
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Βραδύτερη ανάπτυξη παρουσίασε αεροπορικό φορτίο τον Νοέμβριο του 2021 στις παγκόσμιες αγορές, σύμφωνα με στοιχεία από την Διεθνή Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).
Οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας και οι περιορισμοί χωρητικότητας επηρέασαν τη ζήτηση, παρά τις οικονομικές συνθήκες που παραμένουν ευνοϊκές για τον κλάδο.
Οι συγκρίσεις μεταξύ των μηνιαίων αποτελεσμάτων του 2021 και του 2020 δείχνουν τον αντίκτυπο του COVID-19, σε σχέση με τον Νοέμβριο του 2019 που υπήρχε ένα κανονικό μοτίβο ζήτησης.
Παγκόσμια ζήτηση
Η παγκόσμια ζήτηση, μετρημένη σε τονοχιλιόμετρα φορτίου (CTKs*), αυξήθηκε κατά 3,7% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019 (4,2% για διεθνείς δραστηριότητες).
Αυτό ήταν σημαντικά χαμηλότερο από την αύξηση 8,2% που παρατηρήθηκε τον Οκτώβριο του 2021 (2% για τις διεθνείς δραστηριότητες) και τους προηγούμενους μήνες.
Χωρητικότητα
Η χωρητικότητα ήταν 7,6% κάτω από τον Νοέμβριο του 2019 (-7,9% για τις διεθνείς δραστηριότητες).
Αυτό παρέμεινε σχετικά αμετάβλητο από τον Οκτώβριο. Η χωρητικότητα παραμένει περιορισμένη με σημεία συμφόρησης σε βασικούς κόμβους.
Οι παράγοντες που επιβραδύνουν την ανάπτυξη
Οι οικονομικές συνθήκες συνεχίζουν να υποστηρίζουν την ανάπτυξη αεροπορικών φορτίων.
Ωστόσο οι διακοπές της εφοδιαστικής αλυσίδας επιβραδύνουν την ανάπτυξη. Κι αυτό οφείλεται σε αρκετούς παράγοντες, όπως:
- Ελλείψεις εργατικού δυναμικού, λόγω καραντίνας των εργαζομένων.
- Ανεπαρκής αποθηκευτικός χώρος σε ορισμένα αεροδρόμια.
- Καθυστερήσεις επεξεργασίας που επιδεινώθηκαν από το κλείσιμο του έτους.
Όλα αυτά, δημιούργησαν διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα. Αρκετά βασικά αεροδρόμια, συμπεριλαμβανομένου του JFK της Νέας Υόρκης, του Λος Άντζελες και του Σίπχολ σε Άμστερνταμ ανέφεραν συμφόρηση.

Η εικόνα στην Ευρώπη
Οι ευρωπαϊκοί αερομεταφορείς σημείωσαν αύξηση 0,3% στον όγκο διεθνών φορτίων τον Νοέμβριο του 2021 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.
Αλλά αυτή ήταν μια σημαντική πτώση στην απόδοση σε σύγκριση με τον Οκτώβριο του 2021 (7,1%).
Οι αερομεταφορείς σε Ευρώπη έχουν επηρεαστεί από τη συμφόρηση της αλυσίδας εφοδιασμού και τους τοπικούς περιορισμούς χωρητικότητας.
Η διεθνής χωρητικότητα μειώθηκε κατά 9,9% τον Νοέμβριο του 2021 σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την κρίση και η χωρητικότητα στη βασική γραμμή Ευρώπης-Ασίας μειώθηκε κατά 7,3% την ίδια περίοδο.
Οι αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού
Οι αεροπορικές εταιρείες Ασίας-Ειρηνικού είδαν τον όγκο διεθνών αεροπορικών φορτίων τους να αυξάνονται κατά 5,2% τον Νοέμβριο του 2021 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα του 2019.
Αυτό ήταν ελαφρώς χαμηλότερο από την επέκταση 5,9% του προηγούμενου μήνα.
Η διεθνής δυναμικότητα στην περιοχή μειώθηκε ελαφρά τον Νοέμβριο, σημειώνοντας πτώση 9,5% σε σύγκριση με το 2019.
Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής
Οι αερομεταφορείς της Βόρειας Αμερικής σημείωσαν αύξηση 11,4% στον όγκο διεθνών φορτίων τον Νοέμβριο του 2021 σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019.
Αυτό ήταν σημαντικά χαμηλότερο από την απόδοση του Οκτωβρίου (20,3%).
Η συμφόρηση της εφοδιαστικής αλυσίδας σε πολλούς βασικούς κόμβους φορτίου των ΗΠΑ έχει επηρεάσει την ανάπτυξη.
Η διεθνής δυναμικότητα μειώθηκε κατά 0,1% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019.
Αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής
Οι αερομεταφορείς της Μέσης Ανατολής, παρουσίασαν αύξηση 3,4% στον όγκο διεθνών φορτίων τον Νοέμβριο του 2021, σημαντική πτώση στην απόδοση σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα (9,7%).
Αυτό οφειλόταν στην επιδείνωση της κυκλοφορίας σε πολλές βασικές διαδρομές όπως Μέση Ανατολή-Ασία και Μέση Ανατολή-Βόρεια Αμερική.
Η διεθνής δυναμικότητα μειώθηκε κατά 9,7% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2019, μια μικρή μείωση σε σύγκριση με τον προηγούμενο μήνα (8,4%).
Οι αερομεταφορείς της Λατινικής Αμερικής
Οι αερομεταφορείς της Λατινικής Αμερικής ανέφεραν μείωση 13,6% στον όγκο διεθνών φορτίων τον Νοέμβριο σε σύγκριση με την περίοδο του 2019.
Αυτή ήταν η πιο αδύναμη επίδοση όλων των περιφερειών και σημαντική επιδείνωση σε σχέση με την απόδοση του προηγούμενου μήνα (-5,6%).
Η παραγωγική ικανότητα τον Νοέμβριο μειώθηκε κατά 20,1% σε σχέση με τα προ κρίσης επίπεδα.
Αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες
Οι αφρικανικές αεροπορικές εταιρείες σημείωσαν αύξηση του όγκου διεθνών φορτίων κατά 0,8% τον Νοέμβριο, σημειώνοντας σημαντική επιδείνωση σε σχέση με τον προηγούμενο μήνα (9,8%).
Η διεθνής δυναμικότητα ήταν 5,2% χαμηλότερη από τα προ κρίσης επίπεδα.
ΙΑΤΑ: Οι κυβερνήσεις πρέπει να δράσουν γρήγορα
«Η αύξηση του αεροπορικού φορτίου μειώθηκε κατά το ήμισυ τον Νοέμβριο σε σύγκριση με τον Οκτώβριο λόγω των διαταραχών της εφοδιαστικής αλυσίδας, δήλωσε ο Willie Walsh, Γενικός Διευθυντής της IATA.
Όλοι οι οικονομικοί δείκτες έδειχναν τη συνεχιζόμενη ισχυρή ζήτηση. Αλλά οι πιέσεις της έλλειψης εργατικού δυναμικού και οι περιορισμοί σε όλο το σύστημα logistics οδήγησαν απροσδόκητα σε χαμένες ευκαιρίες ανάπτυξης.
Οι κατασκευαστές, για παράδειγμα, δεν μπόρεσαν να μεταφέρουν ζωτικά αγαθά εκεί που χρειάζονταν.
Οι κυβερνήσεις πρέπει να δράσουν γρήγορα για να ανακουφίσουν την πίεση στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού προτού επηρεάσει οριστικά τη μορφή της οικονομικής ανάκαμψης από τον COVID-19».