Η παγκόσμια ζήτηση επιβατών αεροπορικών μεταφορών συνεχίζει να αυξάνεται και να υπερβαίνει την αυξανόμενη χωρητικότητα, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της αεροπορικής ένωσης Iata για την εναέρια κυκλοφορία.

Η Iata κατέγραψε αύξηση 10,7% στην παγκόσμια αεροπορική κίνηση από έτος σε έτος τον Μάιο, έναντι αύξησης 8,5% στη χωρητικότητα.

Η διεθνής εναέρια κυκλοφορία αυξήθηκε κατά 14,6% σε ετήσια βάση.

Οι αεροπορικές εταιρείες σε όλες τις περιοχές είδαν ρυθμούς αύξησης της εναέριας κυκλοφορίας να ξεπερνούν το 8% σε ετήσια βάση τον Μάιο, αλλά η Ευρώπη σημείωσε αύξηση 11,7% στη διεθνή κίνηση, από 10,5% τον Απρίλιο. Η χωρητικότητα διεθνών πτήσεων στην Ευρώπη αυξήθηκε κατά 11,3% τον Μάιο του 2023.

Ο γενικός διευθυντής της Iata, Willie Walsh, σημείωσε: «Η ισχυρή ζήτηση για ταξίδια συνεχίζεται και οι αεροπορικές εταιρείες κάλυψαν το 83,4% των θέσεων τους τον Μάιο».

Είπε ότι οι πωλήσεις εισιτηρίων για ταξίδια στις αρχές της περιόδου αιχμής υποδηλώνουν ότι «η τάση ανάπτυξης δεν δείχνει σημάδια υποχώρησης».

Ωστόσο, ο Walsh προειδοποίησε ότι οι πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας (ANSP ή έλεγχος εναέριας κυκλοφορίας) στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ αντιμετωπίζουν «σημαντικές προκλήσεις».

Επέμεινε: «Οι αεροπορικές εταιρείες κάνουν ό,τι μπορούν για να εξασφαλίσουν ομαλά ταξίδια για τους ταξιδιώτες κατά την αιχμή του καλοκαιριού.

«Με 5,2 εκατομμύρια λεπτά καθυστερήσεων στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας που συγκεντρώθηκαν στην Ευρώπη ακόμη και πριν από την έναρξη της περιόδου αιχμής, είναι σαφές ότι οι ευρωπαϊκοί ANSPs έχουν ανεπίλυτες προκλήσεις και οι προκλήσεις εξακολουθούν να υφίστανται και στις ΗΠΑ».

Ο Walsh επεσήμανε ότι «οι αεροπορικές εταιρείες είναι υπόλογες στους πελάτες τους» και είπε: «Οι ANSP πρέπει να είναι επίσης υπόλογοι. Τους χρειαζόμαστε για να κάνουν τη δουλειά τους αποτελεσματικά».

Οι αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού σημείωσαν αύξηση ζήτησης 27% σε ετήσια βάση, με χωρητικότητα 26% στην περιοχή μετά από μεταγενέστερη ανάκαμψη από την πανδημία του Covid σε σχέση με τον περισσότερο κόσμο.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής σημείωσαν αύξηση 9,7% στην επιβατική κίνηση, επίσης μπροστά από την αύξηση της χωρητικότητας κατά 9%.

Ωστόσο, οι αερομεταφορείς στη Βόρεια Αμερική ανέφεραν αύξηση της ζήτησης κατά 8,1% από έτος σε έτος έναντι αύξησης δυναμικότητας 9,7%, υποδηλώνοντας ότι η αγορά αερομεταφορών που ανέκαμψε νωρίτερα και ταχύτερα από την πανδημία μπορεί να έχει φτάσει στα όρια ανάπτυξής της.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής σημείωσαν αύξηση της ζήτησης κατά 15,9% τον Μάιο, ενώ η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 14,3% σε ετήσια βάση και οι αεροπορικές εταιρείες της Αφρικής ανέφεραν αύξηση 14,1% στην επιβατική κίνηση έναντι 8,2% αύξησης της χωρητικότητας.