Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών ( IATA ) ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της Παγκόσμιας Έρευνας Επιβατών για το 2023 (GPS), δείχνοντας ότι οι ταξιδιώτες συνεχίζουν να δίνουν προτεραιότητα στην ταχύτητα και την ευκολία και υιοθετούν όλο και περισσότερο βιομετρικά στοιχεία και διαδικασίες εκτός αεροδρομίου για να το παραδώσουν.

«Οι επιβάτες το έχουν καταστήσει σαφές: θέλουν να αφιερώνουν λιγότερο χρόνο στις κρατήσεις και να μετακινούνται πιο γρήγορα στο αεροδρόμιο. Και είναι όλο και πιο πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν βιομετρικά δεδομένα για να ολοκληρώσουν περισσότερες εργασίες πριν από την αναχώρηση εκτός αεροδρομίου για να το πετύχουν αυτό», δήλωσε ο Nick Careen , Ανώτερος Αντιπρόεδρος της IATA.

Σχεδιασμός και Κράτηση

Οι επιβάτες θέλουν άνεση όταν σχεδιάζουν το ταξίδι τους και όταν επιλέγουν από πού θα αναχωρήσουν. Η προτίμησή τους είναι να πετάξουν από ένα αεροδρόμιο κοντά στο σπίτι, να έχουν όλες τις επιλογές κράτησης και υπηρεσίες διαθέσιμες σε ένα μόνο μέρος και να πληρώνουν με τον τρόπο που προτιμούν.

Η εγγύτητα στο αεροδρόμιο ήταν η κύρια προτεραιότητα των επιβατών κατά την επιλογή του σημείου αναχώρησής τους (71%). Αυτό ήταν πιο σημαντικό από την τιμή του εισιτηρίου (31%).

Η μικρή πλειοψηφία των επιβατών προτιμά να κάνει απευθείας κράτηση με την αεροπορική εταιρεία (52%). Ωστόσο, ανεξάρτητα από το κανάλι κράτησης που χρησιμοποιείται, θα ήθελαν να έχουν πλήρη ορατότητα στην προσφορά ναύλου, συμπεριλαμβανομένης της εύκολης πρόσβασης σε προαιρετικά προϊόντα και υπηρεσίες.

«Οι σημερινοί ταξιδιώτες περιμένουν την ίδια διαδικτυακή εμπειρία που έχουν από τους μεγάλους διαδικτυακούς λιανοπωλητές. Το πρόγραμμα Modern Airline Retailing ανταποκρίνεται σε αυτές τις ανάγκες. Όποιο κανάλι αγορών και αν επιλέξουν οι επιβάτες, οι αεροπορικές εταιρείες θέλουν να τους παρουσιάσουν όλες τις επιλογές για ακόμα πιο γρήγορη και βολική κράτηση. Όταν υλοποιηθεί πλήρως το Modern Airline Retailing, οι ταξιδιώτες θα μπορούν να παρακολουθούν τις αγορές αεροπορικών ταξιδιών τους με έναν μόνο αριθμό παραγγελίας – απλό και γρήγορο. Θα απλοποιήσει επίσης σημαντικά την εκ νέου φιλοξενία των ταξιδιωτών σε περίπτωση αλλαγής ή διακοπής», δήλωσε ο Muhammad Albakri , Ανώτερος Αντιπρόεδρος της IATA για Υπηρεσίες Χρηματοοικονομικού Διακανονισμού και Διανομής.

Πληρωμή

Η ευκολία ήταν ο κύριος λόγος που οι επιβάτες επέλεξαν μια συγκεκριμένη μέθοδο πληρωμής (62%). Μεταξύ επτά διαφορετικών τρόπων πληρωμής, η πιο δημοφιλής ήταν η πιστωτική/χρεωστική κάρτα (73%), ακολουθούμενη από το ψηφιακό πορτοφόλι (18%) και το τραπεζικό έμβασμα (18%).

Ταυτόχρονα, υπάρχουν πολύ μεγάλες περιφερειακές παραλλαγές στη χρήση της πιστωτικής κάρτας. Οι πιστωτικές/χρεωστικές κάρτες είναι πιο δημοφιλείς στη Λατινική Αμερική (85%), στην Ευρώπη (81%) και στη Βόρεια Αμερική (74%) με τη χαμηλότερη προτίμηση στην Αφρική (57%).

Η διείσδυση ψηφιακού πορτοφολιού είναι πιο δημοφιλής στην περιοχή της Ασίας του Ειρηνικού, όπου το 41% ​​των ερωτηθέντων ανέφερε αυτή ως την προτιμώμενη επιλογή.

Η επόμενη υψηλότερη αγορά ήταν η Ευρώπη (15%) ακολουθούμενη από τη Μέση Ανατολή (14%). Μεταξύ των περιοχών, η άμεση τραπεζική μεταφορά ήταν η πιο προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής στην Αφρική (36%), ακολουθούμενη από τη Μέση Ανατολή (21%).

Η IATA έχει αναπτύξει το IATA Pay, μια εναλλακτική μέθοδο για τους ταξιδιώτες να πληρώνουν για αεροπορικά εισιτήρια που αγοράζουν ηλεκτρονικά, χρεώνοντας απευθείας τον τραπεζικό τους λογαριασμό.

Τα ζητήματα πληρωμής που αναφέρθηκαν από τους ερωτηθέντες περιελάμβαναν την αδυναμία να χρησιμοποιήσουν την επιλογή που προτιμούν ή να πληρώσουν σε δόσεις. Άλλοι ανέφεραν μια κουραστική διαδικασία πληρωμής και ανησυχίες σχετικά με την ασφάλεια των πληρωμών. Επιπλέον, το 25% των πιθανών πωλήσεων προϊόντων/υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της διαδρομής του πελάτη δεν μπόρεσε τελικά να ολοκληρωθεί λόγω προβλημάτων πληρωμής.

«Η πληρωμή πρέπει να θεωρείται ως μέρος της εμπορικής προσφοράς και όχι απλώς ως οικονομική συναλλαγή στο τέλος της πώλησης. Οι πελάτες θέλουν να μπορούν να χρησιμοποιούν τον τρόπο πληρωμής που προτιμούν με άνεση και ασφάλεια. Κάθε αγορά είναι διαφορετική και δεν υπάρχει μια ενιαία απάντηση. Εάν μια προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής δεν είναι διαθέσιμη ή είναι πολύ περίπλοκη, η πιθανή πώληση μπορεί να χαθεί. Η διασφάλιση ότι ο πελάτης μπορεί να χρησιμοποιεί την προτιμώμενη μέθοδο πληρωμής του πιο συχνά αποτελεί βασικό μέρος του προγράμματος Modern Airline Retailing», δήλωσε ο Albakri.

Διευκόλυνση ταξιδιού

Οι περίπλοκες απαιτήσεις βίζας αποτρέπουν τους ταξιδιώτες που θέλουν μια βολική, ψηφιακή διαδικασία έκδοσης βίζας στο διαδίκτυο. Επιπλέον, πολλοί είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τις πληροφορίες μετανάστευσης για ταχύτερες διαδικασίες μετανάστευσης στο αεροδρόμιο.

Το 36% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι έχει αποθαρρυνθεί από το να ταξιδέψει σε έναν συγκεκριμένο προορισμό λόγω των απαιτήσεων μετανάστευσης. Η πολυπλοκότητα της διαδικασίας επισημάνθηκε ως ο κύριος αποτρεπτικός παράγοντας από το 49% των ταξιδιωτών, το 19% ανέφερε το κόστος και το 8% ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικής ζωής.

Όπου απαιτείται βίζα, το 66% των ταξιδιωτών θέλει να λάβει βίζα μέσω διαδικτύου πριν από το ταξίδι, το 20% προτιμά να πάει στο προξενείο ή στην πρεσβεία και το 14% στο αεροδρόμιο.

Το 87% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι θα κοινοποιούσε τις πληροφορίες μετανάστευσης για να επιταχύνει τη διαδικασία άφιξης στο αεροδρόμιο, αντιπροσωπεύοντας αύξηση από το 83% που αναφέρθηκε το 2022.

Διαδικασίες αεροδρομίου

Στο αεροδρόμιο, η ταχύτητα είναι η ουσία.

Οι επιβάτες αναμένουν να μετακινηθούν μέσα από το αεροδρόμιο πιο γρήγορα από ποτέ. Το 74% δήλωσε ότι όταν ταξιδεύει μόνο με χειραποσκευή, αναμένει να πάει από το πεζοδρόμιο στην πύλη επιβίβασης σε 30 λεπτά ή λιγότερο, μια αύξηση από 54% το 2022.

Οι επιβάτες θέλουν να ολοκληρώσουν περισσότερα στοιχεία επεξεργασίας εκτός αεροδρομίου. Το 45% των ταξιδιωτών αναγνώρισε τη μετανάστευση ως την κορυφαία επιλογή τους για επεξεργασία εκτός αεροδρομίου. Αυτό ήταν αυξημένο από 32% το 2022.

Το check-in ήταν η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή με 33%, ακολουθούμενη από το check-in αποσκευών (19%). Και το 91% των επιβατών ενδιαφέρεται για ένα ειδικό πρόγραμμα για έμπιστους ταξιδιώτες (έλεγχος ιστορικού) για την επίσπευση του ελέγχου ασφαλείας.

Οι επιβάτες θέλουν μεγαλύτερη ευελιξία και περισσότερο έλεγχο στη διαδικασία αποσκευών. Το 67% θα ενδιαφερόταν για την παραλαβή και την παράδοση στο σπίτι, το 77% είπε ότι είναι πιθανό να κάνει check in μια τσάντα εάν μπορούσε να την επισημάνει και να την ελέγξει πριν φτάσει στο αεροδρόμιο και το 87% θα ήταν πρόθυμο να κάνει check in τσάντα αν μπορούσαν να το παρακολουθήσουν.

Επίσης, το ενδιαφέρον για την αυτο-παρακολούθηση αυξάνεται: το 57% των ταξιδιωτών έχει χρησιμοποιήσει ή θέλει να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικές ετικέτες αποσκευών, από 50% το 2022.

Η εμπιστοσύνη στη βιομετρική ταυτοποίηση αυξάνεται. Τους τελευταίους 12 μήνες, το 46% των επιβατών χρησιμοποίησε βιομετρικά στοιχεία στο αεροδρόμιο, από 34% το 2022.

Επιπλέον, το 75% των επιβατών προτιμά τη χρήση βιομετρικών δεδομένων σε σχέση με τα παραδοσιακά διαβατήρια και τις κάρτες επιβίβασης. Από αυτούς που έχουν χρησιμοποιήσει βιομετρική αναγνώριση κατά τη διάρκεια των ταξιδιών τους, το 46% ανέφερε ποσοστό ικανοποίησης 85%. Ενώ η προστασία των δεδομένων παραμένει ανησυχία για τους μισούς ταξιδιώτες, το 40% θα ήταν πιο ανοιχτό σε βιομετρικές λύσεις εάν ήταν σίγουροι ότι τα προσωπικά τους στοιχεία είναι ασφαλή – μια αύξηση από 33% το 2022.

Η πρωτοβουλία One ID της IATA φέρνει επανάσταση στις διαδικασίες του αεροδρομίου χρησιμοποιώντας βιομετρικά στοιχεία, ώστε οι επιβάτες να μην χρειάζεται να στέκονται σε ουρές κατά την αναχώρηση ή την άφιξη.

Τα πρόσφατα αναπτυγμένα πρότυπα «Digitalization of Admissibility» της IATA είναι η πιο πρόσφατη πρόοδος με έναν μηχανισμό που επιτρέπει στους επιβάτες να λαμβάνουν ψηφιακά όλες τις απαραίτητες άδειες πριν από το ταξίδι απευθείας από τις κυβερνήσεις πριν από το ταξίδι τους.

Με την κατάστασή τους “OK to Fly” κοινόχρηστη με την αεροπορική εταιρεία, οι ταξιδιώτες μπορούν να παρακάμψουν όλες τις επαληθεύσεις εγγράφων στο αεροδρόμιο και να απολαύσουν μια ταχεία διαδικασία ταξιδιού.