Οι καθυστερήσεις στις πτήσεις στην Ευρώπη μέχρι στιγμής φέτος έχουν υπερδιπλασιαστεί σε σχέση με το 2017, επισημαίνει η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) και συνιστά στις κυβερνήσεις και στους παρόχους υπηρεσιών αεροναυτιλίας της Ευρώπης, να εφαρμόσουν τις λύσεις για την αποσυμφόρηση του εναέριου χώρου τουλάχιστον για του χρόνου.

“Ο αντίκτυπος των καθυστερήσεων της ATC κυμαίνεται σε όλη την οικονομία. Σε μια εποχή που χρειάζεται να βελτιωθεί επειγόντως η ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης, η αύξηση των καθυστερήσεων της ATM είναι εντελώς απαράδεκτη. Οι ταξιδιώτες είναι απογοητευμένοι. Η αλλαγή πρέπει να ξεκινήσει τώρα “, δήλωσε ο  Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Τα δεδομένα από τον Eurocontrol δείχνουν ότι το πρώτο εξάμηνο του 2018, η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας (ATM) καθυστερεί περισσότερο από το διπλάσιο σε 47.000 λεπτά την ημέρα, 133% περισσότερο από ό, τι την ίδια περίοδο πέρυσι.

“Είμαστε στην καλοκαιρινή περίοδο στην Ευρώπη και οι ταξιδιώτες που θέλουν να φτάσουν εγκαίρως στις διακοπές τους, δεν φτάνουν εξαιτίας καθυστερήσεων στην εναέρια κυκλοφορία, τονίζει ο Alexandre de Juniac.

Οι καθυστερήσεις είναι διπλάσιες από αυτές του περασμένου έτους. Δεν υπάρχει γρήγορη λύση για αυτό το έτος. Αλλά οι απαιτούμενες λύσεις είναι γνωστές. Με τη σωστή επένδυση και προγραμματισμό από τις κυβερνήσεις και τους ANSP μπορούμε και πρέπει να κάνουμε το επόμενο έτος καλύτερο».

Η IATA καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα κράτη μέλη και τους ANSP να λάβουν επείγουσα δράση με το ακόλουθο σχέδιο τεσσάρων σημείων:

  • Ο εκσυγχρονισμός της υποδομής και η υλοποίηση της έρευνας εναέριας κυκλοφορίας του ενιαίου ευρωπαϊκού ουρανού (SESAR), για την οποία οι αεροπορικές εταιρείες ήδη πληρώνουν.
  • Μεταρρυθμίστε τις παρωχημένες πρακτικές εργασίας έτσι ώστε το προσωπικό να αναπτύσσεται όταν απαιτείται και, εφόσον δικαιολογείται, να προσλάβει επιπλέον προσωπικό.
  • Ενδυναμώστε τον Ευρωπαίο Διαχειριστή Δικτύου να σχεδιάσει και να ρυθμίσει το δίκτυο ώστε να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των επιβατών αεροπορικών μεταφορών.
  • Να ενισχυθεί το σύστημα επιδόσεων και τελών έτσι ώστε οι ANSP που δεν παρέχουν συμφωνημένη ικανότητα να υπόκεινται σε σημαντικές κυρώσεις.

Οι περισσότερες από τις καθυστερήσεις που σημειώθηκαν φέτος οφείλονται σε έλλειψη προσωπικού και δυναμικότητας, καθώς και σε άλλες αιτίες όπως οι καθυστερήσεις των καιρικών συνθηκών και οι καταστροφικές συνέπειες όπως οι απεργίες.

Η μέση καθυστέρηση των πτήσεων που καθυστέρησαν από τους περιορισμούς της εναέριας κυκλοφορίας έφθασε τα 20 λεπτά τον Ιούλιο, με τη μεγαλύτερη καθυστέρηση να φθάνει τα 337 λεπτά.