Συνεχίζεται η επιβράδυνση του ρυθμού αύξησης του αεροπορικού φορτίου που ξεκίνησε νωρίτερα το 2018. Η ανάπτυξη για το πρώτο εξάμηνο του 2018 ανέρχεται στο 4,7%, λιγότερο από το ήμισυ του ρυθμού ανάπτυξης το 2017.
Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) δημοσίευσε στοιχεία για τις παγκόσμιες αγορές αεροπορικών μεταφορών εμπορευμάτων που δείχνουν ότι η ζήτηση, μετρούμενη σε φορτηγά τόνους (FTK), αυξήθηκε κατά 2,7% τον Ιούνιο του 2018, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η χωρητικότητα των εμπορευμάτων, μετρούμενη σε διαθέσιμα τονοχιλιόμετρα φορτίου (AFTK), αυξήθηκε κατά 4,1% τον Ιούνιο του 2018.
Η αύξηση της παραγωγικής ικανότητας υπερέβη πλέον την αύξηση της ζήτησης κάθε μήνα από τον Μάρτιο.
Οι τρεις βασικοί παράγοντες που οδηγούν στην επιβράδυνση, είναι:
- Ο κύκλος ανεφοδιασμού, κατά τον οποίο οι επιχειρήσεις δημιούργησαν ταχέως αποθέματα για να καλύψουν τη ζήτηση, έληξε στις αρχές του 2018. Σημαντική πτώση του όγκου των αεροπορικών μεταφορών από τον Μάρτιο.
- Η πτώση του Δείκτη Διαχειριστών Προμηθειών (PMI) στο χαμηλότερο επίπεδο από το 2016 υποδηλώνει μια διαρθρωτική επιβράδυνση των παγκόσμιων εμπορικών συναλλαγών. Οι παραγγελίες εξαγωγών είναι αρνητικές στην Κίνα, την Ιαπωνία και τις ΗΠΑ.
- Η προσωρινή καθήλωση του στόλου Nippon Cargo Airlines κατά το δεύτερο εξάμηνο του Ιουνίου αύξησε την επιβράδυνση και στέρησε έως και 0,5 ποσοστιαίες μονάδες από την ανάπτυξη του Ιουνίου.
“Τα φορτία αεροσκαφών εξακολουθούν να είναι μια δύσκολη επιχείρηση με πολλά μειονεκτήματα, δήλωσε ο Alexandre de Juniac, Γενικός Διευθυντής και Διευθύνων Σύμβουλος της IATA.
Εξακολουθούμε να περιμένουμε αύξηση κατά 4% κατά τη διάρκεια του έτους. Αλλά η επιδείνωση του παγκόσμιου εμπορίου αποτελεί πραγματική ανησυχία. Οι εμπορικοί πόλεμοι δεν παράγουν ποτέ νικητές.
Οι κυβερνήσεις πρέπει να θυμούνται ότι η ευημερία προέρχεται από την ενίσχυση του εμπορίου τους και όχι από τις φραγμένες οικονομίες”.
Περιφερειακή απόδοση
Όλες οι περιφέρειες εκτός από την Αφρική ανακοίνωσαν αύξηση του όγκου των εμπορευματικών μεταφορών τον Ιούνιο του 2018, αλλά η αργή ανάπτυξη της Ασίας-Ειρηνικού, η οποία αντιπροσωπεύει σχεδόν το 37% της συνολικής αγοράς αερομεταφορών, επηρεάζει τον παγκόσμιο ρυθμό ανάπτυξης.
Οι αεροπορικές εταιρείες:
- Της Ασίας-Ειρηνικού είδαν αύξηση της ζήτησης εμπορευμάτων κατά 1,5% τον Ιούνιο του 2018 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 5,2%. Οι διεθνείς εμπορευματικές επιδόσεις της περιοχής μειώθηκαν στο 1,1%, σε χαμηλά επίπεδα 17 μηνών.
- Στην Ευρώπη, σημείωσαν αύξηση του όγκου των φορτίων κατά 3,3% τον Ιούνιο του 2018. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 5,4%. Η ανάπτυξη επηρεάζεται από την επιβράδυνση των εξαγωγικών παραγγελιών. Τα σημεία συμφόρησης της αλυσίδας εφοδιασμού, έχουν επίσης μειωθεί. Για το πρώτο εξάμηνο του 2018, η περιοχή αυξήθηκε κατά 4,1% σε ετήσια βάση.
- Στην Βόρειας Αμερικής αυξήθηκαν 3,8% τον Ιούνιο του 2018 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους. Η διεθνής απόδοση του FTK ήταν 5,9%, καθιστώντας την περιοχή την ισχυρότερη αγορά για πρώτη φορά σε δύο χρόνια. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 3,4%.
- Της Μέσης Ανατολής, αύξησαν τον όγκο των εμπορευματικών μεταφορών κατά 3,8% τον Ιούνιο. Αυτή ήταν μια βελτίωση για το Μάιο του 2,7%, αλλά είναι πολύ χαμηλότερη από το μέσο πενταετές ποσοστό 9,5%. Η χωρητικότητα αυξήθηκε κατά 4,5%. Η ανάπτυξη για το πρώτο εξάμηνο του 2018 ήταν 4,3% σε ετήσια βάση και εκτιμάται ότι η αύξηση του όγκου πωλήσεων θα παραμείνει μέτρια τους προσεχείς μήνες.
- Σε Λατινική Αμερική παρουσίασαν αύξηση της ζήτησης κατά 5,9% τον Ιούνιο του 2018 – συνεχίζοντας την πρόσφατη πορεία της απόσπασης των μεγαλύτερων αυξήσεων σε οποιαδήποτε περιοχή. Ασυνήθιστα, η χωρητικότητα μειώθηκε κατά 5,7%. Η αύξηση της ζήτησης για διεθνείς εμπορευματικές μεταφορές (5,2%) επιβραδύνθηκε σε σχέση με τον περασμένο μήνα, αλλά εξακολουθεί να σημειώνει τάση πολύ υψηλότερη από τον πενταετή μέσο όρο (1,6%). Η ανάπτυξη για τους πρώτους έξι μήνες του 2018 ήταν 10,1%, άνετα την καλύτερη απόδοση οποιασδήποτε περιοχής.
- Σε Αφρική, η ζήτηση εμπορευμάτων μειώθηκε 8,5% τον Ιούνιο του 2018 σε σύγκριση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η παραγωγική ικανότητα υποχώρησε επίσης, κατά 1,4% και οι αναλυτές εκτιμούν ότι “είναι δύσκολο να είμαστε θετικοί σχετικά με την τρέχουσα εικόνα στην Αφρική”. Οι διεθνείς FTK μειώθηκαν με τον ταχύτερο ρυθμό (-8,6%) για σχεδόν εννέα χρόνια.