Η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA) περιέγραψε τις βασικές προτεραιότητες για να εξασφαλίσει τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των αερομεταφορών στη Νότια Αφρική, καθώς η βιομηχανία συνεχίζει να υποφέρει από τις καταστροφικές συνέπειες της πανδημίας COVID-19 και των συναφών ταξιδιωτικών περιορισμών.

Τόνισε την ανάγκη για διασφάλιση επείγουσας κυβερνητικής βοήθειας στον κλάδο των αεροπορικών μεταφορών και ότι τα δεσμευμένα κεφάλαια από διεθνείς και παναφρικανικούς οργανισμούς φτάνουν σε αυτούς που έχουν ανάγκη και επιτάχυνση της επανεκκίνησης της αεροπορίας αντικαθιστώντας τις καραντίνες με δοκιμές

Μέτρα ανακούφισης

Τα έσοδα από τις αεροπορικές εταιρείες από χώρες της Νότιας Αφρικής προβλέπεται να μειωθούν κατά 60% το 2020 και ο αριθμός των επιβατών να μειωθεί κατά 58%. Χωρίς επείγουσα κρατική ανακούφιση, κινδυνεύουν περισσότεροι αερομεταφορείς και οι υπάλληλοί τους, όπως και η ευρύτερη βιομηχανία αερομεταφορών της Αφρικής, η οποία υποστηρίζει 7,7 εκατομμύρια θέσεις εργασίας στην ήπειρο.

«Οι αεροπορικές μεταφορές και οι βιομηχανίες που υποστηρίζει παρέχουν εκατομμύρια θέσεις εργασίας και εκατομμύρια δολάρια σε οικονομική δραστηριότητα στη Νότια Αφρική. Είναι σημαντικό αυτός ο τομέας να λάβει τη βοήθεια που χρειάζεται για να επιβιώσει και να είναι σε θέση να διατηρήσει μια ανάκαμψη. Μέχρι σήμερα, η Νότια Αφρική, είναι η μόνη χώρα που έχει δεσμευτεί να παρέχει άμεση οικονομική υποστήριξη στην αεροπορία », δήλωσε ο Sebastian Mikosz, Ανώτερος Αντιπρόεδρος, Μέλος και Εξωτερικές Σχέσεις της IATA.

Απευθυνόμενος στην εικονική ετήσια γενική συνέλευση 2020 της Ένωσης Αεροπορικών Εταιρειών της Νότιας Αφρικής (AASA), ο Mikosz σημείωσε ότι έχουν χρηματοδοτηθεί περισσότερα από 30 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ για τις αεροπορικές μεταφορές και τον τουρισμό από διεθνείς χρηματοδοτικούς οργανισμούς και άλλα ιδρύματα, συμπεριλαμβανομένης της Αφρικανικής Τράπεζας Ανάπτυξης, Εισαγωγική Τράπεζα, Αφρικανική Ένωση και Διεθνές Νομισματικό Ταμείο.

Ωστόσο, πολύ λίγα από αυτά έχουν φτάσει στους αποδέκτες τους λόγω υπερβολικά πολύπλοκων διαδικασιών εφαρμογής και πιστοληπτικής ικανότητας και προϋποθέσεων για την εξασφάλιση χρηματοδότησης.

«Αναγνωρίζουμε ότι αυτοί οι οργανισμοί έχουν την ευθύνη να διασφαλίσουν ότι αυτή η βοήθεια δαπανάται καλά. Παρ ‘όλα αυτά, τα οικονομικά σημεία συμφόρησης πρέπει να ξεκλειδωθούν επειγόντως, έτσι ώστε τα χρήματα να μπορούν να ρέουν γρήγορα και να φτάσουν στους επιδιωκόμενους συμμετέχοντες, ώστε να αποφευχθούν περισσότερα κλεισίματα αεροπορικών εταιρειών και απώλειες θέσεων εργασίας », δήλωσε ο Mikosz.

Αντικατάσταση καραντίνας με δοκιμές για επανεκκίνηση της αεροπορίας στη Νότια Αφρική

Ο Mikosz προέτρεψε επίσης τις κυβερνήσεις και τις υγειονομικές αρχές στην περιοχή να συνεργαστούν για να αντικαταστήσουν τους περιορισμούς καραντίνας – οι οποίοι καταπνίγουν τη ζήτηση για ταξίδια και προκαλούν περαιτέρω ζημιές στις αεροπορικές μεταφορές και τις τουριστικές επιχειρήσεις – με δοκιμές COVID-19 για την ασφαλή επανεκκίνηση των αεροπορικών ταξιδιών.

Ενώ πολλές από τις χώρες της Νότιας Αφρικής ανοίγουν εκ νέου τα σύνορά τους σε περιφερειακά και διεθνή αεροπορικά ταξίδια, στη Ρουάντα, στις Σεϋχέλλες και στη Ναμίμπια οι επιβάτες εξακολουθούν να υπόκεινται σε υποχρεωτική καραντίνα. Αυτά τα μέτρα σταματούν αποτελεσματικά τους ανθρώπους από το ταξίδι. Η IATA ζητά τη συστηματική δοκιμή επιβατών πριν από την αναχώρηση χωρίς την ανάγκη καραντίνας κατά την άφιξη. Αυτό θα επιτρέψει στις κυβερνήσεις να ανοίξουν με ασφάλεια τα σύνορα, ενώ εξισορροπούν τις κοινωνικές και οικονομικές πτυχές και θα υποστηρίξουν καλύτερα τις προσπάθειες ανάκαμψης.

«Εάν δεν μπορούμε να επανεκκινήσουμε το σύστημα αεροπορικών μεταφορών με συντονισμένο, αποτελεσματικό και συνεπή τρόπο, δεν θα είμαστε σε θέση να αποκαταστήσουμε την πολυπόθητη εμπιστοσύνη που θα επέτρεπε την επιστροφή της ζήτησης σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας ταξιδιού και τουρισμού. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια πολλών περισσότερων μέσων διαβίωσης και την περαιτέρω οικονομική πτώση μαζί με τις δυσκολίες και τη φτώχεια », δήλωσε ο Mikosz.