Οι αυξημένοι φόροι για τις αερομεταφορές έχουν περιγραφεί ως «αντίβαρο στην ευημερία» της αεροπορικής βιομηχανίας, σύμφωνα με τον γενικό διευθυντή της Iata, Γουίλι Γουόλς.

Η προειδοποίηση του Γουόλς, ήρθε λίγες ώρες πριν ο Καγκελάριος Τζέρεμι Χαντ ανακοινώσει αύξηση των μη οικονομικών τελών αεροπορικών επιβατών στον ανοιξιάτικο προϋπολογισμό της Τετάρτης, προκαλώντας αντιδράσεις στον κλάδο.

Ο Γουόλς προέτρεψε τις κυβερνήσεις να δουν τον τομέα των αερομεταφορών ως «καταλύτη για την ανάπτυξη».

Το πρώην αφεντικό της British Airways και του International Airlines Group σχολίαζε καθώς ο εμπορικός οργανισμός αεροπορικών εταιρειών δημοσίευσε στοιχεία για την παγκόσμια ζήτηση επιβατών τον Ιανουάριο, υποδεικνύοντας ένα δυνατό ξεκίνημα για το έτος.

Η συνολική ζήτηση αυξήθηκε κατά 16,6% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας την αύξηση της παραγωγικής ικανότητας κατά 14,1%, με τον συντελεστή φορτίου βιομηχανίας να αυξάνεται κατά 1,7 ποσοστιαίες μονάδες στο 79,9%.

Η ζήτηση για διεθνείς πτήσεις αυξήθηκε κατά 20,8% και 10,4% για τα εσωτερικά αεροπορικά ταξίδια σε όλο τον κόσμο.

Η διεθνής ανάπτυξη προήλθε από την αύξηση 45,4% στην κίνηση του Ιανουαρίου που παρατηρήθηκε από τις αεροπορικές εταιρείες στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, συνεχίζοντας την ταχεία ανάκαμψη μετά την άρση των περιορισμών για την πανδημία.

Ο «εξαιρετικά ισχυρός» ρυθμός ανάπτυξης αποδόθηκε σε μεγάλο βαθμό στην Κίνα, η οποία βρισκόταν στα πρώτα στάδια της άρσης των ταξιδιωτικών περιορισμών Covid-19 τον Ιανουάριο του 2023.

«Η ανάκαμψη στα μεγάλα διεθνή δρομολόγια προς/από την Ασία-Ειρηνικό εξακολουθεί να καθυστερεί, αλλά δρομολόγια όπως η Ασία-Μέση Ανατολή έχουν ξεπεράσει τα προ της πανδημίας επίπεδα», δήλωσε η Iata.

Εν τω μεταξύ, τα δρομολόγια μεταξύ Ευρώπης και Βόρειας Αμερικής έχουν ανακάμψει «ιδιαίτερα έντονα» από την πανδημία και είναι 6,5% υψηλότερα από τον Ιανουάριο του 2020.

Ο Γουόλς δήλωσε: «Το 2024 ξεκινάει δυναμικά παρά τις οικονομικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες.

«Καθώς οι κυβερνήσεις προσπαθούν να οικοδομήσουν ευημερία στις οικονομίες τους την πιο πολυσύχναστη εκλογική χρονιά που έγινε ποτέ, είναι κρίσιμο να δουν την αεροπορία ως καταλύτη για την ανάπτυξη.

«Οι αυξημένοι φόροι και η επαχθής νομοθεσία είναι αντίβαρο στην ευημερία.

«Θα αναζητήσουμε από τις κυβερνήσεις πολιτικές που θα βοηθήσουν τις αερομεταφορές να μειώσουν το κόστος, να βελτιώσουν την αποδοτικότητα και να σημειώσουν πρόοδο προς τις καθαρές μηδενικές εκπομπές CO2 έως το 2050».