντων, μπροστά από την Ασία-Ειρηνικό (21%) και την Ευρώπη (21%). Η Ασία-Ειρηνικός είχε κριθεί πιο πιθανό να οδηγήσει την ανάκαμψη τον Απρίλιο.

Μόλις το 15% προέβλεψε ανάκαμψη μέχρι το επόμενο έτος, ενώ το ένα τρίτο της πρόβλεψης ζήτησης θα έφτανε τα επίπεδα πριν από την κρίση το 2024 ή αργότερα.