Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) καλεί την πολιτική αεροπορία να ακολουθήσει τα παγκόσμια πρότυπα και να κάνει μεγαλύτερη χρήση των επιχειρησιακών δεδομένων προκειμένου να μετακινήσουν με ασφάλεια περίπου 3,8 δισεκατομμύρια αεροπορικούς ταξιδιώτες μέχρι το 2036.

“Κατά τα επόμενα 20 χρόνια αναμένουμε να διπλασιάσουμε σχεδόν τους επιβάτες από τα περίπου 4 δισεκατομμύρια που ταξίδεψαν το 2017. δηλώνει ο Alexandre de Juniac, διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ.

Η διαχείριση αυτής της ανάπτυξης , ενώ η αεροπορία θα είναι ακόμη ασφαλέστερη από ό, τι είναι τώρα, θα είναι μια τεράστια επιχείρηση “.

Η IΑΤΑ αναπτύσσει μια παγκόσμια βάση δεδομένων με αναφορές αναταράξεων για να παρέχει στις αεροπορικές εταιρείες ένα ενισχυμένο εργαλείο ευαισθητοποίησης σχετικά με την κατάσταση.

Η βάση δεδομένων θα λειτουργήσει από τις αρχές του επόμενου έτους με στόχο την σημαντική μείωση των τραυματισμών από αναταράξεις.

Ο Alexandre de Juniac σημείωσε ότι το 2017 ήταν ένα πολύ ισχυρό έτος για την ασφάλεια.

Δεν σημειώθηκαν θανατηφόρα ατυχήματα που αφορούσαν επιβατικά αεροσκάφη και το ποσοστό τους ήταν 0,14 ανά εκατομμύριο πτήσεις, ισοδύναμο με ένα θανατηφόρο ατύχημα για κάθε 6,7 εκατομμύρια πτήσεις.

“Αν το κοιτάξουμε με άλλο τρόπο κατά μέσο όρο, ένα άτομο θα έπρεπε να ταξιδεύει αεροπορικώς κάθε μέρα για 6.033 χρόνια για να του συμβεί, επισημαίνει ο διευθύνων σύμβουλος της ΙΑΤΑ.

Ωστόσο, εξακολουθούμε να έχουμε ατυχήματα, αλλά γνωρίζουμε ότι υπάρχει περιθώριο βελτίωσης κοινός στόχος είναι η ασφάλεια”.

Τα παγκόσμια πρότυπα και οι βέλτιστες πρακτικές είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση των βελτιώσεων της ασφάλειας.

Αυτό αποδεικνύεται από τις επιδόσεις των αεροπορικών εταιρειών στο μητρώο επιχειρησιακών ελέγχων ασφαλείας της IATA (IOSA).

“Για να προχωρήσουμε θα εξετάσουμε τους λόγους μείωσης των ατυχημάτων στις 100.000 πτήσεις που λειτουργούν με ασφάλεια κάθε μέρα, μέσω της ανάλυσης πληροφοριών πτήσης και άλλων πόρων δεδομένων, υπογραμμίζει ο Alexandre de Juniac.

Η πρωτοβουλία της IΑΤΑ για τη διαχείριση των παγκόσμιων αερομεταφορών αποτελεί σημαντικό μέρος αυτής της προσπάθειας. Το πρόγραμμα GADM περιλαμβάνει τώρα πληροφορίες από περισσότερους από 470 διαφορετικούς οργανισμούς.

Πάνω από το 90% των μελών της IΑΤΑ συμβάλλουν σε τουλάχιστον μία από τις βάσεις δεδομένων GADM”.

Το ερευνητικό κέντρο για την προληπτική ανάλυση ασφάλειας στη Σιγκαπούρη (Sparc), θα αξιοποιεί τις πληροφορίες επιχειρησιακής ασφάλειας από το GADM και θα αξιολογεί πιθανούς κινδύνους για την ασφάλεια.

Οι τελικοί χρήστες σε ολόκληρη την αεροπορική κοινότητα μπορούν στη συνέχεια να συνεργαστούν σε επίπεδο συστήματος για να αντιμετωπίσουν και να εφαρμόσουν τα κατάλληλα μέτρα ασφαλείας για να μετριάσουν τους κινδύνους ή ακόμα και να αποτρέψουν την εμφάνιση κινδύνων.