Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών ( IATA ) δημοσίευσε στοιχεία για την παγκόσμια ζήτηση επιβατών τον Σεπτέμβριο του 2024, καταγράφοντας ρεκόρ
Πιο συγκεκριμένα, η συνολική ζήτηση , μετρούμενη σε χιλιόμετρα εσόδων επιβατών (RPK), αυξήθηκε κατά 7,1% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023, υψηλό όλων των εποχών για τον Σεπτέμβριο.
Η συνολική χωρητικότητα, μετρημένη σε διαθέσιμα χιλιόμετρα θέσεων (ASK), αυξήθηκε κατά 5,8% από έτος σε έτος. Ο συντελεστής φόρτωσης Σεπτεμβρίου ήταν 83,6% (+1,0 π.μ. σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023).
Η διεθνής ζήτηση αυξήθηκε 9,2% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 9,1% σε ετήσια βάση και ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε στο 83,8% (+0,1 π.μ. σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023).
Η εγχώρια ζήτηση αυξήθηκε 3,7% σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023. Η παραγωγική ικανότητα αυξήθηκε κατά 0,7% σε ετήσια βάση και ο συντελεστής φορτίου ήταν 83,3% (+2,4 π.μ. σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023).
«Η περίοδος αιχμής των ταξιδιών του έτους ολοκληρώθηκε με τη ζήτηση σε υψηλό όλων των εποχών. Αυτά είναι καλά νέα όχι μόνο για τους επιβάτες αλλά και για την παγκόσμια οικονομία. Κάθε πτήση δημιουργεί περισσότερες θέσεις εργασίας και εμπόριο. Αλλά η ιστορία επιτυχίας των αεροπορικών ταξιδιών φέρνει προκλήσεις. Σύντομα θα αντιμετωπίσουμε μια κρίση χωρητικότητας σε ορισμένες περιοχές που απειλεί να περιορίσει αυτά τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη. Οι κυβερνήσεις θα αντιμετωπίσουν μια επιλογή: να χάσουν από τα πιο δυναμικά έθνη που εκτιμούν την παγκόσμια συνδεσιμότητα ή να σφυρηλατήσουν μια συναίνεση για βιώσιμη ανάπτυξη. Οι αεροπορικές εταιρείες πραγματοποιούν σημαντικές επενδύσεις για να επιτύχουν καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050. Αυτό πρέπει να συνοδεύεται από ένα εξίσου ενεργό πολιτικό όραμα, υποστηριζόμενο από ενέργειες, για να διασφαλίσουμε ότι έχουμε αποτελεσματική και επαρκή ικανότητα διαχείρισης αεροδρομίων και εναέριας κυκλοφορίας για την κάλυψη των αναγκών πολίτες και επιχειρήσεις να ταξιδέψουν», δήλωσε ο Willie Walsh , Γενικός Διευθυντής της IATA.
Περιφερειακή Ανάλυση – Διεθνείς Αγορές Επιβατών
Όλες οι περιοχές παρουσίασαν ανάπτυξη για τις διεθνείς αγορές επιβατών τον Σεπτέμβριο του 2024 σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023. Ο συντελεστής φόρτωσης ήταν ανάμεικτος: η Ευρώπη είχε τους υψηλότερους συντελεστές φόρτωσης και οι αερομεταφορείς της Ασίας και της Αφρικής βελτιώθηκαν επίσης, αλλά η Αμερική και η Μέση Ανατολή υπέστησαν πτώση.
Οι αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού πέτυχαν αύξηση της ζήτησης κατά 18,5% από έτος σε έτος. Η χωρητικότητα αυξήθηκε 17,7% από έτος σε έτος και ο συντελεστής φορτίου ήταν 82,6% (+0,5 π.μ. σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023).
Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς σημείωσαν αύξηση της ζήτησης κατά 7,6% από έτος σε έτος. Η χωρητικότητα αυξήθηκε 7,4% από έτος σε έτος και ο συντελεστής φορτίου ήταν 85,9% (+0,2 π.μ. σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023).
Οι αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής σημείωσαν αύξηση της ζήτησης κατά 4,4% από έτος σε έτος. Η χωρητικότητα αυξήθηκε 4,6% από έτος σε έτος και ο συντελεστής φορτίου ήταν 81,4% (-0,1 π.μ. σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023).
Οι αεροπορικές εταιρείες της Βόρειας Αμερικής σημείωσαν αύξηση της ζήτησης κατά 0,5% από έτος σε έτος. Η χωρητικότητα αυξήθηκε 1,9% από έτος σε έτος και ο συντελεστής φορτίου ήταν 84,4% (-1,1 π.μ. σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023).
Οι αεροπορικές εταιρείες της Λατινικής Αμερικής σημείωσαν αύξηση της ζήτησης κατά 12,4% από έτος σε έτος. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 13,9% σε ετήσια βάση. Ο συντελεστής φορτίου ήταν 84,3% (-1,1 π.μ. σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023).
Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες σημείωσαν αύξηση της ζήτησης κατά 11,9% από έτος σε έτος. Η παραγωγική ικανότητα αυξήθηκε κατά 6,6% σε ετήσια βάση. Ο συντελεστής φορτίου αυξήθηκε στο 76,0% (+3,6 π.μ. σε σύγκριση με τον Σεπτέμβριο του 2023).
Εγχώριες αγορές
Όλες οι βασικές αγορές παρουσίασαν σταθερή ανάπτυξη στην εγχώρια ζήτηση και όλες εκτός από την Ιαπωνία σημείωσαν υψηλά όλων των εποχών για την εγχώρια κίνηση του Σεπτεμβρίου.