Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δημοσίευσε τα αποτελέσματα της Παγκόσμιας Έρευνας Επιβατών του 2023 (GPS), ρίχνοντας φως στην προσβασιμότητα των αεροπορικών μεταφορών για επιβάτες με αναπηρία.
Τα ευρήματα δείχνουν υψηλό επίπεδο ικανοποίησης μεταξύ εκείνων που χρησιμοποίησαν υπηρεσίες ειδικής βοήθειας, με το 80% των ταξιδιωτών να δηλώνει ότι οι προσδοκίες τους ικανοποιήθηκαν.
Ο Conrad Clifford, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής και Εταιρικός Γραμματέας της IATA, εξέτασε την πρόοδο που σημειώθηκε από την Ετήσια Γενική Συνέλευση της IATA το 2019, όπου εγκρίθηκε ψήφισμα για τη διασφάλιση ασφαλούς, αξιόπιστου και αξιοπρεπούς ταξιδιού για κάθε ταξιδιώτη.
«Αν και υπάρχει ακόμη δουλειά που πρέπει να γίνει για την πλήρη υποστήριξη των αναγκών των επιβατών μας με αναπηρία, αυτά τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση», δήλωσε ο Clifford.
Η έρευνα ανέδειξε επίσης μια αυξανόμενη τάση ταξιδιωτών που ζητούν ειδική βοήθεια, μια ζήτηση που αναμένεται να συνεχίσει να αυξάνεται λόγω της γήρανσης του πληθυσμού σε βασικές αγορές αεροπορικών μεταφορών. Αυτό αποτελεί πρόκληση για τον κλάδο των αερομεταφορών, καθώς προσπαθεί να βρει τους απαραίτητους πόρους για να καλύψει αυτό το σημαντικό δημογραφικό στοιχείο.
Η Linda Ristagno, Βοηθός Διευθυντή Εξωτερικών Υποθέσεων της IATA, τόνισε την ανάγκη για εξατομικευμένες λύσεις για κάλυψη των διαφορετικών αναγκών των ταξιδιωτών με αναπηρία.
«Η βιομηχανία εργάζεται σε τρόπους για να διασφαλίσει ότι τα αναπηρικά καροτσάκια και μια ποικιλία άλλων επιλογών είναι διαθέσιμα για να καλύψουν τις διαφορετικές ανάγκες των ταξιδιωτών, είτε χρειάζονται βοήθεια στην εύρεση του δρόμου, είτε έχουν δυσκολίες με τις σκάλες είτε έχουν προβλήματα όρασης», εξήγησε η Ristagno.
Ανάγκη για σαφείς πληροφορίες
Το GPS προσδιόρισε επίσης την προσβασιμότητα του ιστότοπου ως κρίσιμο τομέα για βελτίωση, με το 20% των ταξιδιωτών να επισημαίνουν την ανάγκη για καλύτερη προσβασιμότητα στις διαδικασίες κρατήσεων. Σε απάντηση, η IATA εξέδωσε υλικό καθοδήγησης για να βοηθήσει τις αεροπορικές εταιρείες να βελτιώσουν τους ιστότοπούς τους, διασφαλίζοντας εύκολη πρόσβαση σε όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για ταξιδιώτες με αναπηρία.
Η καθοδήγηση ενθαρρύνει μια βελτιστοποιημένη προσέγγιση, δίνοντας τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να έχουν πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες απευθείας από την αρχική σελίδα με ένα μόνο κλικ. Παρέχει βέλτιστες πρακτικές για τη δημιουργία σαφών και εύχρηστων διαδρομών πληροφοριών σε ιστότοπους αεροπορικών εταιρειών, διασφαλίζοντας ότι οι επιβάτες με αναπηρία ή μειωμένη κινητικότητα έχουν άμεση πρόσβαση σε βασικές λεπτομέρειες σχετικά με τις ρυθμίσεις αεροπορικών ταξιδιών και τα δικαιώματα των επιβατών.
«Οι σαφείς πληροφορίες είναι ζωτικής σημασίας για όλους τους ταξιδιώτες και αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα άτομα με αναπηρίες που χρειάζονται βοήθεια και πρέπει να προετοιμάσουν προσεκτικά τις ταξιδιωτικές τους ρυθμίσεις. Ενώ οι αεροπορικές εταιρείες έχουν κάνει σημαντικά βήματα στην παροχή καθοδήγησης στους ιστοτόπους τους, υπάρχει ακόμα περιθώριο βελτίωσης όσον αφορά την ευκολότερη πρόσβαση σε συγκεκριμένες πληροφορίες», κατέληξε η Ristagno.