Σύνταξη: tourismtoday.gr

Ισχυρή αύξηση της ζήτησης στα αεροπορικά ταξίδια για τον Μάρτιο του 2023, ανακοίνωσε η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA).
Παράλληλα ο επικεφαλής της IATA καταδικάζει τις απεργίες, στα αεροδρόμια χαρακτηρίζοντας τες «ανεύθυνες ενέργειες οδήγησαν σε χιλιάδες περιττές ακυρώσεις τον Μάρτιο».

  • Η συνολική επισκεψιμότητα τον Μάρτιο του 2023 (μετρούμενη σε χιλιόμετρα εσόδων επιβατών ή RPK) αυξήθηκε 52,4% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022.
  • Σε παγκόσμιο επίπεδο, η κίνηση βρίσκεται τώρα στο 88% των επιπέδων του Μαρτίου 2019.
  • Η κίνηση εσωτερικού για τον Μάρτιο αυξήθηκε 34,1% σε σύγκριση με την περσινή περίοδο. Η συνολική κίνηση εσωτερικού Μαρτίου 2023 ήταν στο 98,9% του επιπέδου του Μαρτίου 2019.

Η διεθνής κίνηση αυξήθηκε κατά 68,9% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022, με όλες τις αγορές να καταγράφουν υγιή ανάπτυξη, με επικεφαλής για άλλη μια φορά τους αερομεταφορείς στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού.

Τα διεθνή RPK έφτασαν το 81,6% των επιπέδων του Μαρτίου 2019, ενώ ο συντελεστής φορτίου στο 81,3% υπερέβη το επίπεδο του Μαρτίου 2019 κατά 10,1 ποσοστιαίες μονάδες.

«Το πρώτο τρίμηνο του ημερολογιακού έτους έκλεισε με έντονο ύφος για τη ζήτηση αεροπορικών ταξιδιών, δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.

Οι εγχώριες αγορές βρίσκονται εδώ και μήνες κοντά στα προ-πανδημικά επίπεδα. Και για τα διεθνή ταξίδια, δύο βασικά σημεία αναφοράς ήταν στην κορυφή.

Πρώτον, η ζήτηση αυξήθηκε κατά 3,5 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με την ανάπτυξη του προηγούμενου μήνα, φτάνοντας στο 81,6% των επιπέδων προ-COVID.

Αυτό οδήγησε στον σχεδόν τριπλασιασμό της ζήτησης για αερομεταφορείς Ασίας-Ειρηνικού καθώς επικράτησε η επαναλειτουργία της Κίνας. Και η απόδοση βελτιώνεται καθώς οι διεθνείς συντελεστές φορτίου έφτασαν το 81,3%.

Ακόμη πιο σημαντικό, οι πωλήσεις εισιτηρίων τόσο για εγχώρια όσο και για διεθνή ταξίδια δίνουν κάθε ένδειξη ότι η ισχυρή ανάπτυξη θα συνεχιστεί στην κορύφωση της καλοκαιρινής ταξιδιωτικής περιόδου στο Βόρειο Ημισφαίριο».

Πηγή: IATA

Διεθνείς επιβατικές αγορές

  • Οι αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού είχαν αύξηση 283,1% στην κίνηση του Μαρτίου 2023 σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022, συνεχίζοντας την ισχυρή δυναμική μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών στην περιοχή.
    Η χωρητικότητα αυξήθηκε 161,5% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 26,8 ποσοστιαίες μονάδες στο 84,5%, το δεύτερο υψηλότερο μεταξύ των περιοχών.
  • Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς σημείωσαν αύξηση κίνησης 38,5% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2022.
    Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 27,0% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 6,6 ποσοστιαίες μονάδες στο 79,4%, που ήταν ο δεύτερος χαμηλότερος μεταξύ των περιοχών.
  • Οι αεροπορικές εταιρείες της Μέσης Ανατολής σημείωσαν αύξηση κίνησης 43,1% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του προηγούμενου έτους.
    Η χωρητικότητα ανέβηκε 30,5% και ο συντελεστής φόρτισης αυξήθηκε κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες στο 79,4%.
  • Η κίνηση των αερομεταφορέων της Βόρειας Αμερικής αυξήθηκε κατά 51,6% τον Μάρτιο του 2023 σε σύγκριση με την περίοδο του 2022.
    Η χωρητικότητα αυξήθηκε 34,0% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 9,8 ποσοστιαίες μονάδες στο 84,8%, το υψηλότερο μεταξύ των περιοχών.
  • Οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής είχαν αύξηση κίνησης 36,5% σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα το 2022.
    Η χωρητικότητα του Μαρτίου αυξήθηκε κατά 33,4% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 1,9 ποσοστιαίες μονάδες στο 82,8%.
  • Η κίνηση των αφρικανικών αεροπορικών εταιρειών αυξήθηκε κατά 71,7% τον Μάρτιο του 2023 σε σύγκριση με ένα χρόνο πριν, το δεύτερο υψηλότερο μεταξύ των περιοχών.
    Η χωρητικότητα Μαρτίου αυξήθηκε κατά 56,2% και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε κατά 6,5 ποσοστιαίες μονάδες στο 72,2%, χαμηλότερος μεταξύ των περιοχών.

Ο επικεφαλής της IATA καταδικάζει τις απεργίες

Ο επικεφαλής της IATA αναφέρθηκε και στις ακυρώσεις πτήσεων λόγω απεργιών στην Ευρώπη.

Προειδοποίησε επίσης ότι ορισμένοι επιβάτες «μπορεί να είναι απογοητευμένοι» λόγω ελλείψεων προσωπικού και ζητημάτων εφοδιαστικής αλυσίδας αυτό το καλοκαίρι.

Όπως είπε χαρακτηριστικά «η έλλειψη χωρητικότητας σημαίνει ότι ορισμένοι ταξιδιώτες μπορεί να απογοητευτούν.

Μέρος αυτού του ελλείμματος χωρητικότητας αποδίδεται στις ελλείψεις εργατικού δυναμικού, καθώς και σε ζητήματα της αλυσίδας εφοδιασμού που επηρεάζουν τον κλάδο κατασκευής αεροσκαφών που έχουν ως αποτέλεσμα καθυστερήσεις στην παράδοση τους.

Ωστόσο, ένα σημαντικό μέρος των πρόσφατων ακυρώσεων πτήσεων, κυρίως στην Ευρώπη, οφείλεται σε απεργίες από ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας και άλλους.

Αυτές οι ανεύθυνες ενέργειες οδήγησαν σε χιλιάδες περιττές ακυρώσεις τον Μάρτιο. Αυτό είναι απαράδεκτο και δεν πρέπει να γίνει ανεκτό από τις αρχές».