Οι προβλέψεις κερδοφορίας για τις αεροπορικές εταιρείες του κόσμου έχουν αναβαθμιστεί με αριθμούς ρεκόρ σχεδόν να αναμένονται φέτος.

Όλες οι περιοχές αναμένεται να δημιουργήσουν κέρδη για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά με τη σημαντικότερη αύξηση να είναι για τους αερομεταφορείς Ασίας-Ειρηνικού, σύμφωνα με την Iata.

Τα συνολικά καθαρά κέρδη αναμένεται να φτάσουν τα 30,5 δισεκατομμύρια δολάρια το 2024, από 27,4 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι και μια βελτίωση σε σχέση με τα 25,7 δισεκατομμύρια δολάρια που είχε προβλέψει ο οργανισμός εμπορίου αεροπορικών εταιρειών τον περασμένο Δεκέμβριο.

Τα συνολικά ετήσια έσοδα προβλέπεται να αυξηθούν κατά 9,7% σε ετήσια βάση, στα 996 δισεκατομμύρια δολάρια, καθώς ο αριθμός των επιβατών αναμένεται να φτάσει τα 4,96 δισεκατομμύρια.

Τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν στην ετήσια συνάντηση της Iata στο Ντουμπάι προέκυψαν καθώς μια δημοσκόπηση των καταναλωτών από την ένωση διαπίστωσε ότι το 86% είπε ότι τα επαγγελματικά ταξίδια ήταν μια εύκολη επένδυση, το 77% συμφώνησε ότι τα αεροπορικά ταξίδια είχαν καλή σχέση ποιότητας τιμής και το 90% είπε ότι οι πτήσεις ήταν αναγκαιότητα για τη σύγχρονη ζωή.

Περίπου το 39% των ερωτηθέντων αναμένει να ταξιδέψει περισσότερο τους επόμενους 12 μήνες από ό,τι το προηγούμενο έτος.

Η πλειοψηφία (54%) αναμένει να ταξιδέψει όσο και τους προηγούμενους 12 μήνες. Μόνο το 6% ανέφερε ότι αναμένει να ταξιδέψει λιγότερο.

Σχεδόν οι μισοί (46%) αναμένουν να ξοδέψουν περισσότερα για ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες από ό,τι τους προηγούμενους 12 μήνες.

Σχεδόν ίσο ποσοστό (45%) αναμένει να ξοδέψει το ίδιο σε ταξίδια τους επόμενους 12 μήνες ενώ το 9% αναμένει να ξοδέψει λιγότερα.

Ο γενικός διευθυντής της Iata, Willie Walsh, δήλωσε: «Σε έναν κόσμο πολλών και αυξανόμενων αβεβαιοτήτων, οι αεροπορικές εταιρείες συνεχίζουν να ενισχύουν την κερδοφορία τους.

«Το αναμενόμενο συνολικό καθαρό κέρδος 30,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2024 είναι ένα μεγάλο επίτευγμα λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατες απώλειες βαθιάς πανδημίας.

«Με το ρεκόρ πέντε δισεκατομμυρίων αεροπορικών ταξιδιωτών που αναμένονται το 2024, η ανθρώπινη ανάγκη για πτήση δεν ήταν ποτέ πιο έντονη.

«Επιπλέον, η παγκόσμια οικονομία βασίζεται στο αεροπορικό φορτίο για να παραδώσει το εμπόριο των 8,3 τρισεκατομμυρίων δολαρίων που φτάνει στους πελάτες αεροπορικώς.

«Χωρίς αμφιβολία, η αεροπορία είναι ζωτικής σημασίας για τις φιλοδοξίες και την ευημερία των ατόμων και των οικονομιών.

«Η ενίσχυση της κερδοφορίας των αεροπορικών εταιρειών και η αυξανόμενη οικονομική ανθεκτικότητα είναι σημαντική. Η κερδοφορία επιτρέπει στις επενδύσεις σε προϊόντα να ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών μας και στις λύσεις βιωσιμότητας που θα χρειαστεί να επιτύχουμε καθαρές μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050».

Και πρόσθεσε: «Ο κλάδος των αεροπορικών εταιρειών βρίσκεται στην πορεία προς βιώσιμα κέρδη, αλλά υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο κενό να καλυφθεί. Μια απόδοση 5,7% επί του επενδυμένου κεφαλαίου είναι πολύ χαμηλότερη από το κόστος του κεφαλαίου, που είναι πάνω από 9%.

«Και το να κερδίζουμε μόλις 6,14 δολάρια ανά επιβάτη είναι μια ένδειξη του πόσο περιορισμένα είναι τα κέρδη μας – μόλις και μετά βίας αρκετά για έναν καφέ σε πολλά μέρη του κόσμου.

«Για τη βελτίωση της κερδοφορίας, η επίλυση ζητημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας είναι κρίσιμης σημασίας, ώστε να μπορούμε να αναπτύξουμε στόλους αποτελεσματικά για να ανταποκριθούμε στη ζήτηση. Και η ανακούφιση από την παρέλαση των επαχθών ρυθμίσεων και των συνεχώς αυξανόμενων φορολογικών προτάσεων θα βοηθούσε επίσης.

«Η έμφαση στα μέτρα δημόσιας πολιτικής που οδηγούν την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων θα ήταν μια νίκη για την οικονομία, τις θέσεις εργασίας και τη συνδεσιμότητα. Θα μας έφερνε επίσης σε ισχυρή θέση να επιταχύνουμε τις επενδύσεις στη βιωσιμότητα».