Η ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών συνεχίστηκε τον Δεκέμβριο του 2023 και η συνολική κίνηση του έτους πλησίασε ακόμη περισσότερο την αντίστοιχη ζήτηση πριν από την πανδημία, σύμφωνα με τη Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Η συνολική κίνηση το 2023 (μετρούμενη σε χιλιόμετρα εσόδων επιβατών ή RPK) αυξήθηκε 36,9% σε σύγκριση με το 2022. Σε παγκόσμιο επίπεδο, η κίνηση για ολόκληρο το έτος 2023 ήταν στο 94,1% των επιπέδων πριν από την πανδημία (2019).
Η συνολική κίνηση του Δεκεμβρίου 2023 αυξήθηκε κατά 25,3% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2022 και έφτασε στο 97,5% του επιπέδου του Δεκεμβρίου 2019. Η κίνηση του τέταρτου τριμήνου ήταν στο 98,2% του 2019, αντικατοπτρίζοντας την ισχυρή ανάκαμψη προς το τέλος του έτους.
Η διεθνής κίνηση το 2023 αυξήθηκε κατά 41,6% έναντι του 2022 και έφτασε στο 88,6% των επιπέδων του 2019. Η διεθνής κίνηση τον Δεκέμβριο του 2023 αυξήθηκε κατά 24,2% σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2022, φθάνοντας στο 94,7% του επιπέδου τον Δεκέμβριο του 2019. Η κίνηση στο τέταρτο τρίμηνο ήταν 94,5% του 2019.
Η κίνηση εσωτερικού για το 2023 αυξήθηκε 30,4% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η κίνηση εσωτερικού το 2023 ήταν 3,9% πάνω από το επίπεδο του 2019 ολόκληρου του έτους. Η εγχώρια κίνηση τον Δεκέμβριο του 2023 αυξήθηκε κατά 27,0% σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο του έτους και ήταν 2,3% πάνω από την κίνηση του Δεκεμβρίου 2019. Η κίνηση του τέταρτου τριμήνου ήταν 4,4% υψηλότερη από το ίδιο τρίμηνο του 2019.
«Η ισχυρή ανάκαμψη μετά την πανδημία συνεχίστηκε το 2023. Η κίνηση του Δεκεμβρίου ήταν μόλις 2,5% κάτω από τα επίπεδα του 2019, με ισχυρές επιδόσεις το τέταρτο τρίμηνο, φτιάχνοντας τις αεροπορικές εταιρείες για επιστροφή σε κανονικά πρότυπα ανάπτυξης το 2024. Η ανάκαμψη στα ταξίδια είναι καλά νέα . Η αποκατάσταση της συνδεσιμότητας τροφοδοτεί την παγκόσμια οικονομία καθώς οι άνθρωποι ταξιδεύουν για να κάνουν επιχειρήσεις, να συνεχίσουν την εκπαίδευσή τους, να κάνουν διακοπές με κόπο και πολλά άλλα. Αλλά για να μεγιστοποιηθούν τα οφέλη των αεροπορικών ταξιδιών στον κόσμο μετά την πανδημία, οι κυβερνήσεις πρέπει να υιοθετήσουν μια στρατηγική προσέγγιση. Αυτό σημαίνει παροχή οικονομικά αποδοτικής υποδομής για την κάλυψη της ζήτησης, παροχή κινήτρων για την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) για την επίτευξη του στόχου μας για καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050 και υιοθέτηση κανονισμών που παρέχουν σαφές κόστος-όφελος. Η ολοκλήρωση της ανάκαμψης δεν πρέπει να αποτελεί δικαιολογία για τις κυβερνήσεις να ξεχάσουν τον κρίσιμο ρόλο της αεροπορίας στην αύξηση της ευημερίας και της ευημερίας των ανθρώπων και των επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο», δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.
Διεθνείς Αγορές
Οι αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού: σημείωσαν αύξηση 126,1% στη διεθνή κίνηση του 2023 ολόκληρου του έτους σε σύγκριση με το 2022, διατηρώντας το υψηλότερο ποσοστό από έτος σε έτος μεταξύ των περιοχών. Η χωρητικότητα αυξήθηκε 101,8% και ο συντελεστής φόρτισης ανέβηκε 9,0 ποσοστιαίες μονάδες στο 83,1%. Η κίνηση του Δεκεμβρίου 2023 αυξήθηκε κατά 56,9% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2022.
Η κίνηση των ευρωπαϊκών αερομεταφορέων: για ολόκληρο το έτος αυξήθηκε κατά 22,0% σε σύγκριση με το 2022. Η χωρητικότητα αυξήθηκε 17,5% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 3,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 83,8%. Για τον Δεκέμβριο, η ζήτηση αυξήθηκε κατά 13,6% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2022. Η κίνηση του Δεκεμβρίου ήταν υψηλότερη από τον αντίστοιχο μήνα του 2019 για πρώτη φορά από την έναρξη της πανδημίας.
Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής: σημείωσαν αύξηση κίνησης 33,3% το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 26,0% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 4,4 ποσοστιαίες μονάδες στο 80,1%. Η ζήτηση για τον Δεκέμβριο αυξήθηκε κατά 16,6% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2022.
Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής: ανέφεραν ετήσια αύξηση της κίνησης κατά 28,3% το 2023 σε σύγκριση με το 2022. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 22,4% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες στο 84,6%. Η κίνηση του Δεκεμβρίου 2023 αυξήθηκε 13,5% σε σύγκριση με την περσινή περίοδο.
Οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής: σημείωσαν αύξηση κίνησης 28,6% το 2023 σε σχέση με ολόκληρο το έτος 2022. Η ετήσια χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 25,4% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 2,1 ποσοστιαίες μονάδες στο 84,7%, το υψηλότερο μεταξύ των περιοχών. Η ζήτηση Δεκεμβρίου αυξήθηκε κατά 26,5% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2022.
Η ετήσια κίνηση των αφρικανικών αεροπορικών εταιρειών αυξήθηκε κατά 38,7% το 2023 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Η χωρητικότητα για ολόκληρο το έτος 2023 αυξήθηκε κατά 38,3% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 0,2 ποσοστιαίες μονάδες στο 71,9%, το χαμηλότερο μεταξύ των περιοχών. Η κίνηση του Δεκεμβρίου 2023 για τις αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες αυξήθηκε κατά 9,5% σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2022.
Η εγχώρια κίνηση της Κίνας για ολόκληρο το έτος αυξήθηκε κατά 138,8% σε σύγκριση με το 2022 και τώρα είναι 7,1% πάνω από το επίπεδο του 2019.
Η Αυστραλία (-4,2% σε σύγκριση με το 2019) και η Ιαπωνία (-3,2% σε σύγκριση με το 2019) είναι οι μόνες μεγάλες εγχώριες αγορές που δεν έχουν ακόμη ανακτήσει τη ζήτηση κυκλοφορίας πριν από την πανδημία.