Η παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF) το 2024 θα είναι τριπλάσια από εκείνη του περασμένου έτους, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες προσπαθούν να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Αυτό ανακοίνωσε πρόσφατα η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA).

«Οι προβλέψεις για τριπλασιασμό της παραγωγής Βιώσιμων Αεροπορικών Καυσίμων (SAF) το 2024 σε 1,9 δις. λίτρα (1,5 εκατ. τόνοι) βρίσκονται σε καλό δρόμο», ανέφερε ο παγκόσμιος οργανισμός αεροπορίας.

Ωστόσο, παρά την προβλεπόμενη αύξηση, η ποσότητα SAF που χρησιμοποιείται από τις αεροπορικές εταιρείες «θα αντιστοιχούσε στο 0,53% της ανάγκης καυσίμων της αεροπορίας το 2024».

Η παραγωγή SAF είναι ακόμα στα αρχικά της στάδια, αλλά αυξάνεται γρήγορα:

Το 2019 ήταν μόνο 25 εκατ. λίτρα, η οποία συγκεντρώνει 320 εταιρείες που διεκδικούν το 83% της παγκόσμιας εναέριας κυκλοφορίας.

Ο τομέας συμβάλλει επί του παρόντος περίπου στο 3% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα παγκοσμίως, αλλά στοχεύει σε καθαρές μηδενικές εκπομπές έως το 2050.

Η ισορροπία θα προέλθει από τη νέα τεχνολογία, τη βελτιστοποίηση των δραστηριοτήτων των αεροπορικών εταιρειών τόσο στο έδαφος όσο και στον αέρα, και μέσω των αντισταθμίσεων άνθρακα.

Τα καύσιμα SAF θεωρούνται το κύριο εργαλείο για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές του τομέα των αερομεταφορών, αλλά εκτός από το κόστος, η τεχνολογία είναι επίσης ακόμη στα σπάργανα.

Για να διατεθούν μεγάλες ποσότητες ανανεώσιμων καυσίμων θα απαιτηθεί μαζική αύξηση της παραγωγικής ικανότητας.

Σύμφωνα με τους υπολογισμούς της IATA, η αεροπορία θα καταναλώνει 450 δις. λίτρα SAF ετησίως μέχρι τα μέσα του αιώνα.