Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ανακοίνωσε στοιχεία επιβατών για τον Μάιο του 2022 που δείχνουν ότι η ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών επιταχύνθηκε προς την πολυσύχναστη καλοκαιρινή περίοδο ταξιδιών στο Βόρειο Ημισφαίριο.

Η συνολική κίνηση τον Μάιο του 2022 (μετρούμενη σε χιλιόμετρα εσόδων επιβατών ή RPK) αυξήθηκε κατά 83,1% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2021, κυρίως λόγω της ισχυρής ανάκαμψης της διεθνούς κίνησης. Η παγκόσμια κίνηση βρίσκεται τώρα στο 68,7% των επιπέδων πριν από την κρίση.

Η κίνηση εσωτερικού για τον Μάιο του 2022 αυξήθηκε κατά 0,2% σε σύγκριση με την περσινή περίοδο. Οι σημαντικές βελτιώσεις σε πολλές αγορές καλύφθηκαν από μια πτώση 73,2% σε ετήσια βάση στην εγχώρια αγορά της Κίνας λόγω των περιορισμών που σχετίζονται με τον COVID-19. Το Μάιο του 2022 η εσωτερική κίνηση ήταν 76,7% του Μαΐου 2019. Η διεθνής κίνηση αυξήθηκε 325,8% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2021. Η χαλάρωση των ταξιδιωτικών περιορισμών στα περισσότερα μέρη της Ασίας επιταχύνει την ανάκαμψη των διεθνών ταξιδιών. Τα διεθνή RPK τον Μάιο του 2022 έφτασαν το 64,1% των επιπέδων του Μαΐου 2019.

«Η ταξιδιωτική ανάκαμψη συνεχίζει να ενισχύεται. Οι άνθρωποι πρέπει να ταξιδεύουν. Και όταν οι κυβερνήσεις καταργούν τους περιορισμούς του COVID-19, το κάνουν. Πολλές μεγάλες διεθνείς διαδρομές – συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης και των δρομολογίων Μέσης Ανατολής-Βόρειας Αμερικής – ξεπερνούν ήδη τα προ του COVID-19 επίπεδα. Η πλήρης άρση όλων των περιορισμών για τον COVID-19 είναι ο δρόμος προς τα εμπρός, με την Αυστραλία να είναι η τελευταία που το έκανε αυτή την εβδομάδα. Η κύρια εξαίρεση στην αισιοδοξία αυτής της ανάκαμψης στα ταξίδια είναι η Κίνα, η οποία σημείωσε δραματική πτώση 73,2% στα ταξίδια εσωτερικού σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η συνεχιζόμενη πολιτική της για μηδενικό COVID-19 είναι ασυνάρτητη με τον υπόλοιπο κόσμο και φαίνεται στη δραματικά πιο αργή ανάκαμψη των ταξιδιών που σχετίζονται με την Κίνα», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.

Η κίνηση των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων τον Μάιο αυξήθηκε κατά 412,3% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2021. Η χωρητικότητα αυξήθηκε 221,3% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 30,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 80,6%. Ο αντίκτυπος του πολέμου στην Ουκρανία παρέμεινε περιορισμένος στις περιοχές που επηρεάστηκαν άμεσα.

Οι αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού είχαν αύξηση 453,3% στην κίνηση του Μαΐου σε σύγκριση με τον Μάιο του 2021. Αυτό είναι σημαντικά υψηλότερο από το κέρδος 295,3% σε ετήσια βάση που καταγράφηκε τον Απρίλιο του 2022. Η χωρητικότητα αυξήθηκε 118,8% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 43,6 ποσοστιαίες μονάδες σε 72,1%. Οι βελτιώσεις στην περιοχή οφείλονται στους μειωμένους περιορισμούς στις περισσότερες αγορές της περιοχής, εκτός από την Κίνα.

Η κίνηση των αεροπορικών εταιρειών της Μέσης Ανατολής αυξήθηκε 317,2% τον Μάιο σε σύγκριση με τον Μάιο του 2021. Η χωρητικότητα του Μαΐου αυξήθηκε 115,7% σε σύγκριση με την περσινή περίοδο και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 37,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 76,8%. Το σταδιακό άνοιγμα των ασιατικών αγορών ενισχύει την κυκλοφορία μέσω των κόμβων του Κόλπου.

Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής παρουσίασαν αύξηση επισκεψιμότητας 203,4% τον Μάιο σε σύγκριση με την περίοδο του 2021. Η χωρητικότητα αυξήθηκε 101,1% και ο συντελεστής φόρτισης αυξήθηκε κατά 27,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 80,3%. Με την άρση των περισσότερων περιορισμών για τους ταξιδιώτες από αυτήν την περιοχή, ο τουρισμός και η υψηλή προθυμία για ταξίδια συνεχίζουν να ενισχύουν τη διεθνή ανάκαμψη, καθώς πολλές άλλες περιοχές δρομολογίων ξεπερνούν πλέον τα αποτελέσματα του 2019.

Η κίνηση των αεροπορικών εταιρειών Λατινικής Αμερικής τον Μάιο αυξήθηκε 180,5% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2021. Η χωρητικότητα του Μαΐου αυξήθηκε 135,3% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 13,5 ποσοστιαίες μονάδες στο 83,4%, που ήταν ο υψηλότερος συντελεστής φορτίου μεταξύ των περιοχών για 20ο συνεχόμενο μήνα. Ορισμένα δρομολόγια, συμπεριλαμβανομένων εκείνων από την Κεντρική Αμερική προς την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, ξεπερνούν τα επίπεδα του 2019.