Σύνταξη: tourismtoday.gr

Για πολύ καιρό, φαινόταν ότι oi αεροπορικές εμπορευματικές μεταφορές θα συνέχιζαν να εκτοξεύονται πέρα ​​από τα ύψη στα οποία ανέβηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Οι αεροπορικές εταιρείες έχουν επενδύσει εκατομμύρια σε νέα αποκλειστικά φορτηγά αεροσκάφη, προσπαθώντας να επωφεληθούν επιπλέον από αυτό που για πολλούς, έγινε σωσίβιο κατά τη διάρκεια των αυστηρών περιορισμών στα ταξίδια επιβατών παγκοσμίως.

Ωστόσο, η έκρηξη φαίνεται να έχει σταματήσει. Τα στοιχεία από την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) για τον Νοέμβριο αναφέρουν τον δεύτερο μήνα με συρρίκνωση της αγοράς αεροπορικών μεταφορών από έτος σε έτος μετά τον πρώτο τελευταίο μήνα (τον Οκτώβριο) από τον Απρίλιο του 2022.

Τα δεδομένα για τον Νοέμβριο έδειξαν ότι η παγκόσμια ζήτηση, μετρημένη σε τονοχιλιομετρικά φορτίου (CTKs), μειώθηκε κατά 13,7% σε σύγκριση με αυτόν του ίδιου μήνα του 2021 (-14,2% για τις διεθνείς δραστηριότητες).

Εν τω μεταξύ, η συνολική χωρητικότητα ήταν μόλις 1,9% κάτω από τον Νοέμβριο του προηγούμενου έτους και η διεθνής χωρητικότητα ήταν μόλις 0,1% χαμηλότερη.

Η αγορά συρρικνώθηκε και σε σύγκριση με τα προ-COVID επίπεδα, με τη ζήτηση να συρρικνώνεται κατά 10,1% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019. Η παραγωγική ικανότητα σε σχέση με την ίδια περίοδο μειώθηκε κατά 8,8%.

Σύμφωνα με την IATA η ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου ωφέλησε κυρίως τις θαλάσσιες μεταφορές, με τη σχετική ανάπτυξη των αεροπορικών φορτίων να μειώνεται κατά 17% τον Οκτώβριο, σε σύγκριση με την ναυτιλία.

Willie Walsh: «Η αγορά στέλνει ασαφή μηνύματα»

Ο Willie Walsh γενικός διευθυντής της IATA, σχολίασε τη συρρίκνωση, υπογραμμιζοντας ότι η αγορά στέλνει ασαφή μηνύματα.

Όπως τόνισε «η απόδοση του αεροπορικού φορτίου μειώθηκε τον Νοέμβριο, την παραδοσιακή περίοδο αιχμής. Η ανθεκτικότητα έναντι των οικονομικών αβεβαιοτήτων αποδεικνύεται με τη ζήτηση να είναι σχετικά σταθερή σε μηνιαία βάση. Αλλά τα μηνύματα της αγοράς είναι ανάμεικτα.

Ο Νοέμβριος παρουσίασε αρκετούς δείκτες με ανοδικές δυνατότητες. Οι τιμές του πετρελαίου σταθεροποιήθηκαν, ο πληθωρισμός επιβραδύνθηκε και σημειώθηκε ελαφρά επέκταση των αγαθών που διακινούνται παγκοσμίως.

Η συρρίκνωση των παραγγελιών εξαγωγών παγκοσμίως και τα αυξανόμενα κρούσματα COVID στην Κίνα είναι αιτία για προσεκτική παρακολούθηση».

Η IATA επεσήμανε ότι υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη. Οι παγκόσμιες παραγγελίες εξαγωγών, που αποτελούν κορυφαίο δείκτη της ζήτησης φορτίου, παρέμειναν σταθερές τον Οκτώβριο, συρρικνώνοντας εκτός από τη Γερμανία, τη Νότια Κορέα και τις ΗΠΑ.

Καθώς το δολάριο έχει αυξηθεί σε αξία σε σύγκριση με άλλα νομίσματα, αυτό έχει αυξήσει την πίεση που σχετίζεται με το κόστος, όχι λιγότερο από τα έξοδα για τα καύσιμα αεροσκαφών.

Επιπλέον, ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή για τις χώρες της G7 μειώθηκε από 7,8% τον Οκτώβριο σε 7,4% τον Νοέμβριο, τη μεγαλύτερη πτώση σε μηνιαία βάση το 2022.