Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) ανακοίνωσε ότι η ζήτηση επιβατών τον Μάιο (μετρούμενη στα έσοδα επιβατών, χιλιόμετρα ή RPK), μειώθηκε κατά 91,3% σε σύγκριση με τον Μάιο του 2019. Αυτό ήταν μια ήπια αύξηση από την ετήσια πτώση 94% που σημειώθηκε τον Απρίλιο του 2020. Η βελτίωση οδήγησε σε ανάκαμψη σε ορισμένες εγχώριες αγορές, κυρίως στην Κίνα.

«Ο Μάιος δεν ήταν τόσο άσχημος όσο ο Απρίλιος. Αυτό είναι το καλύτερο πράγμα που μπορεί να ειπωθεί. Όπως είχε προβλεφθεί, οι πρώτες βελτιώσεις στη ζήτηση των επιβατών συμβαίνουν στις εγχώριες αγορές. Η διεθνής κυκλοφορία παρέμεινε ουσιαστικά σταματημένη τον Μάιο. Είμαστε στην αρχή μιας μακράς και δύσκολης ανάκαμψης. Και υπάρχει τεράστια αβεβαιότητα σχετικά με τον αντίκτυπο που θα μπορούσε να έχει η επανεμφάνιση νέων υποθέσεων COVID-19 σε βασικές αγορές », δήλωσε ο Αλεξάντρε ντε Ζούνιακ, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.

Διεθνείς αγορές επιβατών

Η ζήτηση των Ευρωπαίων αερομεταφορέων μειώθηκε κατά 98,7% σε σύγκριση με πέρυσι, σχεδόν αμετάβλητη από μια πτώση 98,9% τον Απρίλιο.

Η κίνηση του Μαΐου των αεροπορικών εταιρειών Ασίας-Ειρηνικού σημείωσε πτώση κατά 98,0% σε σύγκριση με το 98,2% που καταγράφηκε τον Απρίλιο.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής σημείωσαν μείωση κυκλοφορίας 98,0% για το Μάιο, σε σύγκριση με πτώση ζήτησης κατά 97,3% τον Απρίλιο.

Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής σημείωσαν πτώση της κίνησης κατά 98,2% τον Μάιο, λίγο άλλαξαν από μια πτώση κατά 98,4% τον Απρίλιο.

Οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής σημείωσαν πτώση ζήτησης κατά 98,1% τον Μάιο σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, έναντι πτώσης 98,2% τον Απρίλιο.

Η κίνηση των αφρικανικών αεροπορικών εταιρειών μειώθηκε κατά 98,2% τον Μάιο, βελτιώθηκε κλασματικά από μια πτώση 98,7% τον Απρίλιο.

Εγχώριες αγορές επιβατών

Η εσωτερική κυκλοφορία μειώθηκε κατά 79,2% τον Μάιο. Αυτό ήταν μια βελτίωση σε σύγκριση με μια μείωση 86,2% τον Απρίλιο.

Οι αερομεταφορείς της Κίνας σημείωσαν πτώση 49,9% σε ετήσια βάση τον Μάιο, βελτιώθηκε σημαντικά από την πτώση ζήτησης 64,6% που καταγράφηκε τον Απρίλιο. Ωστόσο, η βελτίωση διακόπτεται από ακυρώσεις πτήσεων προς και από το Πεκίνο.

Η εγχώρια κίνηση των αεροπορικών εταιρειών των ΗΠΑ μειώθηκε κατά 89,5% τον Μάιο. Ωστόσο, η πρόσφατη αύξηση των κρουσμάτων μετά την άρση των περιορισμών θα μπορούσε να επηρεάσει αρνητικά την ανάκαμψη.

Η κατώτατη γραμμή

«Φαίνεται ότι είμαστε στα πολύ πρώτα στάδια της ανάκαμψης των αεροπορικών ταξιδιών. Αλλά η κατάσταση είναι εύθραυστη. Χρειαζόμαστε κυβερνήσεις να υποστηρίξουν την επανεκκίνηση εφαρμόζοντας γρήγορα τις παγκόσμιες κατευθυντήριες γραμμές του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

«Οι κυβερνήσεις πρέπει επίσης να αποφύγουν την καραντίνα εισόδου. Έχουν τον ίδιο αντίκτυπο με τις απόλυτες απαγορεύσεις ταξιδιού και θα κρατήσουν τις οικονομίες κλειστές. Οι κυβερνήσεις πρέπει επίσης να αποφεύγουν νέες χρεώσεις και χρεώσεις για την κάλυψη του κόστους των υγειονομικών μέτρων.

Τα ταξίδια και ο τουρισμός αντιπροσωπεύουν το 10,3% του παγκόσμιου ΑΕγχΠ και 300 εκατομμύρια θέσεις εργασίας. Είναι προς το συμφέρον όλων να αρθούν τα εμπόδια στο ταξίδι μόλις είναι ασφαλές. Και στη διαδικασία, είναι κρίσιμο οι κυβερνήσεις να μην σταματήσουν την εύθραυστη ανάκαμψη εισάγοντας νέους φραγμούς στα ταξίδια», δήλωσε ο ντε Ζούνιακ.